• ca
  • es
  • en
Netejar cerca
  • BlueSky
  • BlueSky

Subscriu-te al butlletí

Institut infància i adolescència
  • L’Institut
    • Qui som?
    • Equip
    • Què fem?
    • Com ho fem?
    • Transparència
    • Contacte
  • Programes
  • Projectes
  • Blog
  • Notícies
  • Mediateca
  • Butlletins

Resultats de la cerca per temes

Projectes

Infàncies i benestar digital

LABORATORI OBERT des del 2023 | L’objectiu d’aquest projecte és proporcionar context i comprensió entorn del benestar digital en la infància i l’adolescència, enriquir els debats que es donin en aquest àmbit i donar orientacions a les actuacions de la política pública que s’implementarà en els propers anys.

Pla d’Infància 2021-2030

OBERT DES DE 2021 | Acompanyem l’Ajuntament de Barcelona en l’elaboració del Pla d’Infància 2021-2030, que és el marc de planificació i transversalització de les principals polítiques que afecten a la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona.

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona

OBERT DES DE 2017 | Projecte que, a través d’un informe anual, presenta i analitza les dades del Sistema Integral d’Indicadors de la Infància i l’Adolescència de Barcelona (SIIIAB).

Cocreem la ciutat amb els infants i adolescents

OBERT DES DE 2018 | Acompanyem l’administració pública en els processos de cocreació amb infants i adolescents per tal de dissenyar la ciutat i l’espai públic tenint en compte les seves veus i necessitats. A més, sistematitzem aquests processos per tal que puguin replicar-se més enllà dels pilotatges.

Educació, criança i petita infància

OBERT DES DEL 2017 | En el marc d’aquest projecte realitzem diverses recerques sobre l’educació i els serveis de criança de la petita infància a Barcelona per acompanyar l’Ajuntament en les polítiques públiques d’aquest àmbit.

Oportunitats educatives a Barcelona

OBERT DES DE 2016 | Aquest projecte aporta una diagnosi de la situació de l’educació a la ciutat de Barcelona, tot identificant els principals reptes i propostes d’actuació per a la política educativa local.

Dades clau d’infància i adolescència als districtes

LABORATORI TANCAT 2021-2023 | Laboratori que consisteix en aterrar als districtes de Ciutat Vella, Nou Barris i Sant Martí les dades que es recullen i s’analitzen a través del Sistema d’Indicadors d’Infància i Adolescència a Barcelona.

Covid-19 i infància a Barcelona

TANCAT 2020-2023 | Laboratori que ressegueix l’impacte de la crisi sanitària i social de la covid-19 i de les mesures que s’han pres per fer-hi front, en les vides i els drets de la infància i l’adolescència de Barcelona. –

Parlen els nens i nenes (1a edició)

EDICIÓ TANCADA 2016-2020 | Aquest projecte dóna la veu als nois i noies de Barcelona per conèixer com és el seu benestar i perquè siguin ells mateixos qui assenyalin actuacions de millora en relació amb aspectes importants de les seves vides.

Avaluació de ‘Camí escolar, espai amic’

2016-2017 | Aquest projecte es proposa fer una radiografia general del funcionament del programa a partir de la qual dissenyem una eina d’avaluació per millorar-ne el coneixement, seguiment i planificació.

Avaluació de ‘Patis escolars oberts al barri’

2016-2017 | El projecte consisteix en la realització d’una diagnosi general i la creació d’una eina d’avaluació que ha de permetre aprofundir en el coneixement, dinàmiques i funcionament del programa.

Avaluació del programa Audiència pública de nois i noies de Barcelona

2016-2017 | Amb aquest projecte avaluem els darrers deu anys de funcionament del programa municipal ‘Audiències públiques de nois i noies de Barcelona’, incloent tant les audiències de ciutat com les de districte.

Notícies

Els nens i nenes de Barcelona demanen més recursos per les escoles, canviar les maneres d’ensenyar i fer equip per acabar amb el bullying

06/03/2025...

L’Altaveu d’Infants de la Ciutat de Barcelona ha presentat l’Agenda dels Infants al plenari del Consell d’Educació Municipal de Barcelona, en què hi ha representants de tot el sector educatiu.

Aportem arguments per a no considerar soroll el so dels infants al pati i ens adherim al manifest “Protegim els patis”

29/01/2025...

Des de l’Institut Infància i Adolescència ens hem adherit al manifest “Protegim els patis” i hem publicat un document de treball que aporta arguments de cara a la modificació de l’ordenança per tal que el so dels infants al pati no es pugui considerar soroll.

La Xarxa dels Drets de la Infància presenta al Comitè dels Drets de l’Infant aportacions a l’avaluació de la situació dels drets a Espanya

01/10/2024...

La Xarxa dels Drets de la Infància de Barcelona (XDI) presenta un informe ombra al Comitè dels Drets de l’Infant per tal d’orientar les preguntes que aquest organisme internacional pugui fer a l’estat espanyol el gener de 2025. L’informe posa èmfasi en la necessitat de prevenir el maltractament i la violència entre iguals durant la infància, el suïcidi en la infància i l’adolescència i també en la necessitat de garantir els drets dels infants en l’entorn digital.

Els nens i nenes demanen cuidar la vida a l’escola més enllà de l’aprenentatge

12/09/2024...

En perspectiva de drets i benestar, l’escola hauria de funcionar des d’una triple mirada compartida: com un espai d’aprenentatge, com un espai de convivència lliure de violències i també com un espai per a la participació i ciutadania.

Acaben els Altaveus d’Infants a les Escoles amb bones valoracions, compromisos concrets i canvis en l’autopercepció dels infants

25/07/2024...

Els Altaveus d’Infants a les escoles és una experiència de participació per fer sentir la veu dels infants a tota la comunitat educativa que s’ha donat a 13 escoles de Barcelona (amb representació de tots els districtes de la ciutat) dins del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.

Publicat l’informe Dades clau d’infància i adolescència 2023

24/07/2024...

Ja està disponible l’informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2023, que fa una radiografia transversal i evolutiva de la situació nens, nenes i adolescents entre 0 i 17 anys a la ciutat.

Milà i Tampere visiten Barcelona per conèixer els serveis dirigits a la petita infància

25/06/2024...

Participem com a socis de coneixement de Barcelona en aquest projecte europeu que vol millorar i reflexionar sobre un model per millorar l’educació i cura de la primera infància a nivell local, a partir de les experiències de Barcelona, Milà i Tampere.

Compartim coneixement a les sessions científiques de l’Agència de Salut Pública

26/04/2024...

Els contextos físics, emocionals i socials dels infants i adolescents, així com les seves condicions de creixement impacten de manera molt important en la seva salut. Ho hem explicat a les sessions científiques de l’Agència de Salut Pública de Barcelona a les quals hem estat convidades per compartir coneixement que hem generat des de l’Institut.

L’ Agenda dels Infants en 8 idiomes!

22/02/2024...

L’Ajuntament de Barcelona ha traduït l’Agenda dels Infants a 8 idiomes per arribar a totes les famílies de la ciutat, sigui quina sigui la seva llengua d’origen: català, castellà, anglès, àrab, xinès, francès, portuguès i urdú.

Els Altaveus d’Infants a les escoles dialoguen amb mestres i famílies

02/02/2024...

Comencen els diàlegs dels infants dels grups Altaveu a les escoles amb l’equip de Mestres i les famílies per a presentar l’Agenda dels infants i arribar a compromisos per a passar a l’acció.

Coorganitzem les VII Jornades de Renaturalització d’Espais i Entorns Educatius

22/09/2023...

Coorganitzem aquestes jornades per fomentar la renaturalització dels espais lliures i la biodiversitat a la ciutat, començant, concretament, pels patis i entorns educatius.

Contribuïm al document de referència per al nou model de ludoteques de Catalunya

20/07/2023...

Hem contribuït al document de bases que ha d’orientar un futur Pla de ludoteques de Catalunya i que eixampla la idea tradicional de ludoteca. Aquest document també ajudarà a reformular el model de ludoteques i casals d’infants de Barcelona, una actuació del Pla d’Infància que durem a terme el 2024. 

Iniciem els treballs pel Dades clau d’infància i adolescència 2023

06/07/2023...

La reunió de la Comissió Transversal de l’Observatori 0-17BCN suposa l’inici dels treballs pel proper informe, a partir de la provisió de dades per a la monitorització del Sistema Integral d’Indicadors d’Infància i Adolescència de Barcelona (SIIIAB)

Invertir en primera infància, una qüestió de justícia social i una mostra d’intel·ligència col·lectiva

28/03/2023...

El curs “Cap a una política de la petita infància integral i universal” organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i el CUIMPB ha reunit un centenar de persones durant dos dies per reflexionar sobre el present i també el futur de l’atenció a la petita infància a la ciutat. Des de l’Institut Infància i Adolescència hem moderat dues de les taules rodones i participat en una tercera.

Presentem 3 informes que aterren el Dades clau d’infància i adolescència a nivell de districte: Ciutat Vella, Nou Barris i Sant Martí

26/03/2023...

Amb aquests informes es vol contribuir a la diagnosi de la realitat dels tres districtes de la ciutat que presenten situacions de major vulnerabilitat en la infància.

S’ha aprovat l’Acord de ciutat per l’Educació 2030 a Barcelona

24/03/2023...

L’Acord de ciutat per l’Educació 2030 s’ha elaborat a partir d’un procés participatiu amb més de 150 persones que ha estat coordinat per l’Institut Infància i Adolescència, per encàrrec de l’Ajuntament. 

Es presenta l’informe sobre petita infància i educació inclusiva a la Taula d’educació i criança de la petita infància

21/02/2023...

Es presenta l’informe en una sessió de treball que té per objectiu posar a contrast amb els membres de la taula les propostes de millora per a l’educació inclusiva a les escoles bressol municipals identificades per l’informe.

El Dades Clau 2022 incorporarà noves dades actualitzades especialment en l’àmbit de la salut i el benestar

25/07/2022...

La reunió de la comissió transversal de l’Observatori 0-17 BCN ha donat el tret de sortida al 5è monitoratge d’indicadors d’infància i adolescència que, aquest any, comptarà amb actualitzacions importants i, per tant, hi haurà disponibilitat de noves dades per elaborar l’informe Dades clau d’infància i adolescència de Barcelona.

El Pla d’infància 2021-2030 de Barcelona a l’abast dels infants

31/05/2022...

Hem editat una infografia i un vídeo animat adreçats als infants de la ciutat sobre el nou Pla d’infància de bl’Ajuntament de Barcelona per tal d’explicar el pla als nens i nenes de la ciutat i garantir, així, el seu dret a rebre una informació adequada sobre les qüestions que els afecten.

Publiquem la Memòria 2021

30/05/2022...

L’elaboració del Pla d’infància de Barcelona 2021-2030, la 2a edició de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància, les 3 guies de cocreació amb infants per una ciutat jugable… Són algunes de les fites destacades de la memòria 2021, però no les úniques!

Ja es pot consultar l’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència a Barcelona 2021

13/05/2022...

L’informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona presenta i analitza anualment més de 150 indicadores organitzats en 6 dimensions clau de les vides dels nens i nenes.

Publicat l’informe Oportunitats educatives a Barcelona 2020

11/05/2022...

L’informe, elaborat per l’IERMB, dona continuïtat a les dues primeres edicions elaborades per l’Institut Infància i Adolescència i s’amplia per analitzar les desigualtats educatives a la ciutat al llarg de tota la vida.

Ens adherim a la Plataforma PDA Bullying

24/01/2022...

L’Institut Infància i Adolescència ja som entitat adherida de la plataforma PDA Bullying que treballa per la visibilització de bones pràctiques en Prevenció, Detecció i Actuació per superar el Bullying entre infants i adolescents.

La tarifació social de les escoles bressol afavoreix l’equitat en l’accés

02/10/2021...

La tarifació social de les escoles bressol de Barcelona ha fet variar la composició de les famílies usuàries, amb un increment del 19% de famílies amb rendes baixes. És una de les conclusions de l’avaluació que ha dut a terme l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB).

El Dades Clau 2021 permetrà captar els impactes de la pandèmia en la infància i adolescència de Barcelona

16/07/2021...

La reunió de la Comissió Transversal de l’Observatori 0-17 BCN dóna el tret de sortida a la provisió de dades per al 4rt monitoratge d’indicadors d’infància i adolescència que hauran de permetre elaborar l’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència a Barcelona 2021.

Fem balanç del 2020: un any amb molta feina feta i molta feina per fer encara

15/06/2021...

L’any 2020 ha marcat un abans i després, a nivell global i també a nivell individual, amb impactes clars i concrets en les vides dels nostres infants i adolescents i de les seves famílies. La memòria 2020 de l’Institut Infància i Adolescència, en un format breu, permet resseguir el coneixement disponible sobre covid-19 i infància, així com les nombroses contribucions que hem fet al debat social sobre els drets de la infància en temps de pandèmia.

Contribuïm a la diagnosi del Pla d’Educació i criança de la petita infància de Barcelona

11/06/2021...

Hem contribuït a la diagnosi a partir de la qual es plantegen els reptes del Pla d’educació i criança de la petita infància de Barcelona 2021-2024 que posa el focus en la vida dels nens i nenes de la ciutat en l’etapa vital estratègica que va des dels 0 als 3 anys, i en els serveis i suports que necessiten les famílies per educar-los i tenir-ne cura.

Prop de 300 persones d’arreu del món segueixen la jornada “Ciutat jugable: com es transforma Barcelona i la resta del món”

02/06/2021...

L’espai públic ha de ser una extensió de casa, un espai habitable i de qualitat, i que la covid-19 ha estat un accelerador perquè hi ha hagut molta demanda ciutadana i perquè ha calgut accelerar el q la ciutat ja tenia planificat, desbordant totes les previsions. N’hem parlat a la tercera jornada sobre joc i ciutat que hem organitzat en els darrers anys que ha servit per fer balanç de com ha anat avançant Barcelona per ser una ciutat cada vegada més jugable.

Jornada “Ciutat jugable: com es transforma Barcelona i la resta del món”

18/05/2021...

El proper 1 de juny, a la jornada “Ciutat jugable: com es transforma Barcelona i la resta del món” reflexionarem sobre com la situació actual de crisi sanitària, fan més necessari que mai transformar la ciutat per fer-la més jugable, dos anys després de l’aprovació del del Pla del Joc a l’Espai Públic de Barcelona amb horitzó 2030.

Cocreació amb infants en la transformació dels entorns escolars

17/05/2021...

Acompanyem l’Ajuntament de Barcelona en els processos de cocreació amb infants i les comunitats educatives per la transformació dels entorns escolars, en el marc del programa Protegim les escoles. Hem elaborat una guia de cocreació per ajudar a sistematitzar aquesta participació en tots els processos que es duguin a terme a partir d’ara.

Arrenca la segona edició del Parlen els nens i nenes

07/05/2021...

El programa municipal de coneixement sobre el benestar de la infància a Barcelona Parlen els nens i nenes comença la seva segona edició: tornarem a preguntar als infants de la ciutat “com esteu i què podríem fer perquè estigueu millor?”. De moment, ens hem posat en contacte amb els centres preseleccionats i, a partir del curs 2021-2022, tornarem a les escoles amb l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona

Arrenca el projecte de Transformem els patis escolars

02/03/2021...

Seguim acompanyant l’Ajuntament de Barcelona en el seu projecte Transformem els patis, per tal d’aprofitar el potencial dels patis escolars per donar resposta a la necessitat de joc i educació a l’aire lliure i com a espai d’oportunitat per contribuir en la naturalització de la ciutat. El projecte Transformem els patis és un dels projectes tractors del Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030.

Iniciem el camí per a l’elaboració del Pla d’Infància de Barcelona 2021-2030

19/01/2021...

L’Institut Infància i Adolescència acompanyarà l’Ajuntament de Barcelona en la definició i elaboració del nou Pla d’Infància 2021-2030, que s’elaborarà i revisarà de manera participada, la qual cosa suposa un salt de les polítiques municipals adreçades a la infància.

Presentem els 6 criteris per un bon pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari

18/12/2020...

L’Institut Infància i Adolescència de Barcelona hem presentat els 6 criteris per un bon pati en el marc de la jornada en línia “Transformem els patis escolars; més naturalitzats, coeducatius i comunitaris” convocada per l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de l’Educació de Barcelona en col·laboració de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i el Consell Educatiu Municipal

Impactes de la covid-19 en la infància: primers resultats de la recerca social d’urgència i primeres actuacions per fer-hi front

14/12/2020...

L’Ajuntament de Barcelona presenta un informe d’avançament de resultats sobre els impactes de la covid-19 en la infància i l’adolescència a la Comissió de Drets socials, elaborat per l’institut. Amb la presentació de l’informe, explica també les actuacions municipals dutes a terme per la covid-19 tenint en compte els impactes socials del confinament i la crisi per la covid-19.

Aportem perspectiva d’infància en el marc de la Time Use Week

27/11/2020...

A partir del coneixement generat pel programa “Parlen els nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona”, l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona aporta les conclusions principals i les demandes dels infants pel que fa als horaris i usos del temps durant la Time Use Week.

Presentem el seguiment de la recerca social d’urgència per la covid-19

20/11/2020...

Participem al 6th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents, organitzat per Aitana, presentant els resultats inicials del seguiment de la recerca social d’urgència per la covid-19.

Una tesi doctoral a partir del Parlen els nens i nenes

20/10/2020...

La Mari Corominas, investigadora predoctoral de la Universitat de Girona (UdG) i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, defensa una tesi doctoral a partir del programa “Parlen ens nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona”.

Ens sumem a la Xarxa de ràdios escolars dels Països Catalans

25/09/2020...

Des de l’Institut Infància i Adolescència ens adherim a la co-creació de la Xarxa de ràdios escolars dels Països Catalans impulsada per COMSOC – Comunicació Social amb l’objectiu de contribuir a donar visibilitat al rol de ciutadans actius dels nens, nenes i adolescents i també per promoure una escolta activa de les seves veus.

Barcelona presenta un programa municipal que dona resposta a una de les fites del pla del joc

29/07/2020...

L’Institut Infància i Adolescència s’integra a la Taula de Seguiment de Protegim les escoles, el programa municipal que dona impuls a un dels 10 projectes tractor del Pla del joc i que agafarà embranzida a partir d’aquest 2020, tal com ha explicat l’Ajuntament.

Fem valoracions sobre la gestió de la Covid19 i identifiquem 4 prioritats en clau d’infància pel Pacte de Ciutat a través del CMBS

15/07/2020...

El grup d’Infància i Igualtat d’Oportunitats identifica dos grans reptes en clau d’infància i fa més de 60 propostes d’actuació que es poden agrupar en quatre grans prioritats; garantir els mínims necessaris per viure, lluitar contra les desigualtats educatives, protegir els infants de qualsevol forma de maltractament o violència a la llar i escoltar els infants i adolescents.

Evitar qualsevol dany i donar respostes que garanteixin la infància i adolescència

25/05/2020...

En el marc del cicle de debats impulsat pel CMBS per tal de reflexionar sobre l’impacte de la Covid19 a la ciutat de Barcelona, hem comptat amb la participació de Jaume Funes, psicòleg, educador i…

Recerca social d’urgència: com la crisi de la Covid-19 està impactant en les vides dels infants?

06/05/2020...

Diferents iniciatives de recerca estan analitzant com el la Covid-19 i la seva gestió, en especial com el confinament tant estricte de les primeres setmanes ha afectat i impactat en les vides dels nens, nenes i adolescents. En fem un recull amb l’objectiu d’aportar dades i coneixement que pugui ser útil en la presa de decisions.

El Comitè de Drets dels Infants fa una crida als Estats per protegir els infants i reduir al màxim les conseqüències negatives que tindrà el confinament

14/04/2020...

El comitè demana als Estats que considerin els impactes de la pandèmia sobre els drets dels infants i vetllin perquè les respostes a la pandèmia, incloses les restriccions i decisions sobre l’assignació de recursos, reflecteixin el principi l’interès primordial de l’infant.

La crisi del Covid-19 amb perspectiva d’infància

27/03/2020...

Obrim aquesta notícia al nostre web, que anirem actualitzant periòdicament, amb articles, reportatges i informacions que pensem que ajuden a entendre els impactes específics que té aquesta crisi sobre la infància i l’adolescència.

El Grup Altaveu presenta l’Agenda dels infants als grups municipals del nou mandat

21/01/2020...

Els nois i noies del Grup Altaveu es reuneixen amb representants de tots els grups municipals que hi ha a l’Ajuntament de Barcelona per traslladar-los les demandes i propostes recollides a l’Agenda dels infants. Es reactiva el grup coincidint amb el nou mandat municipal, amb l’objectiu que els nous representants coneguin amb la veu i el protagonisme dels infants les seves propostes per millorar el seu benestar i les tinguin en compte durant els propers 4 anys.

Participem en un workshop sobre maltractament i benestar infantil a Jerusalem

18/12/2019...

La investigadora predoctoral de l’Institut Infància i la Universitat de Girona, Mari Corominas, presenta les conclusions que es poden extreure sobre la relació entre la violència i el malestar dels infants a partir de l’anàlisi de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona en un workshop internacional a Jerusalem, en què hi participen altres investigadors d’arreu del món.

Els materials del Parlen, traduits al castellà i l’anglès

30/10/2019...

Seguint un dels nostres principis i raons de ser, el compartir coneixement per enriquir el debat social, hem fet un esforç important per traduir al castellà i l’anglès alguns materials comunicatius del Parlen els nens i nenes.

Els reptes educatius de Barcelona en 4 infografies

10/10/2019...

Des de l’Institut Infància i Adolescència hem preparat 4 infografies que resumeixen quins són els reptes educatius de Barcelona pel que fa a les oportunitats educatives per als infants i adolescents de la ciutat.

Publiquem el segon informe d’Oportunitats educatives a Barcelona 2018-2019

17/07/2019...

L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic el segon informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona a partir de l’anàlisi de dades oficials disponibles…

Jornada de debat sobre la infància i l’adolescència amb noves diagnosis i retorn de l’Agenda dels infants

20/11/2018...

La jornada ha servit per presentar l’Observatori 0-17 BCN, compartir noves anàlisis, diagnosis i coneixement general sobre la infància i l’adolescència a la ciutat i compartir els reptes de ciutat per millorar la vida i els drets dels més de 245.000 nens, nenes i adolescents, que representen el 15% dels barcelonins.

Jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur

23/10/2018...

Apunta’t a la jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur que tindrà lloc el 19 de novembre a l’Espai Jove La Fontana, una jornada amb un programa molt complert que servirà per presentar l’Observatori 0-17 BCN i les noves anàlisis i coneixement generat sobre diferents àmbits de la vida dels nens i nenes.

Els nens i nenes de Barcelona presenten a l’Alcaldessa les seves demandes i propostes per millorar el seu benestar

08/06/2018...

L’Agenda dels infants recull les 11 demandes i les 115 propostes d’actuació que fan els nens i nenes per millorar el seu benestar. L’alcaldessa s’ha compromès a escoltar-les atentament i donar una resposta abans d’acabar l’any.

L’InfoK, Ara Criatures, Betevé i Cadena SER es fan ressò del projecte Parlen els nens i nenes

23/01/2018...

InfoK, Betevé Ràdio i Cadena SER emeten reportatges sobre com els infants de Barcelona, estan fent propostes per millorar el seu benestar en el marc del projecte Parlen els nens i nenes.

Posem a disposició l’anàlisi de models d’espais familiars

27/11/2017...

Disponible l’informe ‘Serveis socioeducatius per a la primera infància: anàlisi de models d’espais familiars’ per contribuir en la definició del model integral d’espais familiars municipals per a la primera infància de la ciutat de Barcelona.

Primers resultats de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància de Barcelona

13/11/2017...

El temps lliure i l’autonomia personal són els àmbits en els que els infants de 10 a 12 anys de Barcelona es mostren menys satisfets, segons els primers resultats de l’enquesta El benestar subjectiu de la infància a Barcelona’, que s’acaben de presentar coincidint amb l’inici de la fase de retorn i procés participatiu del projecte Parlen els nens i nenes

Preguntem als nens i nenes com podem millorar el seu benestar

10/11/2017...

Després d’haver fet l’enquesta de benestar subjectiu a 4.000 nens i nenes d’entre 10 i 12 anys, i un cop tenim els primers resultats de l’anàlisi, tornem a les escoles que van participar a l’enquesta per iniciar la segona fase del projecte Parlen els nens i nenes, que consisteix en un procés participatiu per tal que els infants construeixin la seva agenda de propostes i actuacions per millorar les seves vides.

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Patis escolars oberts al barri’

20/10/2017...

Un bon programa que té marge de millora, aquesta seria la principal conclusió de l’informe d’avaluació que s’ha dut a terme per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).

Com millorar l’Audiència Pública de Nois i Noies?

25/09/2017...

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona’, el resultat d’un encàrrec de l’IMEB amb l’objectiu de diagnosticar l’estat actual del programa i proposar actuacions que permetin donar-li un impuls.

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Camí escolar, espai amic’

18/09/2017...

Es tracta d’un informe elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona) amb l’objectiu d’avaluar aquest programa municipal i, alhora, proporcionar eines per poder-ne fer un seguiment i avaluacions posteriors.

Tallers participatius per contrastar reptes i orientacions educatives per Barcelona

30/06/2017...

Convoquem 70 persones en 4 grups focals per treballar sobre l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, concretament sobre els 17 reptes identificats i les 16 orientacions proposades, i per començar a treballar en la següent edició de l’informe prevista pel 2018.

La reflexió sobre les oportunitats educatives de Barcelona segueix als mitjans

13/06/2017...

Un parell de mesos després de la presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, el tema segueix estant als mitjans de comunicació, amb un reportatge a l’Ara Criatures i un article d’Elena Sintes a Educa.barcelona.

Debatem sobre lleure educatiu al Consell Municipal de Benestar Social

03/05/2017...

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona inclou un apartat específic sobre lleure educatiu (amb diagnosi, reptes i propostes d’orientació pública) que s’ha presentat al grup d’Igualtat d’Oportunitats en la Infància del Consell Municipal de Benestar Social per tal d’obrir un debat informat i aprofundir en anàlisis i propostes.

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona es debat a la Comissió Plenària de Drets Socials

19/04/2017...

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 es presenta a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de Barcelona, amb presència de tots els grups municipals amb una valoració molt positiva.

Presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

12/04/2017...

Barcelona inicia una diagnosi periòdica de la situació de l’educació dels infants i adolescents a la ciutat en un sentit ampli, dins i fora l’escola i dels 0 als 17 anys. En l’informe, encarregat per l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut es recopilen, s’ordenen i s’analitzen temporalment i territorialment dades clau d’educació amb la voluntat d’afavorir el debat social informat. L’Institut identifica 17 principals de reptes educatius de ciutat i proposa 16 línies d’orientació de política local.

Els mitjans destaquen que es pregunti per primera vegada als nois i noies sobre el seu benestar

04/04/2017...

Els mitjans de comunicació es fan ressò del projecte de Benestar subjectiu de la infància a Barcelona i en destaquen el seu caràcter novedós i també el fet que sigui un projecte que va més enllà d’una simple enquesta.

Simposi internacional sobre infància i política

15/12/2016...

L’Institut va ser institució partner al ‘Simposi Internacional Nens i participació política. Els consells d’infants ‘, en què es va debatre sobre la necessitat d’incloure la veu dels infants i adolescents en la política, i sobre la participació dels nens i les nenes.

Segueix en directe via streaming la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat’

12/12/2016...

Per donar resposta al gran interès generat per la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat, millorem el nostre espai públic’ es retransmetrà en directe via streaming els dos grans moments de plenari de la jornada. La conversa entre Francesco Tonucci i Itziar González al matí i l’entrevista a Tonucci per part de Carles Capdevila a la tarda.

Inscriu-te a la jornada ‘El dret dels infants i adolescents a la ciutat. Millorem el nostre espai públic’

25/11/2016...

L’Institut i l’IMEB coorganitzem la jornada ‘El dret dels infants i adolescents a la ciutat. Millorem el nostre espai públic amb ‘Camí escolar, espai amic’ i altres experiències’ el proper 15 de desembre. Comptarem amb nois i noies, el pedagog Francesco Tonucci, l’arquitecta Itziar Gonzàlez, el periodista Carles Capdevila i l’Alcaldessa Ada Colau, així com molts professionals. Tot plegat per debatre com transformar l’espai públic per créixer i viure-hi millor la infància i l’adolescència a la nostra ciutat.

Aportem propostes per la Reforma Horària a l’educació

24/11/2016...

El passat 18 de novembre vam participar de la taula quadrangular sobre la Reforma Horària a l’educació. L’objectiu de la taula, formada per diferents agents de la comunitat educativa, és acordar propostes per a un gran Pacte Nacional per a la Reforma Horària. Hi vam aportar idees per garantir uns temps educatius en sentit ampli i centrats en les necessitats dels infants i adolescents.

Educació a temps complet al Fòrum Local d’Educació

24/10/2016...

El passat 28 de setembre vam assistir al XXIV Fòrum Local d’Educació, organitzat per la Diputació de Barcelona, on es va plantejar el repte d’avançar cap a entorns educatius a temps complet tot implicant els barris i els municipis en el procés d’innovació educativa.

L’Institut inicia el primer estudi sobre benestar subjectiu de la infància de Barcelona

26/09/2016...

El projecte El benestar de la infància a Barcelona: parlen els nois i noies aportarà dades inèdites a partir de l’enquesta a 4.000 infants, que seran homologables i permetran fer comparacions amb altres països.

Creix la FP a Barcelona

27/06/2016...

La Fundació BCN Formació Professional ha presentat l’Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2015 on recull la situació del sector. En destaquem: el bon ritme de creixement de l’oferta i la demanda, la millora de l’ocupabilitat i del pas de l’alumnat dels cicles formatius de grau superior cap a la universitat i l’encara preocupant nivell d’abandonament en els cicles formatius de grau mig.

Patis, camins i audiència: on som? on anem?

27/06/2016...

Ens preguntem sobre els impactes, la rellevància social i educativa i les valoracions que en fan els protagonistes dels programes: camins escolars, patis oberts al barri i l’audiència pública als nois i noies. Estem dissenyant, amb l’IMEB, les avaluacions per tal de contribuir a la presa de decisions de responsables tècnics i polítics per millorar-los.

Blog

PISA: què demanen els infants a l’escola?

08/05/2024...

(Article publicat originàriament a la revista Perspectives, de Rosa Sensat) Els baixos resultats d’aprenentatge dels infants i adolescents porten a qüestionar-nos què hauríem de fer millor com a societat del benestar que volem ser. Escoltant-los…

El Diari de l’Educació analitza una a una, les 11 demandes de l’Agenda dels infants

06/02/2024...

El Diari de l’Educació publica una sèrie d’11 articles dedicats a explicar en detall les 11 demandes de l’Agenda dels Infants. Els articles reflecteixen la veu dels nens i nenes de Barcelona, explicant les seves…

32 anys vetllant per la igualtat d’oportunitats en la infància a través del Consell Municipal de Benestar Social

24/03/2023...

 El Consell Municipal de Benestar Social de Barcelona (CMBS en endavant) ja té 35 anys i, des que es va constituir l’any 1988, ha esdevingut un dels consells més antics dels ajuntaments democràtics. Transcorreguts 35…

Els infants de Barcelona estan menys satisfets amb les seves vides que abans de la pandèmia

26/08/2022...

Els infants de Barcelona estan menys satisfets amb les seves vides que abans de la pandèmia. Si l’any 2017 els infants de la ciutat puntuaven la seva satisfacció global amb la vida amb un 9…

Els espais exteriors i les relacions a l’escola

30/06/2022...

(Article publicat originàriament a Rosa Sensat). A totes les escoles, sense excepció, hi ha un espai privilegiat i únic: el pati. Sigui quin sigui el projecte pedagògic del centre i les metodologies utilitzades pels processos…

BARCELONA I L’APOSTA PER NATURALITZAR ESPAIS EDUCATIUS: Patis verds i transformats com a refugis climàtics per estimular més educació i joc a l’aire lliure

28/06/2022...

(Versió ampliada de l’article publicat originàriament a Educa.barcelona) Antecedents: la urgència de (re)pensar els patis en la lluita contra el canvi climàtic i per millorar-ne el potencial educatiu Tret d’algunes excepcions, els patis de les…

Entrevista a Laia Pineda: “Encara no hem entès prou bé que el joc és una necessitat vital”

03/06/2021...

(entrevista publicada originàriament a Educa.barcelona) Aquest de 1 de juny es compleixen dos anys de l’aprovació del Pla de Joc a l’Espai Públic de Barcelona, una iniciativa que busca generar una ciutat jugable, al servei…

Desigualtats socioterritorials i participació en les activitats educatives fora de l’escola a Barcelona

26/05/2021...

(Article publicat originàriament al butlletí de l’Aliança 360).  Les activitats educatives fora escola enriqueixen i doten de significat les trajectòries de molts nois i noies. Són activitats que tenen uns impactes sobre el rendiment acadèmic,…

Covid-19, crisi social i infància

13/03/2021...

(article publicat originàriament al diari Ara). Avui fa un any. Avui fa un any que els gronxadors van quedar aturats i els carrers de les ciutats buits i silenciosos. Avui fa un any d’aquell primer…

Els patis escolars són espais privilegiats per garantir el joc, el contacte amb la natura i els aprenentatges a l’aire lliure

03/03/2021...

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) Els entorns naturals i l’aire lliure són de vital importància pel desenvolupament integral dels infants i adolescents, pel seu benestar físic i també social, mental i afectiu. No només el…

La conciliació i els usos del temps a debat: què en diuen els infants?

26/11/2020...

(Article publicat originàriament a Ara Criatures) L’àmbit amb què els infants de Barcelona es mostren menys satisfets és el temps. Concretament, la meitat dels nens i nenes no estan prou satisfets amb el seu temps…

Els infants volen més temps lliure i més llibertat per decidir en què invertir-lo

24/11/2020...

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació). L’àmbit amb què els infants es mostren menys satisfets és el temps Concretament, la meitat dels nens i nenes no estan prou satisfets amb el seu temps lliure….

Covid-19 i drets dels infants: on som i com hem de seguir

05/08/2020...

(Article publicat originàriament a Social.cat) Ja fa més de 5 mesos des d’aquell 12 de març en què les escoles i les activitats extraescolars van tancar les seves portes i els infants, grans i petits,…

La manca d’una mirada holística en les respostes a la Covid-19 ha perjudicat els infants i adolescents

21/07/2020...

Luis Pedernera és el president del Comitè dels Drets de l’Infant , l’organisme que s’encarrega de vetllar perquè els estats signants compleixin la Convenció Internacional sobre els Drets de l’ Infant de 1989. Ha estat…

Què podem fer per vetllar pels drets de la infància a la ciutat en època de confinament?

26/03/2020...

Per als que arribeu a aquest post sense el context necessari, dir-vos que respon a les preguntes que @gustrell ens va fer arribar el 23 de març al compte de twitter de l’@InstInfancia. Dir-vos també…

Cap petit infant sense un entorn educatiu de qualitat

23/02/2020...

(article publicat originàriament a Barcelona Metropolis) L’escolarització en els primers anys de vida té importants beneficis per als infants, per a les persones que en tenen cura i per a la societat. A Barcelona els…

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

29/10/2019...

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) El passat més de juliol l’Ajuntament de Barcelona publicava l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, amb l’objectiu…

Els reptes educatius de Barcelona: una mirada en clau d’equitat

11/10/2019...

(Article publicat originàriament a Elcritic.cat) Tot i que molt sovint alguns actors i discursos insisteixen en assenyalar que Catalunya és un sistema amb resultats mediocres però relativament equitatiu, diversos estudis han mostrat, des de fa…

S’hi troben bé els infants a les escoles? Parlen els nens i nenes

02/07/2019...

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) L’article explica com l’escola és molt més que un espai d’aprenentatge, és un espai de vida per als infants. Explica les principals conclusions de l’estudi “Parlen els nens…

Els Patis Escolars Oberts al Barri, recuperant espais de lleure pels barris

15/02/2018...

(Versió ampliada de l’article publicat a Educa.barcelona) Diversos estudis permeten afirmar que les activitats extraescolars tenen un enorme potencial a l’hora d’enfortir determinades habilitats i competències i afavorir la inserció social de certs col·lectius de…

Als nens i nenes els agrada que les persones adultes ens interessem per les seves vides

20/11/2017...

Escoltem prou els infants? Reconeixem prou el seu dret a participar, a ser escoltats i a que les seves opinions sobre les qüestions que els afecten siguin tingudes en compte? La resposta és que no,…

Els camins escolars a la ciutat de Barcelona. Entre límits i avenços

17/11/2017...

Article publicat originàriament a Educa.barcelona El programa ‘Camí escolar, espai amic’ és  una de les estratègies educatives impulsades per l’Ajuntament de Barcelona per a promoure la mobilitat sostenible i segura i per incorporar la mirada…

Retorn Social de l’Informe Oportunitats Educatives

30/09/2017...

Durant els mesos de juny i juliol han tingut lloc els tallers participatius del Retorn Social de l’Informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016 (Resum executiu), elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona. Els tallers…

Per què cal tenir en compte l’opinió dels infants sobre la seva pròpia vida?

07/09/2017...

Entrevista al Dr. Ferran Casas i la Dra. Mònica González El benestar subjectiu és el que les persones sentim, pensem i valorem en relació amb nosaltres mateixes, les nostres condicions de vida i les experiències…

Què passa quan preguntes a 4.000 nois i noies “com estàs”?

17/07/2017...

Com estàs? És una pregunta que fem al nostre entorn i que també ens fan sovint. No sempre és una qüestió fàcil de respondre. En Carles Capdevila comentava que és “la pregunta més difícil” i…

Avaluar per mesurar el retorn social: el cas de camins escolars i patis oberts

13/06/2017...

El perquè: avaluar per assegurar que l’acció pública té impactes positius Des de fa anys la ciutat de Barcelona té en funcionament els programes ‘Camí Escolar, espai amic’ i ‘Patis escolars oberts al barri’. Aquests programes,…

Mirada àmplia, coresponsabilitat i inversió per fer front als 17 reptes educatius de Barcelona

12/06/2017...

Article publicat a Educa.barcelona Barcelona té una sèrie de reptes a assolir si vol generar igualtat d’oportunitats educatives per als seus infants i adolescents; ja que, a dia d’avui,  persisteixen les desigualtats educatives des de…

Pacte per a la Reforma Horària: una oportunitat de millorar la vida d’infants i adolescents

01/06/2017...

Són raonables els horaris dels infants i adolescents? Tenim un greu problema d’horaris. L’actual organització horària genera moltes dificultats per combinar la vida personal, familiar, professional i de relació so­cial, així com conseqüències nefastes en…

Iniciem una sèrie d’informes periòdics sobre l’educació a Barcelona

21/04/2017...

El món de l’educació està en plena efervescència: la comunitat educativa s’ha proposat impulsar la transformació educativa obrint debats arreu sobre l’educació d’avui i de demà. Però, com ha de ser aquesta transformació? El debat…

El projecte sobre Benestar subjectiu, molt més que una enquesta

20/04/2017...

 “La vida és plena d’alternatives, reflexiona”. Aquesta frase en un collage de mans de cartolina de diferents colors o un mural sobre els drets dels infants són alguns dels treballs que l’equip d’enquestadors del projecte…

10 reptes per passar de l’actual pre-sistema d’atenció a la infància a un sistema d’atenció modern i desenvolupat

10/12/2016...

Catalunya té un capital d’atenció a la infància importantíssim, però li cal fer un salt qualitatiu per arribar a ser un veritable sistema d’atenció a la infància, per la qual cosa és necessària una inversió…

Escola i amistats de l’alumnat estranger

23/07/2016...

La Sheila González participa com a Institut en el Congrés espanyol de Sociologia a Gijón presentant una investigació que aborda el nivell d’interculturalitat de les xarxes relacionals de l’alumnat estranger en instituts de l’àrea metropolitana de Barcelona. La pregunta de recerca és si les dinàmiques organitzatives estan potenciant la guetització dins dels centres educatius i, per tant, obstaculitzen la integració social de determinats alumnes.

Què ens diuen els síndics?

30/05/2016...

Els Síndics de Greuges són peces clau en la defensa i avenç dels drets d’infants i adolescents. Fan seguiment de les seves vulneracions i posen sobre la taula de les administracions recomanacions amb mesures concretes. Per això cal tenir molt present què ens diuen i aquí destaquem, en clau de Barcelona, propostes principals.

El lleure al cor de les polítiques educatives?

15/04/2016...

El lleure és un dels àmbits amb més desigualtats educatives i, per això, considerem un bon horitzó el recent anunci de l’Ajuntament de Barcelona de promoure campaments urbans a l’estiu als quatre barris prioritaris del Besòs. Llancem 5 recomanacions per a tenir en compte.

Educació, petita infància i política local

10/03/2016...

Al febrer es va iniciar un cicle de debats sobre atenció educativa a la petita infància organitzat per l’Ajuntament de Barcelona on es van presentar dos estudis i quatre experiències. En vam fer la relatoria on recollim cinc idees clau i molts dels dubtes que es van plantejar sobre com ampliar, millorar i diversificar els serveis educatius a la ciutat per als infants més petits.

Mediateca

2025 Document de treball

El so dels infants al pati de l’escola no és soroll

En aquest document s’explica el valor de l’activitat als patis de les escoles des de la perspectiva de drets dels infants. El document es duu a terme en el marc de l’encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona d’acompanyar l’administració en el seu paper de garantia dels drets dels infants i a partir de la polèmica generada per les denúncies d’alguns veïns i veïnes de la ciutat de Barcelona pel so dels infants al pati de les escoles.

2024 Informe

Infants i pantalles: 5 reptes i 9 oportunitats per al benestar digital

Informe que sistematitza l’evidència disponible i es fa ressò dels debats més rellevants entorn el benestar digital de la infància i l’adolescència. L’informe planteja 5 reptes i proposa 9 oportunitats per a millorar el benestar digital de nens, nenes i adolescents.

2024 Document de treball

Proposta metodològica pels Altaveus d’Infants a les Escoles

Document de treball en què s’explica com s’han desenvolupat metodològicament els Altaveus d’infants a les escoles, dins del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.    

2024 Informe

Altaveus d’Infants a les Escoles: informe de resultats

L’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets d’aquesta experiència de participació vinculada al programa Parlen els nens i nenes.

2024 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2023

Informe que fa una radiografia de l’estat de la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona a partir de l’anàlisi de més de 200 indicadors endreçats a partir de 6 dimensions de la vida d’un infant. El principal valor de l’informe és la seva mirada transversal i evolutiva.

2024 Resum executiu

Què demanen els nens i nenes a les escoles per millorar el seu benestar?

Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a les escoles, a partir de l’Agenda dels Infants.

2024 Guies i altres

El potencial pedagògic dels patis escolars

L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques

2024 Memòria

Memòria Institut Infància i Adolescència 2023

Document que recull de forma sintètica tota l’activitat 2023 organitzada per programes o línies de treball.

2023 Informe

Agenda dels infants (2a edició)

L’Agenda dels infants (2a edició) és el document que recull les demandes, propostes i idees dels nens i nenes de la ciutat de Barcelona per millorar el benestar de la infància.

2023 Informe ES

Agenda de los niños y niñas de Barcelona (2ª edición)

Versión completa en español de la Agenda de los niños y niñas (2ª edición). Es el documento que recoje las demandas, propuestas e ideas de los niños y niñas de la ciudad de Barcelona para…

2023 Informe EN

Children’s Agenda (2nd edition)

Complete version in Spanish of the Children’s Agenda (2nd edition). It is the document that collects the demands, proposals and ideas of the boys and girls of the city of Barcelona to improve the childhood well-being.

2023 Vídeo

Vídeo de l’Agenda dels Infants (2a edició)

Vídeo animat en què s’expliquen molt breument les 11 demandes de l’Agenda dels Infants (2a edició) i el procés de recerca que hi ha al darrere.

2023 Informe

Agenda dels Infants (2a edició) versió lectura fàcil

Versió en lectura fàcil de l’Agenda dels Infants (2a edició) elaborada per facilitar la difusió de l’Agenda a les persones amb dificultats lectores.

2023 Informe ES

Agenda de los Niños y Niñas (versión lectura fácil)

Traducción al castellano de la versión en lectura fácil de la Agenda de los Niños y Niñas (2ª edición) elaborada para facilitar la difusión de la Agenda a las personas con dificultades lectoras.

2023 Informe EN

Children’s Agenda (Easy-to-read format)

English translation of the easy-to-read format of the Children’s Agenda (2nd edition) prepared to make it easier for people with reading difficulties to read the Agenda.

2023 Infografia

Pòster Agenda dels Infants (2a edició)

Aquest pòster infogràfic recull les 11 demandes de l’Agenda dels Infants (2a edició). També s’ha editat en castellà i anglès. 

2023 Infografia ES

Poster Agenda de los niños y niñas (2ª edición)

Versión en español del poster de la Agenda de los niños y niñas, en el que se explican las 11 demandas de los niños y niñas para mejorar su bienestar. 

2023 Infografia EN

Poster of the Children’s Agenda (2nd edition)

English version of the Children’s Agenda poster (2nd edition), which explains the 11 demands of children to improve their well-being.

2023 Infografia Altres

Pòster Agenda dels Infants (versió àrab)

Versió en àrab del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància. 

2023 Infografia Altres

Pòster Agenda dels infants (versió francès)

Versió en francès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.

2023 Infografia Altres

Pòster Agenda dels Infants (versió portuguès)

Versió en portuguès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.

2023 Infografia Altres

Pòster Agenda dels Infants (versió urdú)

Versió en urdú del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.

2023 Infografia Altres

Pòster Agenda dels Infants (versió xinès)

Versió en xinès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.

2023 Infografia

Infografia mòbils i infància (dades i veu dels infants)

Des de l’Institut Infància i Adolescència celebrem la iniciativa de milers de famílies d’obrir debat al voltant de l’ús dels mòbils a l’adolescència, però pensem que han de ser debats informats a partir de dades…

2023 Nota de premsa

NP: Aquest curs es transformaran 12 patis escolars amb la implicació de les seves comunitats educatives

Nota de premsa de l’Ajuntament de Barcelona sobre el projecte Transformem Patis, amb menció a l’Institut Infància i Adolescència com a institució col·laboradora del projecte.

2023 Document de treball

Document de referència per al nou model de les ludoteques de Catalunya

Document que recull la diagnosi i el full de ruta per avançar cap a un nou model de ludoteques a Catalunya que ampliï la mirada i eixampli la idea tradicional de ludoteca

2023 Informe

Dades clau d’infància i adolescència 2021 a Sant Martí

L’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència 2021 a Sant Martí presenta i analitza les dades del SIIAB al districte.

2023 Informe

Dades clau d’infància i adolescència 2021 a Nou Barris

L’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència 2021 a Nou Barris presenta i analitza les dades del SIIAB al districte.

2023 Informe

Dades clau d’infància i adolescència 2021 a Ciutat Vella

L’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència 2021 a Ciutat Vella presenta i analitza les dades del SIIAB al districte.

2023 Article

Article “Viure la infància i l’adolescència a Barcelona en temps de pandèmia”

L’article que repassa la situació de la infància i l’adolescència a la ciutat en context de pandèmia, partint de les dades de l’informe Dades clau d’infància i adolescència 2021, que ja reflecteixen l’impacte de la crisi per la covid-19 en les vides dels infants i adolescents de la ciutat. 

2023 EN

Article “Childhood and adolescence in Barcelona in times of pandemic”

Article that reviews the situation of childhood and adolescence in the city in the context of a pandemic, based on the data from the report “Key data on childhood and adolescence 2021”, which already reflect the impact of the covid-19 crisis.

2023 Article ES

Artículo “Vivir la infancia y la adolescencia en Barcelona en tiempo de pandemia”

El artículo que repasa la situación de la infancia y la adolescencia en la ciudad en contexto de pandemia, partiendo de los datos del informe “Datos clave de infancia y adolescencia 2021”, que ya reflejan el impacto de la crisis por la cóvid-19 en las vidas de los niños, niñas y adolescentes de la ciudad.

2022 Informe

Informe “Petita infància i educació inclusiva a les escoles bressol municipals”

Aquest informe encarregat per l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut Infància i Adolescència, identifica els reptes de futur per a la prevenció, detecció i atenció precoç dels infants amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a les escoles bressol municipals de Barcelona

2022 Informe

DADES CLAU D’INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA 2022 A BARCELONA

L’informe Dades Clau d’Infància i Adolescència a Barcelona presenta i analitza, amb caràcter anual, les dades del Sistema Integral d’Indicadors d’Infància i Adolescència de Barcelona (SIIIAB) de l’Observatori 0-17 BCN. L’informe 2022 s’ha elaborat a partir de l’anàlisi de 150 indicadors i ha servit com a actualització de la base diagnòstica per al Pla d’infància de Barcelona 2021-2030.

2022 Informe

Transformem patis: avaluació de la primera edició (2020-2021)

Document que resumeix l’avaluació de la primera edició del projecte Transformem Patis. L’informe inclou un resum de les transformacions fetes, el grau de satisfacció per part de la comunitat educativa, el grau d’assoliment, aspectes a…

2022 Informe

Informe de primeres dades de l’EBSIB 2021

Informe de primeres dades de la segona edició de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància de Barcelona, duta a terme la tardor del 2021 en el marc del programa Parlen els nens i nenes. 

2022 Infografia

Infografia primeres dades EBSIB 2021

Infografia amb llenguatge i caràcter childfriendly per explicar als nens i nenes de Barcelona les primeres dades extretes de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància de Barcelona 2021

2022 Nota de premsa

NP: La pandèmia afecta en la satisfacció vital dels infants de Barcelona

Dossier de premsa resum de l’informe Primeres dades de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona 2021. Document conjunt de l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona.

2022 Article

Article: Barcelona i l’aposta per naturalitzar espais educatius

Article que aporta una reflexió al voltant de com han de ser els patis de les escoles i sobre com l’Ajuntament de Barcelona, a través del programa “Transformem els patis” està apostant per aquest model.

2022 Vídeo

Vídeo del Pla d’infància de Barcelona 2021-2030

Vídeo animat en què dos infants expliquen als altres nens i nenes de la ciutat què està fent l’Ajuntament de Barcelona per millorar les seves vides i avançar en els drets de la infància a partir del Pla d’infància de Barcelona 2021-2030.

2022 Infografia

Infografia del Pla d’infància Barcelona 2021-2030

Infografia explica breument i de manera molt sintètica el Pla d’infància de Barcelona 2021-2030 amb un llenguatge proper als infants. 

2022 Infografia

Infografia: petita infància (OportEdu2020)

Infografia que resumeix el capítol de Petita Infància de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2020. La infografia inclou algunes de les dades principals del capítol, així com els reptes identificats i les experiències rellevants. 

2022 Infografia

Inforgrafia: de P3 a 4t d’ESO (Oportedu2020)

Infografia que resumeix el capítol de l’escolarització obligatòria, de P3 a 4t d’ESO, de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2020. La infografia inclou algunes de les dades principals del capítol, així com els reptes identificats i les experiències rellevants.

2022 Infografia

Infografia: secundària postobligatòria (oportedu2020)

Infografia que resumeix el capítol de l’educació secundària postobligatòria de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2020. La infografia inclou algunes de les dades principals del capítol, així com els reptes identificats i les experiències rellevants.

2022 Infografia

infografia: abandonament escolar prematur (Oportedu2020)

Infografia que resumeix el capítol sobre l’abandonament escolar prematur de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2020. La infografia inclou algunes de les dades principals del capítol, així com els reptes identificats i les experiències rellevants.

2022 Nota de premsa

Nota de premsa: les escoles de Barcelona reinventen els seus patis a partir de la cocreació amb infants

Nota de premsa de l’Ajutament de Barcelona en què s’explica la nova edició del programa Transformem els patis i la presentació de la Guia de cocreació amb infants i la comunitat educativa per la millora del pati.

2021 Document de treball

Els patis de les escoles un espai clau per al ple desenvolupament dels infants

En aquest document de treball s’explica quin ha estat el procés de recerca, revisió documental i anàlisi per a l’elaboració dels 6 criteris per a un bon pati que orienten el programa “Transformem els patis” de l’Ajuntament de Barcelona.

2021 Informe

Dades clau d’infància i adolescència 2021

L’informe 2021 s’ha elaborat a partir de l’anàlisi de 150 indicadors i ha servit com a base diagnòstica per al Pla d’infància de Barcelona 2021-2030.

2021 Resum executiu

Covid-19 i infància a Barcelona (resum executiu – final)

Resum executiu final del laboratori de recerca Covid-19 i infància a Barcelona, en què es presenten els resultats del seguiment de les 32 recerques socials d’urgència identificades en el primer moment de la pandèmia.

2021 Presentació , Mesura de govern

Pla d’infància de Barcelona 2021-2030: presentació

Breu presentació que explica de forma sintètica però exhaustiva el Pla d’infància de Barcelona 2021-2030.

2021 Nota de premsa

NP: Barcelona aprova el primer Pla d’Infància de la ciutat a 10 anys vista, elaborat de forma participada i incorporant la visió dels infants

Nota de premsa sobre l’aprovació del Pla d’infància de Barcelona 2021-2030 en que es repassen els principals reptes que identifica el pla, així com la manera en la que s’ha elaborat el pla i com incorpora la visió dels infants. 

2021 Guies i altres

Eina de cocreació per la transformació dels entorns escolars: protegim les escoles

Guia de cocreació per ajudar a sistematitzar la participació de la comunitat educativa en els processos de trasnformació dels seus entorns escolars. És una guia per encàrrec del Departament de Barris Educadors de l’Ajuntament de Barcelona.

2021 Infografia

Infografia 6 criteris per a un pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari

Infografia que recull els 6 criteris per a un pati naturalitzat, coeducatiu comunitari, elaborats per l’Institut Infància i Adolescència, per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB

2021 Presentació

Presentació de l’Observatori 0-17 BCN, vides i drets de la infància i l’adolescència a la ciutat

Presentació de les principals línies de treball de l’Observatori 0-17 BCN, vides i drets de la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona

2020 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2020

Informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2020, elaborat a partir de l’anàlisi de 150 indicadors i amb una mirada en els impactes generats per la covid-19 en cada una de les 6 dimensions que recull l’informe.

2020 Resum executiu

6 criteris per a un bon pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari

Document que recull els 6 criteris per a un bon pati, naturalitzat, coeducatiu i comunitari

2020 Nota de premsa

NP: Barcelona inicia un pla de transformació dels patis escolars perquè siguin més naturalitzats, coeducatius i comunitaris

Nota de premsa emesa per l’Ajuntament de Barcelona explicant el pla Transformem els patis, un dels projectes tractors del Pla del joc a l’espai públic. Les transformacions dels patis es realitzaran tenint en compte els 6 criteris per un bon pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari, elaborats per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’Ajuntament. 

2020 Document de treball

Covid-19 i infància a Barcelona: impactes en els drets de la infància i l’adolescència i respostes municipals

Avançament de resultats dels impactes de la covid-19 en la infància identificats per les recerques socials d’urgència, que també inclou un repàs de les actuacions impulsades pel govern de la ciutat.

2020 Resum executiu

Covid-19 i infància a Barcelona (resum executiu-avançament de resultats)

Resum executiu del document de treball d’avançament de resultats dels impactes de la covid-19 en la infància identificats per les recerques socials d’urgència.

2020 Article

Revista Barcelona Societat: Oportunitats educatives a Barcelona

Artícle de Maria Truñó a la revista Barcelona Societat amb el títol “Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència: informes per basar les polítiques públiques en evidències”

2020 Article

Revista Barcelona Societat: Parlen els nens i nenes

Article sobre el programa municipal de coneixement Parlen els nens i nenes, inclòs com a exemple de bona pràctica dins l’apartat “experiències” de la revista Barcelona Societat.

2020 Article ES

Revista Barcelona Sociedad: Hablan los niños y niñas

“Hablan los niños y niñas, una herramienta de ciudad para conocer y mejorar el bienestar de la infancia, desde su punto de vista y con su protagonismo” es el título del artículo que se publica en el número 24 de la revista Barcelona Sociedad.

2020 Article EN

Barcelona Society: The children have their say

“The children have their say, a city-wide tool to assess and improve the well-being of children, from their perspective and with them taking centre
stage” is the title of the article published in issue 24 of magazine Barcelona Society.

2019 Resum executiu

Resum format revista del Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2019

Amb l’edició 2019 llancem per primera vegada un resum de l’informe en format revista online. A partir de 23 preguntes, es fa un repàs a les principals dades que tenen a veure amb la infància i adolescència a Barcelona.

2019 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2019

Una diagnosi detallada sobre les condicions de vida dels nens, nenes i adolescents a la ciutat, a partir de 150 indicadors i amb un focus en gènere i desigualtats territorials.

2019 Presentació

Focus en gènere del Dades clau d’infància i adolescència 2019

Resum en clau de gènere de les dades presentades i recollides en l’informe Dades clau d’infància i adolescència.

2019 Infografia EN

11 demands on the Children’s Agenda for improving their well-being

Infographic poster containing the 11 demands on the Children’s Agenda for improving their well-being.

2019 Infografia ES

Poster Las 11 demandas de la Agenda de los niños y niñas

Póster infográfico en el que se recogen las 11 demandas de la Agenda de los niños y niñas.

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació de la petita infància a Barcelona

Aquesta infografia resumeix la situació de la petita infància a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra quins són els…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona de P3 fins a 4rt d’ESO

Aquesta infografia resumeix la situació dels infants de P3 fins a 4rt d’ESO a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona: secundària postobligatòria

Aquesta infografia resumeix la situació dels adolescents en el secundària postobligatoria a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra quins…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona més enllà del temps escolar

Aquesta infografia resumeix la situació dels infants i adolescents més enllà del temps escolar, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra…

2019 Resum executiu , Presentació ES

Presentación general proyecto Hablan los niños y niñas

Presentación general, en español, del proyecto “Hablan los niños y niñas: el bienestar de la infancia en Barcelona”. 

2019 Resum executiu , Presentació EN

Presentation “The Children Have Their Say”

Presentació general, en anglès, del projecte “Parlen els nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona”.

2019 Informe

Informe Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019

Aquest informe presenta una radiografia àmplia de la situació de l’educació de la infància i l‘adolescència de la ciutat de Barcelona. Es tracta de la segona edició d’aquesta anàlisi, i dona continuïtat a l’informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016: l’educació de la infància i l’adolescència a la ciutat.

2019 Resum executiu

Resum executiu de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2018-2019

Presentació que recull els principals continguts de l’informe Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019: presentació, objectius i metodologia, el context socioeconòmic de la infància i l’adolescència a la ciutat i els reptes i…

2019 Nota de premsa

NP: Augmenta el nombre de graduats en ESO i els infants menors de 3 anys escolaritzats a Barcelona

Nota de premsa per presentar l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a la ciutat 2018-2019.

2019 Resum executiu ES

Resumen ejecutivo del informe Oportunidades Educativas en Barcelona 2018-2019

Presentación que recoge los principales contenidos del informe Oportunidades Educativas de la infancia y la adolescencia en Barcelona 2018-2019: presentación, objetivos y metodología, el contexto socioeconómico de la infancia y la adolescencia en la ciudad…

2019 Informe

INFORME PARLEN ELS NENS I NENES: EL BENESTAR SUBJECTIU DE LA INFÀNCIA A BARCELONA

Informe de resultats del programa municipal Parlen els nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona. L’informe es realitza en base als documents d’anàlisi en profunditat tant de l’enquesta de benestar subjectiu…

2018 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2018

Informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2018, que recull les últimes dades disponibles i està fet a partir d’un sistema integral d’indicadors d’infància i adolescència a nivell de ciutat.

2018 Jornades

Programa Jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur

Programa de la jornada organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb l’Institut Infància i Adolescència, amb el títol La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur, que es realitza el 19 de novembre de 2018

2018 Infografia

Pòster Les 11 demandes de l’Agenda dels Infants

Pòster infogràfic en què es recullen les 11 demandes de l’Agenda dels infants, que surten de l’enquesta i tallers participatius sobre el benestar dels infants del programa Parlen els nens i nenes.

2018 Recull premsa

Recull d’aparicions als mitjans sobre la presentació de l’Agenda dels infants

Recull del ressò per part dels mitjans de comunicació sobre la presentació de l’Agenda dels infants a l’alcaldessa i la tinenta de Drets Socials.

2018 Nota de premsa

NP: presentació de l’Agenda dels infants a l’alcaldessa

Nota de premsa sobre la presentació de l’Agenda dels infants a l’alcaldessa per part dels nens i nenes.

2018 Vídeo

Vídeo les 11 demandes de l’Agenda dels infants

Vídeo animat que explica quines són les 11 demandes dels infants de 10 a 12 anys de la ciutat de Barcelona per millorar el seu benestar, unes demandes sorgides del programa Parlen els nens i nenes.

2018 Informe

Agenda dels infants, propostes per millorar el nostre benestar (1a edició)

L’Agenda dels infants recull les 11 demandes de millora del benestar que fan els nens i nenes d’entre 10 i 12 anys de la ciutat de Barcelona i les seves 115 propostes d’actuació.

2017 Resum executiu , Avaluació polítiques

Resum executiu de l’Informe d’Avaluació de Patis Oberts

Document que recull els principals continguts i conclusions de l’informe d’Avaluació del programa Patis escolars oberts al barri de forma resumida.

2017 Informe

Primeres dades de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona

Informe dels primers resultats de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona, resposta per prop de 4.000 nens i nenes d’entre 10 i 12 anys, en el marc del projecte Parlen els nens i nenes: benestar subjectiu de la infància a Barcelona.

2017 Resum executiu

Resum executiu primeres dades enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona

Document breu que resumeix els principals continguts i conclusions de l’informe de Primeres dades de l’Enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona.

2017 Nota de premsa

NP: Primeres resultats de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona

Nota de premsa emesa conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona en la que es presenta l’informe de primeres dades de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona.

2017 Resum executiu , Avaluació polítiques

Resum executiu de l’Informe d’avaluació del programa Camí Escolar, espai amic

Resum executiu de l’informe d’Avaluació del programa Camí escolar, espai amic, que recull les principals conclusions i propostes per tal de millorar l’impacte i funcionament del programa.

2017 Informe , Avaluació polítiques

Informe d’Avaluació del programa Patis Oberts al Barri

Patis Oberts al Barri és un programa de l’Ajuntament de Barcelona que vol incrementar l’equitat d’accés al lleure. Amb aquest informe analitzem el seu impacte i funcionament i proposem millores en el programa.

2017 Informe , Avaluació polítiques

Informe d’Avaluació del programa Camí escolar, espai amic

Avaluació del programa Camí escolar, espai amic. Informe d’avaluació i proposta d’eines per a un posterior seguiment i avaluació continuada.

2017 Resum executiu , Avaluació polítiques

Resum Executiu de l’Avaluació del programa Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona

Aquest document és un resum executiu de l’informe d’Avaluació del programa Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona, en què s’inclouen els aspectes principals de la diagnosi i també dels reptes i les propostes de transformació.

2017 Informe , Avaluació polítiques

Informe d’Avaluació de l’Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona

Informe d’avaluació sobre el programa Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona, amb diagnosi, reptes, orientacions i propostes de transformació.

2017 Nota de premsa

NP: L’Ajuntament pregunta sobre benestar subjectiu a la infància a Barcelona

Nota de premsa emesa per l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Infància i Adolescència, en què s’explica el projecte de Benestar subjectiu de la infància a Barcelona.

2017 Recull premsa

Recull de premsa Informe Oportunitats Educatives 2016

Recull de les notícies i articles publicats als mitjans de comunicació sobre l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016.

2017 Resum executiu

Resum executiu de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Presentació que recull els principals continguts de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 , entre d’altres, els 17 reptes de ciutat i les 16 orientacions de política pública per fer-hi front.

2017 Document de treball

Grups focals. Document de base 1 per a l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Aquest és el primer document de base per a l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, que recull informació sobre els cinc grups focals fets per elaborar l’informe

2017 Document de treball

Anàlisi de dades. Document de base 2 per l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Document de base per a l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, en el qual es fa una anàlisi de dades, tant quantitatives com qualitatives.

2017 Presentació

Presentació Informe Oportunitats Educatives 2016 – roda de premsa

Presentació que es va fer servir en la roda de premsa de presentació de l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016. La presentació està estructurada a partir dels 17 reptes que identifica l’informe i conté les principals dades diagnosticades en cada una de les etapes educatives o àmbits educatius.

2017 Informe

Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

L’informe fa una anàlisi de la situació de l’educació de la infància i l’adolescència a Barcelona en sentit ampli. Fa una diagnosi global de la situació de l’educació dels infants i adolescents; identifica els principals reptes de ciutat en aquest àmbit, proposa línies d’orientació de política pública, descriu experiències rellevants i apunta les línies necessàries per aprofundir en la diagnosi en properes edicions.

2016 Nota de premsa

NP: Repensar Barcelona amb mirada d’infància (jornada el dret dels infants a la ciutat)

Nota de premsa sobre la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat. Millorem el nostre espai públic’, que ha comptat amb la participació de més de 300 persones.

2016 Nota de premsa

Barcelona debat com ser una ciutat més amigable amb els infants i adolescents

Nota de premsa sobre la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat, millorem el nostre espai públic’ coorganitzada per l’IMEB i l’Institut Infància.

2015 Informe

Temps de créixer, temps per créixer

Com transcorre el temps quotidià dels infants i adolescents? Quines característiques té el seu dia a dia? Com són els temps i els espais relacionats amb la família i l’educació, el lleure i l’entreteniment o…

2012 Jornades

Famílies en temps de canvi: repensar els valors

Aquest és el programa del Cercle obert, un cicle que a 2012 va centrar-se en els valors amb els que s’està educant als nois i noies. Volia respondre a les seguents preguntes: Quin són? Cal recuperar els valors tradicionals?…

2012 Presentació

IV Informe sobre la situació de la Infància, l’Adolescència i la família a Catalunya i Barcelona

Presentació de la publicació homònima per a la seva presentació a la Jornada del 24 d’octubre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Inclou el resum de les principals dades i les conclusions extretes. Entre…

2012 Informe

IV Informe sobre la situació de la Infància, l’Adolescència i la família a Catalunya i Barcelona

Versió íntegra de la publicació homònima que inclou el detall de la metodologia, els resultats obtinguts i les conclusions. Entre d’altres, analitza l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu…

2012 Informe ES

IV Informe sobre la situación de la Infancia, la adolescencia y la familia en Cataluña

Entre d’altres, s’analitzen l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu de les famílies tenen en moltes de les problemàtiques en què es concreta la manca d’oportunitats dels infants i…

2012 Resum executiu EN ES

IV Informe sobre la situació de la Infància, l’Adolescència i la família a Catalunya i Barcelona

Resum executiu dels capítols que formen la publicació homònima. Entre d’altres, s’analitzen l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu de les famílies tenen en moltes de les problemàtiques en…

2012 Nota de premsa

IV Informe sobre la situació de la Infància, l’Adolescència i la família a Catalunya i Barcelona

Presentació de la publicació homònima per a la seva presentació als mitjans incloent el resum amb les principals dades. Entre d’altres, s’analitzen l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu…

2011 Jornades

Fòrum el tercer sector en l’àmbit de la infància, adolescència i famílies: debats d’avui, reptes de futur

Aquest és el programa del Fòrum el tercer sector en l’àmbit de la infància, adolescència i famílies: debats d’avui, reptes de futur en el que va ser presentat l’estudi realitzat pel CIIMU: La funció del tercer sector en l’àmbit…

2011 Jornades

Fòrum infància, adolescència i famílies: nous reptes, noves polítiques

Aquest és el programa del Fòrum infància, adolescència i famílies: nous reptes, noves polítiques en el que van ser presentats dos estudis elaborats pel CIIMU: d’un banda, Infants i famílies a Barcelona i, de l’altre, Adolescents a Barcelona. Les relacions…

2011 Informe

La funció del Tercer Sector en l’àmbit d’infància, adolescència i famílies

L’àmbit de la infància, adolescència i famílies és un dels camps en el que el tercer sector apareix amb gran fortalesa. En aquest context el tercer sector hi té una gran tradició però actualment molts…

2011 Informe EN

Urban Intercultural Spaces and Social Movements

En aquesta publicació es recullen els resultats i conclusions d’un projecte europeu de recerca en què ha participat l’Institut d’Infància i Món Urbà (CIIMU) en representació d’Espanya, conjuntament amb altres set països del sud-est d’Europa…

2010 Informe

infància i futur. Noves realitats, nous reptes

L’estudi aborda l’organització de la vida dels infants en la societat actual i aporta dades sobre qui s’ocupa de criar-los, quines activitats fan com es relacionen amb els companys i fins a quin punt tot…

2010 Informe

Infants i Famílies a Barcelona

Un infant és un ciutadà, un individu que ha de ser tractat de la mateixa manera que els altres ciutadans i ciutadanes, i que té necessitats i interessos. És per això que cal construir una…

2010 Informe

Adolescents a Barcelona: estils de vida, àmbit educatiu i conductes relacionades amb la salut

Aquest estudi es proposa radiografiar les relacions dels i les adolescents barcelonins en els diferents territoris de sociabilitat en què transcorre la seva vida, tant les relacions intergeneracionals a la família com les relacions intrageneracionals…

2010 Informe

Participació Infantil i Adolescent a la Ciutat de Barcelona

Infants i adolescents participen a la ciutat de Barcelona? Quin son els espais de participació infantil i adolescent? De quina manera es poden millorar les formes de participació existents? Aquest informe recull i analitza els…

2009 Informe

Informe de la inclusió social a Espanya 2009

L’objectiu de l’informe de la inclusió social a Espanya 2009 és actualitzar els indicadors més rellevants dels analitzats en l’informe del 2008 i conèixer millor la realitat que ens envolta, el perfil de les persones…

2008 Presentació ES

Diversidad de familias adoptivas: implicaciones a nivel escolar

Presentació que explica la relació entre la diversitat caracteristica de les families adoptives i com la gestió d’aquesta reprecuteix en el tractament dels infants adoptats a l’escola. El document forma part de la jornada, La…

2008 Jornades ES

La adopción internacional: el allá y el aquí. Experiencias y perspectivas

Programa de la jornada, La adopción internacional: el allá y el aquí. Experiencias y perspectivas que va tenir lloc el 8 de febrer de 2008 a Barcelona organitzada conjuntament per la Universitat Autònoma i el CIIMU.

2008 Presentació

Fòrum polítiques d’infància i famílies a Catalunya i Barcelona

Aquest és el programa del Fòrum sobre polítiques d’infància i famílies a Catalunya i Barcelona en el que el CIIMU va presentar el tercer informe sobre l’estat de la infància i les famílies, Malestars: infància, adolescència…

2008 Informe

Temps de les famílies: anàlisi sociològica dels usos del temps dins de les llars catalanes a partir de les dades del Panel de Famílies i Infància

Aquest llibre presenta les principals reflexions extretes pels investigadors i investigadores que han col·laborat en la seva elaboració a partir de les dades del Panel de Famílies i Infància. L’objectiu principal d’aquest és analitzar la…

2008 Guies i altres

La reorganització dels temps de la vida quotidiana a les llars catalanes amb fills i filles adolescents

En les darreres dècades a Catalunya la institució familiar ha patit una mutació extraordinària. Aquest canvi afecta dimensions múltiples, tant estructurals com de relació amb les dinàmiques quotidianes de la vida familiar en famílies amb…

2008 Informe

Politiques locals de suport a les famílies al municipi de Gavà. Centre de recursos per a les famílies: Elements propositius. Vol. 2/2

Després de l’Informe sobre les persones, les llars i les famílies de Gavà, el CIIMU, a partir d’una consulta impulsada per l’Ajuntament de Gavà, va dissenyar un procés per tal de dinamitzar el debat i…

2008 Informe

Polítiques locals de suport a les famílies al municipi de Gavà. Les persones, les llars i les famílies a Gavà. Vol. 1/2

En aquest informe s’ofereixen dades relatives a un conjunt d’indicadors estadístics sobre diferents dimensions de les situacions de vida, convivència familiar, i percepcions sobre serveis i equipaments al municipi de Gavà. Les dades per conèixer…

2008 Informe ES

III y IV Informe de aplicación de la convención sobre los Derechos del niño en España

Aquest informe recull les mesures adoptades per l’Estat espanyol per donar efecte als drets dels infants reconeguts en la Convenció sobre els Drets del Nen de 1989. Aquest document es centra en el període 2002-2006 a…

2008 Informe

Malestars: Infància, adolescència i famílies. III Informe sobre l’estat de la infància i les famílies. Vol.2/2

Aquest segon volum del III Informe, Malestars: infància, adolescència i famílies, és una compilació de la recerca en l’àmbit de la infància i les famílies, portada a terme a partir de metodologies qualitatives, i des de…

2008 Informe

Malestars: Infància, adolescència i famílies. III Informe sobre l’estat de la infància i les famílies. Vol.1/2

Aquest primer volum del III Informe, Malestars: infància, adolescència i famílies, és una compilació de la recerca en l’àmbit de la infància i les famílies, portada a terme a partir de metodologies qualitatives, i des…

2007 Presentació

Capital social de les famílies, èxit i fracàs escolar

Presentació de la ponència de Pau Marí-Klose realitzada en el marc de la jornada de presentació del Panel de famílies i infància que va celebrar-se el 16 de maig de 2007 a la Casa de Mar de Barcelona.

2007 Jornades

Jornada de presentació del Panel de Famílies i Infància

Aquest és el programa de la jornada celebrada en motiu de la presentació del Panel de famílies i infància que va celebrar-se el 16 de maig de 2007 a la Casa de Mar de Barcelona.

2007 Informe

Diagnòstic: infància, adolescència i famílies al Raval

Aquest informe diagnòstic té com a finalitat incidir en la millora de les polítiques, les iniciatives socials i les dinàmiques comunitàries relacionades amb la infància, l’adolescència i les famílies del Raval. No només és un…

2007 Informe ES

La Infancia en cifras. Vol 2/2

La finalitat d’aquest informe és esdevenir una eina que permeti descriure, de forma continuada i periòdica la situació de la infància entre 0 i 18 anys i les seves famílies a Espanya en base a…

2007 Jornades

Jornades Festival de la Infància. Famílies que eduquen

Díptic amb el detall de la programació d’aquestes jornades organitzades pel CIIMU i el Festival de la Infància orientades a la reflexió sobre la situació i la convivència en les famílies i com aquestes afavoreixen…

2007 Informe

La infància i les famílies al districte d’Horta-Guinardó de Barcelona

L’anàlisi d’un territori limitat com és en aquest cas el Districte d’Horta – Guinardó permet contrastar les anàlisis més globals sobre l’estat de la infància i les famílies així com perfilar les dinàmiques internes pròpies…

2007 Informe

Infància, adolescència i família a Sant Quirze del Vallès

La finalitat del present estudi és contribuir a ampliar el coneixement sobre la situació i condicions de vida dels menors (0-18 anys) del municipi de Sant Quirze del Vallès i les seves famílies, amb especial…

2007 Informe

Programa Municipal per a la Infància i l’Adolescència 2007 -2010

Aquest informe ofereix informació de caràcter fonamental estadístic sobre les condicions de la infància (0-18 anys) de la ciutat de Barcelona realitzat en base als indicadors del Sistema d’Indicadors Clau d’Infància i Família del CIIMU….

2007 Informe

Convivència i confrontació entre iguals als centres educatius

Aquest estudi realitzat pel CIIMU s’emmarca en l’anàlisi de les relacions de convivència entre l’alumnat dels centres escolars de Catalunya. Aquest encàrrec cerca no només un retrat dels índexs de malestar entre els joves sinó…

2006 Informe EN

Transmision of inequalities from generation to generation

Recull i conclusions del workshop Transmision of inequalities from generation to generation que analitzava la situació de la població immigrada a Europa i quin paper juga l’educació en la situació de desigualtat d’aquesta. Va ser el…

2006 Informe ES

La Infancia en cifras. Vol 1/2

La finalitat d’aquest informe és esdevenir una eina que permeti descriure, de forma continuada i periòdica la situació de la infància entre 0 i 18 anys i les seves famílies a Espanya en base a…

2006 Guies i altres ES

Los cambios familiares y educativos en los actuales contextos migratorios ecuatorianos: una perspectiva transatlántica

Els processos migratoris actuals de les famílies equatorianes a Europa, específicament a Espanya, s’han convertit en un procés transformador amb profundes implicacions a nivell familiar. De manera paral·lela a aquestes profundes transformacions familiar, els àmbits…

2005 Jornades

Jornades sobre infància, famílies i canvi social a Catalunya

Aquest és el programa de les Jornades sobre infància, famílies i canvi social a Catalunya  en les que es van presentar els resultats de l’Informe sobre la situació de la infància i les famílies a…

2005 Informe

Joves i adolescents a la recerca d’identitat

L’estudi aprofundeix en la situació de les problemàtiques que viuen els i les joves com l’experiència educativa, l’accés al mon laboral, l’impacte dels mitjans de comunicació i d’altres formes de consum en la configuració de…

2005 Informe

Infància, famílies i canvi social a Catalunya. Informe 2004. Vol.2/2

Els infants avui són veritables agents socials, capaços d’opinar i fer aportacions socialment valuoses. Amb drets i llibertats que s’han de respectar, amb capacitats i competències que s’han de promoure. Les famílies, l’escola, la societat…

2005 Informe

Infància, famílies i canvi social a Catalunya. Informe 2004. Vol.1/2

Els infants avui són veritables agents socials, capaços d’opinar i fer aportacions socialment valuoses. Amb drets i llibertats que s’han de respectar, amb capacitats i competències que s’han de promoure. Les famílies, l’escola, la societat…

2004 Informe EN

Between diversity and inequality: children’s experiences of life and school in multicultural Europe

Aquesta publicació és un pre-paper publicat en motiu del seminari internacional Between diversity and inequality: children’s experiences of life and school in multicultural Europe i conté els articles de les persones participants al voltant de…

2004 Informe EN

New perspectives on childhood

Recull i conclusions del workshop New perspectives on childhood. Va ser el primer i el que va sentar les bases del cicle de grups de treball emmarcats en el projecte The well-being of children: the impact of…

2003 Informe

Joves i lleure al casc antic de Barcelona

La relació dels joves amb les noves tecnologies i els mitjans de comunicació és un tema clau de debat a nivell internacional. L’estudi aprofundeix en el coneixement de l’ús que en fan els joves de…

2002 Informe

Polítiques d’infància i família a escala local a Europa. Vol 2/2

L’informe vol ser una eina per ajudar a formular polítiques familiars a escala local a Catalunya. A partir del recull descriptiu, inductiu i exploratori sobre les polítiques d’infància i família a escala local a diferents…

2002 Informe

Polítiques d’infància i família a escala local a Europa. Vol 1/2

L’informe vol ser una eina per ajudar a formular polítiques familiars a escala local a Catalunya. A partir del recull descriptiu, inductiu i exploratori sobre les polítiques d’infància i família a escala local a diferents…

2002 Resum executiu

La Infància i les Famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La Infància i les Famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.5/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La Infància i les Famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.4/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La infància i les famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.3/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La infància i les famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.2/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La infància i les famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.1/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

Institut infància i adolescència Institut infància i adolescència

info@institutinfancia.cat

93 002 32 55

X @InstInfancia

BlueSky @institutinfancia.cat

  • Qui som?
  • Equip
  • Què fem?
  • Com ho fem?
  • Butlletins
  • Contacte

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari Creative Commons logo

  • Avís legal i política de privacitat
  • Accessibilitat
  • Política de cookies