L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 es presenta a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de Barcelona, amb presència de tots els grups municipals amb una valoració molt positiva.

L’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 es presenta a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de Barcelona, amb presència de tots els grups municipals amb una valoració molt positiva.
Barcelona inicia una diagnosi periòdica de la situació de l’educació dels infants i adolescents a la ciutat en un sentit ampli, dins i fora l’escola i dels 0 als 17 anys. En l’informe, encarregat per l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut es recopilen, s’ordenen i s’analitzen temporalment i territorialment dades clau d’educació amb la voluntat d’afavorir el debat social informat. L’Institut identifica 17 principals de reptes educatius de ciutat i proposa 16 línies d’orientació de política local.
L’Institut busca una persona titulada en ciències socials o humanitats per a la realització operativa d’un projecte de generació i gestió del coneixement sobre oportunitats de joc a l’espai públic a Barcelona.
L’Institut Infància i Adolescència hem participat a Impulsem! Procés de reflexió i acció sobre els centres de serveis socials a Barcelona, aportant perspectiva d’infància i visibilitzant les seves necessitats específiques.
Els mitjans de comunicació es fan ressò del projecte de Benestar subjectiu de la infància a Barcelona i en destaquen el seu caràcter novedós i també el fet que sigui un projecte que va més enllà d’una simple enquesta.
Maria Truñó ha participat com a convidada especial, a la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) amb una intervenció sota el títol “Construir plegats una ciutat plena d’oportunitats pels infants i adolescents”.
Aquest inici d’any ha vingut acompanyat de noves col·laboracions amb l’equip de l’Institut. Tenim una investigadora col·laboradora més i tres persones que s’han sumat a l’equip en el marc d’un pla d’ocupació municipal a través de Barcelona Activa.
Contribuïm al grup sobre desigualtats socials del Consell de Ciutat, màxim òrgan consultiu i de participació de Barcelona, amb una sessió sobre desigualtats en la infància: què en sabem? Què suposa per la infància i per tota la ciutadania? I què podem fer-hi?
Iniciem el treball de camp del projecte de Benestar subjectiu de la infància que consisteix en una enquesta a 4.000 noies i noies d’entre 10 i 12 anys sobre el seu benestar. El projecte tindrà una segona fase de retorn i interpretació conjunta dels resultats amb els mateixos participants per tal de definir propostes d’actuacions de política pública que millorin la seva qualitat de vida.
Neix la revista Sociedad e infancias, una revista interdisciplinària que vol promoure el coneixement científic en la línia dels nous estudis d’infància. El primer monogràfic, que es publicarà al juliol, se centrarà en la diversitat en la infància. S’ha convocat un call for papers per animar a participar-hi.