Un bon programa que té marge de millora, aquesta seria la principal conclusió de l’informe d’avaluació que s’ha dut a terme per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).

Un bon programa que té marge de millora, aquesta seria la principal conclusió de l’informe d’avaluació que s’ha dut a terme per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).
Des de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona ens afegim a la condemna social a les actuacions policials violentes del dia 1 d’octubre que han vulnerat drets i llibertats civils i polítics de la ciutadania arreu de Catalunya, incloent infants i adolescents.
Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona’, el resultat d’un encàrrec de l’IMEB amb l’objectiu de diagnosticar l’estat actual del programa i proposar actuacions que permetin donar-li un impuls.
Es tracta d’un informe elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona) amb l’objectiu d’avaluar aquest programa municipal i, alhora, proporcionar eines per poder-ne fer un seguiment i avaluacions posteriors.
Expressem el nostre condol a les víctimes i als seus familiars i entorn proper i compartim el dolor col·lectiu que viu Barcelona. Entre les víctimes mortals i persones ferides hi ha infants i molts nois i noies han estat testimonis de l’atemptat a les Rambles.
Des del CMBS es plantegen esmenes al reglament de participació de Barcelona, que està en exposició pública, per tal que sigui més inclusiu i reconegui que “els infants i els adolescents han d’ésser escoltats”, tal i com marca la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència.
El Grup transversal Espai públic, infància i adolescència de l’Ajuntament de Barcelona, coordinat per l’Institut Infància i Adolescència, ha consensuat 24 consideracions sobre l’espai públic i la infància. L’objectiu és que siguin tingudes en compte des de les diverses àrees, serveis i districtes municipals en la construcció de la ciutat, amb l’objectiu d’afavorir els drets dels infants i el seu ús de l’espai públic.
Convoquem 70 persones en 4 grups focals per treballar sobre l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, concretament sobre els 17 reptes identificats i les 16 orientacions proposades, i per començar a treballar en la següent edició de l’informe prevista pel 2018.
L’Institut Infància i Adolescència participa en una sessió formativa sobre els drets dels infants al Parlament Europeu, en què també hi ha representats de la ciutat romanesa de Timisoara. Eurocities, a xarxa que engloba les principals ciutats europees a través dels governs locals i municipals, es fa ressò de la participació de Barcelona en aquesta jornada.
Un parell de mesos després de la presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, el tema segueix estant als mitjans de comunicació, amb un reportatge a l’Ara Criatures i un article d’Elena Sintes a Educa.barcelona.