Compartim coneixement: eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents

22/06/2020

Seguint el nostre principi de compartir coneixement, l’Institut Infància i Adolescència hem publicat l’Eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents. Els objectius són d’una banda contribuir a fer més sistemàtica la participació de la infància i, de l’altra, millorar l’espai públic per tal que sigui més jugable i, per tant, respongui millor als interessos i necessitats de la població 0-17.

La guia neix de les experiències pilot de cocreació amb infants del Parc Central de Nou Barris i el Parc de la Pegaso a Sant Andreu, en què 170 nois i noies de 5 escoles i 1 esplai van aportar coneixement i experiència a l’equip d’arquitectes, aportacions que van incorporar al disseny actual dels dos parcs.

El valor d’aquesta eina és que posa a disposició de qualsevol ajuntament o entitat les guies i materials per cocrear amb infants que es van elaborar durant el procés de cocreació de Sant Andreu i Nou Barris, en el marc del Pla del joc a l’espai públic de Barcelona i el projecte Ciutat Jugable. De fet, la guia inclou la descripció metodològica de les sessions, els materials necessaris, l’explicació dels rols que han d’assumir els actors implicats i orientacions per tal que la cocreació sigui un èxit. La participació dels infants i adoelscents no ha de ser una experiència puntual: sinó que ser preguntats sobre les qüestions que els afecten és un dels drets que tenen reconeguts i que caldria garantir de forma sistemàtica.

Des de la nostra mediateca podreu descarregar l’Eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents.

Projecte relacionat

Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030

OBERT DES DE 2017 | Acompanyem l’Ajuntament de Barcelona en la definició i desplegament del Pla del joc a l’espai públic per tal que, amb horitzó 2030, la ciutat sigui cada vegada més jugable i ofereixi més i millors oportunitats de joc a l’espai públic als infants, adolescents i al conjunt de la ciutadania.

Projecte relacionat