Una radiografia sobre la infància i adolescència de la ciutat, una primera aproximació en xifres, a partir de les dades actuals disponibles.
Una radiografia sobre la infància i adolescència de la ciutat, una primera aproximació en xifres, a partir de les dades actuals disponibles.
Informe del procés de cocreació en què han participat 170 infants per transformar el Parc Central de Nou Barris i el Parc de la Pegaso en dos grans espais lúdics.
Informe sobre una observació etnogràfica a quatre àrees de joc de la ciutat de Barcelona, amb l’objectiu de fer una aproximació a la valoració i els usos que en fan les famílies.
Informe sobre diferents models d’espais familiars d’altres ciutats, elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona per encàrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).
Informe dels primers resultats de l’enquesta de benestar subjectiu de la infància a Barcelona, resposta per prop de 4.000 nens i nenes d’entre 10 i 12 anys, en el marc del projecte Parlen els nens i nenes: benestar subjectiu de la infància a Barcelona.
Patis Oberts al Barri és un programa de l’Ajuntament de Barcelona que vol incrementar l’equitat d’accés al lleure. Amb aquest informe analitzem el seu impacte i funcionament i proposem millores en el programa.
Avaluació del programa Camí escolar, espai amic. Informe d’avaluació i proposta d’eines per a un posterior seguiment i avaluació continuada.
Informe d’avaluació sobre el programa Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona, amb diagnosi, reptes, orientacions i propostes de transformació.
L’informe fa una anàlisi de la situació de l’educació de la infància i l’adolescència a Barcelona en sentit ampli. Fa una diagnosi global de la situació de l’educació dels infants i adolescents; identifica els principals reptes de ciutat en aquest àmbit, proposa línies d’orientació de política pública, descriu experiències rellevants i apunta les línies necessàries per aprofundir en la diagnosi en properes edicions.
Com transcorre el temps quotidià dels infants i adolescents? Quines característiques té el seu dia a dia? Com són els temps i els espais relacionats amb la família i l’educació, el lleure i l’entreteniment o…
L’estudi analitza la situació actual de la pobresa i l’exclusió social infantil a la ciutat i l’impacte de la crisi econòmica a partir de les dades del Baròmetre d’Infància i Famílies a Barcelona realitzat a 2014. Posa de…
Una perspectiva transnacional. Resum de les ponències, els debats i les conclusions del Seminari que tenia com objecte explorar les relacions entre les regulacions dels estats d’immingració i les actuals formes d’organització familiar que els…
Recull de les ponències presentades en el marc de la jornada Trastorns, malestars i diversitat. Com abordem el TDAH?. Aquests són els temes inclosos a la publicació: Ciència i subjectivitat: el cas del TDAH El…
Versió íntegra de la publicació homònima que inclou el detall de la metodologia, els resultats obtinguts i les conclusions. Entre d’altres, analitza l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu…
Entre d’altres, s’analitzen l’efecte que la pobresa i els dèficits en el capital socioeconòmic i educatiu de les famílies tenen en moltes de les problemàtiques en què es concreta la manca d’oportunitats dels infants i…
Publicació que recull de forma sistemàtica els serveis i dispositius d’atenció de 14 ajuntaments locals. Les seves experiències van esdevenir la Font d’anàlisi, de reflexió i de construcció col·lectiva de discurs en el marc del seminari…