L’informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona presenta i analitza anualment més de 150 indicadores organitzats en 6 dimensions clau de les vides dels nens i nenes.

L’informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona presenta i analitza anualment més de 150 indicadores organitzats en 6 dimensions clau de les vides dels nens i nenes.
En el marc de la segona edició de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància de Barcelona (octubre-desembre del 2021), des de l’Institut Infància i Adolescència hem tornat a apostar per fer un acompanyament acurat i especialitzat durant el treball de camp. Hem vetllat per ajustar-nos als estàndards de la recerca ètica amb infants, garantint que els tots els nens i nenes que hi participaven tenien el suport necessari, tant a nivell metodològic, com a nivell emocional, com d’inclusió social.
L’Institut Infància i Adolescència ja som entitat adherida de la plataforma PDA Bullying que treballa per la visibilització de bones pràctiques en Prevenció, Detecció i Actuació per superar el Bullying entre infants i adolescents.
Durant el primer trimestre del curs hem realitzat el treball de camp de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (EBSIB), que ja s’ha acabat amb 5.000 infants enquestats d’entre 8 i 12 anys en més de 50 centres educatius de la ciutat. Les primeres sensacions un cop acabat el treball de camp és que els infants agraeixen ser escoltats i que valoren la possibilitat de participar a l’enquesta.
Tanquem la primera fase del projecte Covid-19 i infància a Barcelona, que ha consistit en el seguiment de 32 recerques socials d’urgència, i seguim investigant sobre la vida de la infància en temps de pandèmia, en un equip de recerca d’àmbit estatal.
La primera sessió del curs ha servit per definir les 6 actuacions prioritàries, encaminades a treballar en la salut mental, en les desigualtats educatives
Participem en dues taules rodones, una sobre els impactes de la pandèmia en els drets i el benestar dels infants, i l’altra sobre els impactes en la vida comunitària, el joc i l’ús de l’espai públic.
Coincidint amb el 20 de novembre, dia dels Drets dels Infants, el CNIAC ha emès un manifest amb les reflexions i demandes dels infants i adolescents en relació a la salut mental en la infància, una qüestió de la qual, diuen, “no se’n parla prou i és molt rellevant”. Des de l’Institut Infància i Adolescència hem formalitzat la nostra adhesió al manifest.
Més de 200 persones han seguit la jornada “Estratègies cap als reptes d’infància a Barcelona, amb horitzó 2030”, la majoria de manera online, però també una vuitantena de persones de forma presencial a les aules de la Universitat Internacional Menéndez i Pelayo (CUIMPB) ubicades al CCCB. La jornada ha estat coorganitzada per l’Institut Infància i Adolescència, l’Ajuntament de Barcelona i el CUIMPB.
L’Ajuntament de Barcelona, el Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo – Centre Ernest Lluch (CUIMPB) i l’Institut Infància i Adolescència organitzem una jornada sobre polítiques d’infància que servirà per presentar el Pla d’Infància de Barcelona 2021-2030 elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’Ajuntament i que s’acaba d’aprovar aquest mes d’octubre.