• ca
  • es
  • en
Netejar cerca

Subscriu-te al butlletí

Institut infància i adolescència
  • L’Institut
    • Qui som?
    • Equip
    • Què fem?
    • Com ho fem?
    • Transparència
    • Contacte
  • Projectes
  • Blog
  • Notícies
  • Mediateca
  • Butlletins

Resultats de la cerca per temes

Projectes

Ciutat jugable

OBERT | Treballem amb l’Ajuntament de Barcelona per acompanyar i desenvolupar una estratègia per tal que la ciutat ampliï, millori i diversifiqui les oportunitats de joc a l’espai públic per als infants i adolescents de la ciutat i, alhora, contribueixi a una millor vida comunitària.

Covid-19 i infància a Barcelona

OBERT | Laboratori que ressegueix l’impacte de la crisi sanitària i social de la covid-19 i de les mesures que s’han pres per fer-hi front, en les vides i els drets de la infància i l’adolescència de Barcelona. Aquest laboratori es basa en el seguiment de 27 recerques socials d’urgència identificades a nivell de ciutat, de Catalunya o de l’Estat.

Oportunitats educatives a Barcelona

OBERT | Aquest projecte aporta una diagnosi de la situació de l’educació a la ciutat de Barcelona, tot identificant els principals reptes i propostes d’actuació per a la política educativa local.

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona

OBERT | Projecte que, a través d’un informe anual, presenta i analitza les dades del Sistema Integral d’Indicadors de la Infància i l’Adolescència de Barcelona (SIIIAB).

Espai públic, infància i adolescència

2016-2017 | Impulsem i coordinem un grup transversal de treball dins l’Ajuntament de Barcelona amb l’objectiu de repensar i incorporar millores concretes en l’espai públic en clau d’infància i adolescència

Avaluació de ‘Camí escolar, espai amic’

2016-2017 | Aquest projecte es proposa fer una radiografia general del funcionament del programa a partir de la qual dissenyem una eina d’avaluació per millorar-ne el coneixement, seguiment i planificació.

Avaluació de ‘Patis escolars oberts al barri’

2016-2017 | El projecte consisteix en la realització d’una diagnosi general i la creació d’una eina d’avaluació que ha de permetre aprofundir en el coneixement, dinàmiques i funcionament del programa.

Notícies

Impactes de la covid-19 en la infància: primers resultats de la recerca social d’urgència i primeres actuacions per fer-hi front

14/12/2020

L’Ajuntament de Barcelona presenta un informe d’avançament de resultats sobre els impactes de la covid-19 en la infància i l’adolescència a la Comissió de Drets socials, elaborat per l’institut. Amb la presentació de l’informe, explica també les actuacions municipals dutes a terme per la covid-19 tenint en compte els impactes socials del confinament i la crisi per la covid-19.

Una tesi doctoral a partir del Parlen els nens i nenes

20/10/2020

La Mari Corominas, investigadora predoctoral de la Universitat de Girona (UdG) i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, defensa una tesi doctoral a partir del programa “Parlen ens nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona”.

Compartim coneixement: eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents

22/06/2020

Publiquem l’Eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents i posem a disposició de qualsevol ajuntament o entitat els materials i indicacions per començar a cocrear l’espai públic per tal que sigui més jugable.

El Pla del joc a l’espai públic suscita interès en fòrums i seminaris nacionals i internacionals

18/12/2019

L’IIAB i l’Ajuntament de Barcelona presentem el Pla del joc a l’espai públic i alguns enfocs específics (com ara la seva vinculació amb el verd, la seva aplicació en entorns desafavorits o el procés participat per la seva elaboració), en diferents trobades i seminaris a Barcelona, l’Hospitalet, València i Anglaterra.

Presentem el Pla del joc a Leeds, en el seminari de pobresa de Child in the city

27/11/2019

La directora de l’Institut Infància i Adolescència, Laia Pineda, ha explicat com s’aplicarà el Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030 en els barris més desafavorits de la ciutat i la necessitat de dissenyar actuacions contextualitzades en cada zona de la ciutat.

Els reptes educatius de Barcelona en 4 infografies

10/10/2019

Des de l’Institut Infància i Adolescència hem preparat 4 infografies que resumeixen quins són els reptes educatius de Barcelona pel que fa a les oportunitats educatives per als infants i adolescents de la ciutat.

Publiquem el segon informe d’Oportunitats educatives a Barcelona 2018-2019

17/07/2019

L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic el segon informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona a partir de l’anàlisi de dades oficials disponibles…

Barcelona debat sobre el joc d’infants i adolescents i l’espai públic

08/02/2019

Més de 400 persones inscrites a la jornada Joc i ciutat, debaten i reflexionen al voltant de la importància social del joc i, especialment, de la necessitat de garantir-lo i potenciar-lo en els entorns urbans.

Barcelona presenta el primer Pla del Joc a l’espai públic

07/02/2019

El pla suposa un canvi de paradigma en la visió del joc. Barcelona aspira a passar de ser una ciutat amb àrees de jocs infantils a ser “una ciutat jugable”. En aquest sentit, és un pla pioner i ambiciós que situa el joc i l’activitat física a l’aire lliure entre les polítiques claus per fer una ciutat més habitable i millorar la vida dels veïns i veïnes

Jornada Joc i ciutat: el Pla del joc a l’espai públic de Barcelona

16/01/2019

El 6 de febrer es presentarà el Pla del joc a l’espai públic de Barcelona a la jornada Joc i ciutat que organitza l’Ajuntament de Barcelona amb el suport de l’Institut Infància i Adolescència. Ja estan obertes les inscripcions!

Jornada de debat sobre la infància i l’adolescència amb noves diagnosis i retorn de l’Agenda dels infants

20/11/2018

La jornada ha servit per presentar l’Observatori 0-17 BCN, compartir noves anàlisis, diagnosis i coneixement general sobre la infància i l’adolescència a la ciutat i compartir els reptes de ciutat per millorar la vida i els drets dels més de 245.000 nens, nenes i adolescents, que representen el 15% dels barcelonins.

Jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur

23/10/2018

Apunta’t a la jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur que tindrà lloc el 19 de novembre a l’Espai Jove La Fontana, una jornada amb un programa molt complert que servirà per presentar l’Observatori 0-17 BCN i les noves anàlisis i coneixement generat sobre diferents àmbits de la vida dels nens i nenes.

Arrenca el procés participatiu pel Pla del joc a l’espai públic Barcelona

26/09/2018

Entre els mesos d’octubre i desembre es durà a terme un procés participatiu obert a tota la ciutadania de Barcelona per redactar el Pla del joc a l’espai públic amb horitzó 2030 a la ciutat. Hi haurà sessions presencials i participació online.

Arrenca el procés per elaborar el Pla del joc a l’espai públic

14/05/2018

Barcelona tindrà el seu primer un Pla del joc a l’espai públic amb hortizó 2030 i aquest pla de joc s’elaborarà de forma participada entre diferents persones expertes, entitats socials i referents municipals. El procés per a dur-lo a elaborar-lo ja ha començat i s’allargarà fins a finals d’any.

Procés participatiu amb infants per co-crear espais lúdics

28/02/2018

Com fer que Barcelona esdevingui una ciutat jugable més enllà de les àrees de joc infantil? Aquest és el repte que exemplificarem a través de la transformació de dues àrees de joc en dos espais lúdics, co-creat pels propis infants que en faran ús a través d’un procés participatiu.

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Patis escolars oberts al barri’

20/10/2017

Un bon programa que té marge de millora, aquesta seria la principal conclusió de l’informe d’avaluació que s’ha dut a terme per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Camí escolar, espai amic’

18/09/2017

Es tracta d’un informe elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona) amb l’objectiu d’avaluar aquest programa municipal i, alhora, proporcionar eines per poder-ne fer un seguiment i avaluacions posteriors.

24 consideracions sobre espai públic i infància

03/07/2017

El Grup transversal Espai públic, infància i adolescència de l’Ajuntament de Barcelona, coordinat per l’Institut Infància i Adolescència, ha consensuat 24 consideracions sobre l’espai públic i la infància. L’objectiu és que siguin tingudes en compte des de les diverses àrees, serveis i districtes municipals en la construcció de la ciutat, amb l’objectiu d’afavorir els drets dels infants i el seu ús de l’espai públic.

Tallers participatius per contrastar reptes i orientacions educatives per Barcelona

30/06/2017

Convoquem 70 persones en 4 grups focals per treballar sobre l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, concretament sobre els 17 reptes identificats i les 16 orientacions proposades, i per començar a treballar en la següent edició de l’informe prevista pel 2018.

La reflexió sobre les oportunitats educatives de Barcelona segueix als mitjans

13/06/2017

Un parell de mesos després de la presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, el tema segueix estant als mitjans de comunicació, amb un reportatge a l’Ara Criatures i un article d’Elena Sintes a Educa.barcelona.

Debatem sobre lleure educatiu al Consell Municipal de Benestar Social

03/05/2017

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona inclou un apartat específic sobre lleure educatiu (amb diagnosi, reptes i propostes d’orientació pública) que s’ha presentat al grup d’Igualtat d’Oportunitats en la Infància del Consell Municipal de Benestar Social per tal d’obrir un debat informat i aprofundir en anàlisis i propostes.

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona es debat a la Comissió Plenària de Drets Socials

19/04/2017

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 es presenta a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de Barcelona, amb presència de tots els grups municipals amb una valoració molt positiva.

Presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

12/04/2017

Barcelona inicia una diagnosi periòdica de la situació de l’educació dels infants i adolescents a la ciutat en un sentit ampli, dins i fora l’escola i dels 0 als 17 anys. En l’informe, encarregat per l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut es recopilen, s’ordenen i s’analitzen temporalment i territorialment dades clau d’educació amb la voluntat d’afavorir el debat social informat. L’Institut identifica 17 principals de reptes educatius de ciutat i proposa 16 línies d’orientació de política local.

4 preguntes sobre l’espai públic barceloní per viure-hi una millor infància i adolescència

16/12/2016

Podeu consultar les relatories dels 4 tallers que es van dur a terme durant la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat’. En cada taller un expert/a va situar els assistents en el context barceloní i va traçar 3 escenaris desitjables a assolir per millorar l’espai públic de la ciutat, com a punt de partida per al debat.

Simposi internacional sobre infància i política

15/12/2016

L’Institut va ser institució partner al ‘Simposi Internacional Nens i participació política. Els consells d’infants ‘, en què es va debatre sobre la necessitat d’incloure la veu dels infants i adolescents en la política, i sobre la participació dels nens i les nenes.

Aportem propostes per la Reforma Horària a l’educació

24/11/2016

El passat 18 de novembre vam participar de la taula quadrangular sobre la Reforma Horària a l’educació. L’objectiu de la taula, formada per diferents agents de la comunitat educativa, és acordar propostes per a un gran Pacte Nacional per a la Reforma Horària. Hi vam aportar idees per garantir uns temps educatius en sentit ampli i centrats en les necessitats dels infants i adolescents.

Patis, camins i audiència: on som? on anem?

27/06/2016

Ens preguntem sobre els impactes, la rellevància social i educativa i les valoracions que en fan els protagonistes dels programes: camins escolars, patis oberts al barri i l’audiència pública als nois i noies. Estem dissenyant, amb l’IMEB, les avaluacions per tal de contribuir a la presa de decisions de responsables tècnics i polítics per millorar-los.

Blog

Els patis escolars són espais privilegiats per garantir el joc, el contacte amb la natura i els aprenentatges a l’aire lliure

03/03/2021

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) Els entorns naturals i l’aire lliure són de vital importància pel desenvolupament integral dels infants i adolescents, pel seu benestar físic i també social, mental i afectiu. No només el…

Els infants volen més temps lliure i més llibertat per decidir en què invertir-lo

24/11/2020

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació). L’àmbit amb què els infants es mostren menys satisfets és el temps Concretament, la meitat dels nens i nenes no estan prou satisfets amb el seu temps lliure….

L’espai públic garanteix necessitats vitals de la infància i iguala oportunitats de joc i salut

28/05/2020

(article publicat originàriament a Elcrític.cat) Hi ha aspectes del desenvolupament saludable d’un infant que únicament es donen si té la possibilitat de fer un joc actiu i activitat física a grans espais i tenir contacte…

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

29/10/2019

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) El passat més de juliol l’Ajuntament de Barcelona publicava l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, amb l’objectiu…

Els reptes educatius de Barcelona: una mirada en clau d’equitat

11/10/2019

(Article publicat originàriament a Elcritic.cat) Tot i que molt sovint alguns actors i discursos insisteixen en assenyalar que Catalunya és un sistema amb resultats mediocres però relativament equitatiu, diversos estudis han mostrat, des de fa…

Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona

15/07/2019

(Article publicat originàriament a l’Anuari Metropolità de Barcelona 2018. Del barri a la metròpoli). L’article Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona fa un resum de…

Dissenyar espais per jugar a la ciutat: els qui en saben més hi participen?

01/10/2018

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) Quant de temps fa que, com a persones adultes, no juguem? Quant de temps fa que no ens enfilem a una estructura de fusta, pujant per unes cordes,…

Cap a una política de ciutat jugable

25/06/2018

(Artícle publicat originàriament a El Diari de l’Educació) Cadascú té les seves memòries de joc de quan era petit i no cal tenir un fill o filla per saber de la necessitat vital i del…

Els Patis Escolars Oberts al Barri, recuperant espais de lleure pels barris

15/02/2018

(Versió ampliada de l’article publicat a Educa.barcelona) Diversos estudis permeten afirmar que les activitats extraescolars tenen un enorme potencial a l’hora d’enfortir determinades habilitats i competències i afavorir la inserció social de certs col·lectius de…

Els camins escolars a la ciutat de Barcelona. Entre límits i avenços

17/11/2017

Article publicat originàriament a Educa.barcelona El programa ‘Camí escolar, espai amic’ és  una de les estratègies educatives impulsades per l’Ajuntament de Barcelona per a promoure la mobilitat sostenible i segura i per incorporar la mirada…

Retorn Social de l’Informe Oportunitats Educatives

30/09/2017

Durant els mesos de juny i juliol han tingut lloc els tallers participatius del Retorn Social de l’Informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016 (Resum executiu), elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona. Els tallers…

Avaluar per mesurar el retorn social: el cas de camins escolars i patis oberts

13/06/2017

El perquè: avaluar per assegurar que l’acció pública té impactes positius Des de fa anys la ciutat de Barcelona té en funcionament els programes ‘Camí Escolar, espai amic’ i ‘Patis escolars oberts al barri’. Aquests programes,…

Mirada àmplia, coresponsabilitat i inversió per fer front als 17 reptes educatius de Barcelona

12/06/2017

Article publicat a Educa.barcelona Barcelona té una sèrie de reptes a assolir si vol generar igualtat d’oportunitats educatives per als seus infants i adolescents; ja que, a dia d’avui,  persisteixen les desigualtats educatives des de…

Pacte per a la Reforma Horària: una oportunitat de millorar la vida d’infants i adolescents

01/06/2017

Són raonables els horaris dels infants i adolescents? Tenim un greu problema d’horaris. L’actual organització horària genera moltes dificultats per combinar la vida personal, familiar, professional i de relació so­cial, així com conseqüències nefastes en…

Iniciem una sèrie d’informes periòdics sobre l’educació a Barcelona

21/04/2017

El món de l’educació està en plena efervescència: la comunitat educativa s’ha proposat impulsar la transformació educativa obrint debats arreu sobre l’educació d’avui i de demà. Però, com ha de ser aquesta transformació? El debat…

10 reptes per passar de l’actual pre-sistema d’atenció a la infància a un sistema d’atenció modern i desenvolupat

10/12/2016

Catalunya té un capital d’atenció a la infància importantíssim, però li cal fer un salt qualitatiu per arribar a ser un veritable sistema d’atenció a la infància, per la qual cosa és necessària una inversió…

El lleure al cor de les polítiques educatives?

15/04/2016

El lleure és un dels àmbits amb més desigualtats educatives i, per això, considerem un bon horitzó el recent anunci de l’Ajuntament de Barcelona de promoure campaments urbans a l’estiu als quatre barris prioritaris del Besòs. Llancem 5 recomanacions per a tenir en compte.

Mediateca

2021 Presentació

Presentació de l’Observatori 0-17 BCN, vides i drets de la infància i l’adolescència a la ciutat

Presentació de les principals línies de treball de l’Observatori 0-17 BCN, vides i drets de la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona

2020 Informe

Covid-19 i infància a Barcelona: impactes en els drets de la infància i l’adolescència i respostes municipals

Avançament de resultats dels impactes de la covid-19 en la infància identificats per les recerques socials d’urgència, que també inclou un repàs de les actuacions impulsades pel govern de la ciutat.

2020 Resum executiu

Covid-19 i infància a Barcelona: impactes en els drets de la infància i l’adolescència i respostes municipals (resum executiu)

Resum executiu de l’informe d’avançament de resultats dels impactes de la covid-19 en la infància identificats per les recerques socials d’urgència.

2020 Guies i altres

Eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents

Eina per cocrear espais lúdics amb infants i adolescents a l’aire lliure, elaborada a partir del procés de cocreació de 2 parcs de Barcelona en el marc de l’elaboració del Pla del joc a l’espai públic de Barcelona.

2019 Resum executiu

Resum format revista del Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2019

Amb l’edició 2019 llancem per primera vegada un resum de l’informe en format revista online. A partir de 23 preguntes, es fa un repàs a les principals dades que tenen a veure amb la infància i adolescència a Barcelona.

2019 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2019

Una diagnosi detallada sobre les condicions de vida dels nens, nenes i adolescents a la ciutat, a partir de 150 indicadors i amb un focus en gènere i desigualtats territorials.

2019 Presentació

Presentació: Pla del joc a l’espai públic, un desplegament específic i contextualitzat a les zones pobres de la ciutat

Presentació sobre la importància d’un desplegament específic en cada context, especialment a les zones més pobres de la ciutat, del Pla de joc a l’espai públic de Barcelona.

2019 Presentació EN

Presentation: plan for play in public spaces, a context-specific deployment in the poorer areas of the city

Presentation about the importance of a context-specific deployment in the poorer areas of the city of the Plan for play in public spaces in Barcelona.

2019 Article EN

Article: “A playable city and a city at play”

This article by Maria Truñó and Emma Cortés, published in the 2018 Metropolitan Yearbook of the IERMB, summarizes the evolution of play areas in Barcelona.

2019 Article

Article ‘Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona’

Article publicat a l’Anuari de l’IERMB que resumeix l’evolució dels espais de joc a Barcelona, explica la diagnosi de les oportunitats de joc ofereix, la creació d’un sistema d’indicadors i la generació d’una base de dades com a condició prèvia per al disseny i planificació del joc a la ciutat. 

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació de la petita infància a Barcelona

Aquesta infografia resumeix la situació de la petita infància a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra quins són els…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona de P3 fins a 4rt d’ESO

Aquesta infografia resumeix la situació dels infants de P3 fins a 4rt d’ESO a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona: secundària postobligatòria

Aquesta infografia resumeix la situació dels adolescents en el secundària postobligatoria a Barcelona, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra quins…

2019 Infografia

Infografia Reptes en l’educació a Barcelona més enllà del temps escolar

Aquesta infografia resumeix la situació dels infants i adolescents més enllà del temps escolar, a partir de les dades analitzades en l’Informe d’Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019. La infografia mostra…

2019 Informe

Informe Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019

Aquest informe presenta una radiografia àmplia de la situació de l’educació de la infància i l‘adolescència de la ciutat de Barcelona. Es tracta de la segona edició d’aquesta anàlisi, i dona continuïtat a l’informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016: l’educació de la infància i l’adolescència a la ciutat.

2019 Resum executiu

Resum executiu de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2018-2019

Presentació que recull els principals continguts de l’informe Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019: presentació, objectius i metodologia, el context socioeconòmic de la infància i l’adolescència a la ciutat i els reptes i…

2019 Nota de premsa

NP: Augmenta el nombre de graduats en ESO i els infants menors de 3 anys escolaritzats a Barcelona

Nota de premsa per presentar l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a la ciutat 2018-2019.

2019 Resum executiu ES

Resumen ejecutivo del informe Oportunidades Educativas en Barcelona 2018-2019

Presentación que recoge los principales contenidos del informe Oportunidades Educativas de la infancia y la adolescencia en Barcelona 2018-2019: presentación, objetivos y metodología, el contexto socioeconómico de la infancia y la adolescencia en la ciudad…

2019 Informe

Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030

El Pla del joc a l’espai públic amb horitzó 2030, un document en el qual hem treballat des de 2017 amb l’Ajuntament de Barcelona, situa el joc i l’activitat física a l’aire lliure entre les…

2019 Resum executiu

Resum del Pla de Joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030

Resum executiu del document Pla del joc a l’espai públic amb horitzó 2030, en el qual hem treballat des de 2017 amb l’Ajuntament de Barcelona. El document situa el joc i l’activitat física a l’aire…

2019 Informe EN

Plan for Play in public spaces 2030 horizon in Barcelona

The plan of City Council of Barcelona to place play and outdoor physical activity among the key policies to make a city more habitable and improve the lives of neighbors.

2019 Resum executiu ES

Resumen del Plan del juego en el espacio público con horizonte 2030

Resumen ejecutivo del documento Plan del juego en el espacio público con horizonte 2030, en el que hemos trabajado desde 2017 con el Ayuntamiento de Barcelona. El documento sitúa el juego y la actividad física…

2019 Nota de premsa

NP: Barcelona presenta el primer Pla del Joc a l’espai públic

Nota de premsa emesa per l’Ajuntament de Barcelona en motiu de la presentació del primer Pla del joc a l’espai públic, presentat a la jornada Joc i ciutat.

2019 Recull premsa

Recull d’aparicions als mitjans de la presentació del Pla del joc a l’espai públic

Recull de les aparicions als mitjans de comunicació del primer pla del joc a l’espai públic de Barcelona.

2019 Programa jornada

Programa Jornada Joc i ciutat

Programa de la Jornada Joc i ciutat: el pla del joc a l’espai públic de Barcelona organitzada per l’Ajuntament de Barcelona amb la col·laboració de l’Institut Infància i Adolescència (6 de febrer de 2019).

2019 Recull premsa

El Culturista entrevista a Maria Truñó

Entrevista a Maria Truñó a la revista El Culturista sobre la feina i els projectes que duu a terme l’IIAB.

2019 Infografia

Experiències rellevants de Barcelona per estimular el joc compartit a l’aire lliure

Recull dels 7 pòsters sobre experiències rellevants de la ciutat de Barcelona per fomentar el joc compartit a l’aire lliure que es van presentar a la jornada Joc i ciutat (6 febrer 2019)

2018 Informe

Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2018

Informe Dades clau d’infància i adolescència a Barcelona 2018, que recull les últimes dades disponibles i està fet a partir d’un sistema integral d’indicadors d’infància i adolescència a nivell de ciutat.

2018 Programa jornada

Programa Jornada La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur

Programa de la jornada organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb l’Institut Infància i Adolescència, amb el títol La infància i l’adolescència a Barcelona: present i futur, que es realitza el 19 de novembre de 2018

2018 Recull premsa

Recull d’aparicions als mitjans sobre la presentació de l’Agenda dels infants

Recull del ressò per part dels mitjans de comunicació sobre la presentació de l’Agenda dels infants a l’alcaldessa i la tinenta de Drets Socials.

2018 Mesura de govern

Estratègia Barcelona dona molt de joc

El document Estratègia, cap a una política de joc a l’espai públic explica el perquè cal una mesura de govern de ciutat jugable i mostra l’estratègia per ampliar i diversificar les oportunitats de joc a…

2017 Informe

Resultats del procés de cocreació amb infants de dos parcs de Barcelona

Informe del procés de cocreació en què han participat 170 infants per transformar el Parc Central de Nou Barris i el Parc de la Pegaso en dos grans espais lúdics.

2017 Informe

Etnografia àrees de joc

Informe sobre una observació etnogràfica a quatre àrees de joc de la ciutat de Barcelona, amb l’objectiu de fer una aproximació a la valoració i els usos que en fan les famílies. 

2017 Resum executiu

Resum executiu de l’Informe d’Avaluació de Patis Oberts

Document que recull els principals continguts i conclusions de l’informe d’Avaluació del programa Patis escolars oberts al barri de forma resumida.

2017 Resum executiu

Resum executiu de l’Informe d’avaluació del programa Camí Escolar, espai amic

Resum executiu de l’informe d’Avaluació del programa Camí escolar, espai amic, que recull les principals conclusions i propostes per tal de millorar l’impacte i funcionament del programa.

2017 Informe

Informe d’Avaluació del programa Patis Oberts al Barri

Patis Oberts al Barri és un programa de l’Ajuntament de Barcelona que vol incrementar l’equitat d’accés al lleure. Amb aquest informe analitzem el seu impacte i funcionament i proposem millores en el programa.

2017 Informe

Informe d’Avaluació del programa Camí escolar, espai amic

Avaluació del programa Camí escolar, espai amic. Informe d’avaluació i proposta d’eines per a un posterior seguiment i avaluació continuada.

2017 Document de treball

Consideracions sobre l’espai públic amb perspectiva d’infància i adolescència

Document que recull 24 consideracions sobre l’espai públic amb perspectiva d’infància i adolescència, elaborat pel Grup Transversal Espai públic, infància i adolescència de Barcelona, coordinat per l’Institut.

2017 Recull premsa

Recull de premsa Informe Oportunitats Educatives 2016

Recull de les notícies i articles publicats als mitjans de comunicació sobre l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016.

2017 Resum executiu

Resum executiu de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Presentació que recull els principals continguts de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 , entre d’altres, els 17 reptes de ciutat i les 16 orientacions de política pública per fer-hi front.

2017 Document de treball

Grups focals. Document de base 1 per a l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Aquest és el primer document de base per a l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, que recull informació sobre els cinc grups focals fets per elaborar l’informe

2017 Document de treball

Anàlisi de dades. Document de base 2 per l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Document de base per a l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, en el qual es fa una anàlisi de dades, tant quantitatives com qualitatives.

2017 Nota de premsa

NP: Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

Nota de premsa de la presentació de l’informe Oportunitats Eductives a Barcelona 2016 enviada als mitjans per part del departament de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona.

2017 Presentació

Presentació Informe Oportunitats Educatives 2016 – roda de premsa

Presentació que es va fer servir en la roda de premsa de presentació de l’Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016. La presentació està estructurada a partir dels 17 reptes que identifica l’informe i conté les principals dades diagnosticades en cada una de les etapes educatives o àmbits educatius.

2017 Informe

Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

L’informe fa una anàlisi de la situació de l’educació de la infància i l’adolescència a Barcelona en sentit ampli. Fa una diagnosi global de la situació de l’educació dels infants i adolescents; identifica els principals reptes de ciutat en aquest àmbit, proposa línies d’orientació de política pública, descriu experiències rellevants i apunta les línies necessàries per aprofundir en la diagnosi en properes edicions.

2017 Vídeo

Entrevista a Maria Truñó, el dret dels infants a la ciutat

Entrevista a la directora de l’Institut Infància i Adolescència, Maria Truñó, al programa Verd Primera de Betevé, en motiu de la realització de la Jornada “El dret dels infants a la ciutat: millorem el nostre espai públic”.

2016 Infografia

Viure la infància a Barcelona: créixer entre desigualtats

Infografia en la que es destaquen algunes de dades clau del Baròmetre d’infància i famílies de Barcelona per respondre a la pregunta: Com viuen les famílies amb infants a Barcelona?

2015 Informe

Temps de créixer, temps per créixer

Com transcorre el temps quotidià dels infants i adolescents? Quines característiques té el seu dia a dia? Com són els temps i els espais relacionats amb la família i l’educació, el lleure i l’entreteniment o…

2011 Programa jornada

Fòrum el tercer sector en l’àmbit de la infància, adolescència i famílies: debats d’avui, reptes de futur

Aquest és el programa del Fòrum el tercer sector en l’àmbit de la infància, adolescència i famílies: debats d’avui, reptes de futur en el que va ser presentat l’estudi realitzat pel CIIMU: La funció del tercer sector en l’àmbit…

2011 Programa jornada

Fòrum infància, adolescència i famílies: nous reptes, noves polítiques

Aquest és el programa del Fòrum infància, adolescència i famílies: nous reptes, noves polítiques en el que van ser presentats dos estudis elaborats pel CIIMU: d’un banda, Infants i famílies a Barcelona i, de l’altre, Adolescents a Barcelona. Les relacions…

2011 Informe

La funció del Tercer Sector en l’àmbit d’infància, adolescència i famílies

L’àmbit de la infància, adolescència i famílies és un dels camps en el que el tercer sector apareix amb gran fortalesa. En aquest context el tercer sector hi té una gran tradició però actualment molts…

2010 Informe

infància i futur. Noves realitats, nous reptes

L’estudi aborda l’organització de la vida dels infants en la societat actual i aporta dades sobre qui s’ocupa de criar-los, quines activitats fan com es relacionen amb els companys i fins a quin punt tot…

2010 Informe

Infants i Famílies a Barcelona

Un infant és un ciutadà, un individu que ha de ser tractat de la mateixa manera que els altres ciutadans i ciutadanes, i que té necessitats i interessos. És per això que cal construir una…

2010 Informe

Adolescents a Barcelona: estils de vida, àmbit educatiu i conductes relacionades amb la salut

Aquest estudi es proposa radiografiar les relacions dels i les adolescents barcelonins en els diferents territoris de sociabilitat en què transcorre la seva vida, tant les relacions intergeneracionals a la família com les relacions intrageneracionals…

2010 Informe

Participació Infantil i Adolescent a la Ciutat de Barcelona

Infants i adolescents participen a la ciutat de Barcelona? Quin son els espais de participació infantil i adolescent? De quina manera es poden millorar les formes de participació existents? Aquest informe recull i analitza els…

2009 Presentació

Usos i noves necessitats de gestió del temps a les llars catalanes amb fills i filles adolescents

En aquest document s’analitza la situació de gestió del temps en les famílies catalanes amb fills i filles adolescents i els canvis que han donat lloc a aquesta, a partir de les dades obtingudes en…

2008 Informe

Temps de les famílies: anàlisi sociològica dels usos del temps dins de les llars catalanes a partir de les dades del Panel de Famílies i Infància

Aquest llibre presenta les principals reflexions extretes pels investigadors i investigadores que han col·laborat en la seva elaboració a partir de les dades del Panel de Famílies i Infància. L’objectiu principal d’aquest és analitzar la…

2008 Guies i altres

La reorganització dels temps de la vida quotidiana a les llars catalanes amb fills i filles adolescents

En les darreres dècades a Catalunya la institució familiar ha patit una mutació extraordinària. Aquest canvi afecta dimensions múltiples, tant estructurals com de relació amb les dinàmiques quotidianes de la vida familiar en famílies amb…

2008 Informe

Politiques locals de suport a les famílies al municipi de Gavà. Centre de recursos per a les famílies: Elements propositius. Vol. 2/2

Després de l’Informe sobre les persones, les llars i les famílies de Gavà, el CIIMU, a partir d’una consulta impulsada per l’Ajuntament de Gavà, va dissenyar un procés per tal de dinamitzar el debat i…

2008 Informe

Polítiques locals de suport a les famílies al municipi de Gavà. Les persones, les llars i les famílies a Gavà. Vol. 1/2

En aquest informe s’ofereixen dades relatives a un conjunt d’indicadors estadístics sobre diferents dimensions de les situacions de vida, convivència familiar, i percepcions sobre serveis i equipaments al municipi de Gavà. Les dades per conèixer…

2008 Informe ES

III y IV Informe de aplicación de la convención sobre los Derechos del niño en España

Aquest informe recull les mesures adoptades per l’Estat espanyol per donar efecte als drets dels infants reconeguts en la Convenció sobre els Drets del Nen de 1989. Aquest document es centra en el període 2002-2006 a…

2007 Presentació

L’infant com a actor social: noves formes de participació social

Presentació de la ponència de Pere Soler realitzada en el marc de la jornada de presentació del Panel de famílies i infància que va celebrar-se el 16 de maig de 2007 a la Casa de Mar de Barcelona.

2007 Presentació

Diversitat familiar, gestió del temps i convivència intergeneracional

Presentació de la ponència de Cristina Brullet realitzada en el marc de la jornada de presentació del Panel de famílies i infància que va celebrar-se el 16 de maig de 2007 a la Casa de…

2007 Programa jornada

Jornada de presentació del Panel de Famílies i Infància

Aquest és el programa de la jornada celebrada en motiu de la presentació del Panel de famílies i infància que va celebrar-se el 16 de maig de 2007 a la Casa de Mar de Barcelona.

2007 Informe

Diagnòstic: infància, adolescència i famílies al Raval

Aquest informe diagnòstic té com a finalitat incidir en la millora de les polítiques, les iniciatives socials i les dinàmiques comunitàries relacionades amb la infància, l’adolescència i les famílies del Raval. No només és un…

2007 Programa jornada

Jornades Festival de la Infància. Famílies que eduquen

Díptic amb el detall de la programació d’aquestes jornades organitzades pel CIIMU i el Festival de la Infància orientades a la reflexió sobre la situació i la convivència en les famílies i com aquestes afavoreixen…

2007 Informe

La infància i les famílies al districte d’Horta-Guinardó de Barcelona

L’anàlisi d’un territori limitat com és en aquest cas el Districte d’Horta – Guinardó permet contrastar les anàlisis més globals sobre l’estat de la infància i les famílies així com perfilar les dinàmiques internes pròpies…

2007 Informe

Infància, adolescència i família a Sant Quirze del Vallès

La finalitat del present estudi és contribuir a ampliar el coneixement sobre la situació i condicions de vida dels menors (0-18 anys) del municipi de Sant Quirze del Vallès i les seves famílies, amb especial…

2007 Informe

Programa Municipal per a la Infància i l’Adolescència 2007 -2010

Aquest informe ofereix informació de caràcter fonamental estadístic sobre les condicions de la infància (0-18 anys) de la ciutat de Barcelona realitzat en base als indicadors del Sistema d’Indicadors Clau d’Infància i Família del CIIMU….

2005 Programa jornada ES

Jóvenes latinos espacio público y cultura urbana

Aquest és el programa de la trobada sobre Jóvenes latinos espacio público y cultura urbana que tenia per objectiu presentar els resultats de l’informe del mateix títol que analitza els estils, les condicions de vida…

2005 Resum executiu ES

Jóvenes Latinos: espacio público y cultura urbana

Aquesta és la versió resumida de l’informe sobre els estils, les condicions de vida i les identitats culturals dels joves d’origen llatinoamericà a Barcelona. La recerca es centra en els usos de l’espai públic per…

2005 Informe ES

Jóvenes latinos: espacio público y cultura urbana

Aquest informe sobre els estils, les condicions de vida i les identitats culturals dels joves d’origen llatinoamericà a Barcelona, és el resultat d’un treball de camp elaborat a partir de dades sobre la migració llatinoamericana…

2005 Informe

Joves i adolescents a la recerca d’identitat

L’estudi aprofundeix en la situació de les problemàtiques que viuen els i les joves com l’experiència educativa, l’accés al mon laboral, l’impacte dels mitjans de comunicació i d’altres formes de consum en la configuració de…

2003 Informe

Joves i lleure al casc antic de Barcelona

La relació dels joves amb les noves tecnologies i els mitjans de comunicació és un tema clau de debat a nivell internacional. L’estudi aprofundeix en el coneixement de l’ús que en fan els joves de…

2002 Resum executiu

La Infància i les Famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

2002 Informe

La infància i les famílies als inicis del segle XXI. Informe 2002. Vol.3/5

L’objectiu d’aquest informe és analitzar les realitats, problemes i tendències que caracteritzen avui la vida de la infància en un ampli ventall de contextos com la família, l’educació i la transició al món laboral, la…

Institut infància i adolescència Institut infància i adolescència

info@institutinfancia.cat

930023255

@InstInfancia

  • Qui som?
  • Equip
  • Què fem?
  • Com ho fem?
  • Butlletins
  • Contacte

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari Creative Commons logo

  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Política de cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación, y ofrecer contenidos y servicios de interés. Al continuar la navegación entendemos que se acepta nuestra política de cookies. Acepto Leer más
Política de cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessàries
Sempre activat

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

No necessàries

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.