|
Et vas perdre la jornada “Ciutat jugable: com es transforma Barcelona i el món"?L’espai públic ha de ser un espai habitable i de qualitat i ha de poder funcionar com una extensió de casa. La covid-19 ha estat un accelerador de moltes polítiques que Barcelona ja havia planificat perquè hi ha hagut molta demanda ciutadana. N’hem parlat a la 3a jornada sobre joc i ciutat fent balanç de com s’ha transformat la ciutat per guanyar en jugabilitat. Si no la vau poder seguir, podeu llegir-ne el resum o recuperar el vídeo íntegre (CAT) (ESP) |
||||||||||||||||||||||||||
Què diuen els infants sobre el joc a l'espai públic?En motiu del Dia Internacional del Joc, 28 de maig, la directora de l'Institut Infància i Adolescència publica un article a l'Ara Criatures recuperant totes aquelles demandes i propostes que els nens i nenes de la ciutat de Barcelona van fer a través del programa municipal "Parlen els nens i nenes". A més, explica les grans troballes de recerca sobre la importància del joc en el benestar dels infants. (CAT) (ESP) |
||||||||||||||||||||||||||
Arrenca la segona edició del "Parlen els nens i nenes"El programa municipal de recerca i participació sobre el benestar de la infància a Barcelona Parlen els nens i nenes comença la seva segona edició: tornarem a preguntar als infants de la ciutat “com esteu i què podríem fer perquè estigueu millor?”. Ens hem posat en contacte amb els 58 centres preseleccionats i, a partir del curs 2021-2022, tornarem a les escoles amb l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (CAT) (ESP). |
||||||||||||||||||||||||||
S'inicia el procés participatiu per a contrastar el futur Pla d'Infància 2021-2030Durant els mesos de maig i juny està tenint lloc el procés participatiu per tal d’enriquir el Pla d’Infància de Barcelona 2021-2030. El procés es duu a terme a través dels diferents espais de governança del pla (amb àrees i serveis de l’Ajuntament, districtes, entitats d’infància i un consell assessor amb persones expertes). A més, la ciutadania pot fer aportacions a través de la plataforma Decidim Barcelona (CAT) (ESP). |
||||||||||||||||||||||||||
Vols saber tot el que hem fet des de l'Institut aquest 2020?El 2020 ha estat un any intens, amb l'esclat de la pandèmia que ha posat els drets dels infants contra les cordes. La covid-19 ha marcat un abans i un després, amb impactes clars i concrets en les vides dels nostres infants i adolescents i de les seves famílies. La memòria 2020 de l'Institut Infància i Adolescència, en un format breu, us permetrà resseguir el coneixement disponible sobre covid-19 i infància, així com les nombroses contribucions al debat social (CAT) (ESP). |
||||||||||||||||||||||||||
Llei orgànica de protecció de la infància i l’adolescència davant les violènciesAquest mes de maig el Congrés dels Diputats ha aprovat definitivament la Llei Orgànica de protecció integral a la infància i l’adolescència davant de la violència, que aborda les violències contra els infants des de la prevenció, la detecció, l’atenció i la recuperació. Es tracta d'un clar avenç en la promoció del ple desenvolupament d'infants i adolescents, malgrat que arriba amb deu anys de demora: el 2010 el Comitè de drets de l'Infant de les Nacions Unides ja recomanava a l’Estat espanyol la necessitat d’aprovar una llei integral per donar resposta a una violència que la nostra societat adultocèntrica massa vegades ha silenciat. |
||||||||||||||||||||||||||
Marina Garcés: què fem a l’escola quan el món està en crisi?La filòsofa i assagista Marina Garcés ha publicat diversos llibres d'assaig relacionats amb diferents reptes contemporanis. El seu darrer llibre "Escola d'aprenents" tracta sobre l'educació i fa una defensa aferrissada dels mestres i l'escola i, alhora, una reflexió profunda sobre el sentit de l'aprendre i com ha de ser l'ensenyament. Recuperem aquesta entrevista que li va fer Crític en motiu de la publicació del llibre ja que fa un bon resum i repassa les qüestions que Garcés considera clau en el seu llibre. |
||||||||||||||||||||||||||
Eina de cocreació per la transformació dels entorns escolars: protegim les escolesHem acompanyat l’Ajuntament de Barcelona en els processos de transformació dels entors escolars, a través de la cocreació amb infants i les comunitats educatives, en el marc del programa “Protegim les escoles”. A més, per encàrrec del Departament de Barris Educadors, hem elaborat aquesta guia de cocreació amb infants per ajudar a sistematitzar aquesta participació en tots els processos que es duguin a terme a partir d’ara. La guia posa a disposició dels centres educatius un recull de dinàmiques i propostes d’activitats per tal que tota la comunitat educativa s'impliqui en la transformació de l’entorn de l'escola. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||