Més de 30 escoles de la ciutat de Barcelona han realitzat tallers participatius sobre benestar en el marc de la segona fase del programa Parlen els nens i nenes de Barcelona. Aquests tallers serviran per actualitzar l’Agenda dels Infants.
Més de 30 escoles de la ciutat de Barcelona han realitzat tallers participatius sobre benestar en el marc de la segona fase del programa Parlen els nens i nenes de Barcelona. Aquests tallers serviran per actualitzar l’Agenda dels Infants.
Aquest informe encarregat per l’Ajuntament de Barcelona a l’Institut Infància i Adolescència, identifica els reptes de futur per a la prevenció, detecció i atenció precoç dels infants amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a les escoles bressol municipals de Barcelona
Barcelona explica com la ciutat ha impulsat el joc a l’espai públic, no només des d’una perspectiva de dinamització amb educadors o activitats, sinó també en el planejament urbà a aquesta la xarxa europea de ciutats Playful Paradigm
El programa L’Ofici d’educar de Catalunya Ràdio ha dedicat un capítol a parlar del benestar dels nens i nenes d’entre 10 i 11 anys, a partir de les dades del Parlen els nens i nenes i amb les veus i opinions d’infants que han participat als tallers.
Una de les primeres accions que hem dut a terme com a membres de la XDI ha estat col·laborar en l’acte de presentació del “Manifest de les Violències Sexuals a la Infància” d’aquest dijous 17 de novembre.
Participem a les 1eres Jornades Internacionals sobre Soledat de Barcelona aportan dades inèdites sobre soledat no volguda en la infància. És la primera vegada que es disposa d’aquestes dades, ja que es va incloure expressament la pregunta a l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (EBSIB) a partir de l’Estratègia Municipal contra la Soledat.
Formem part de la llista de signataris inaugurals de la Carta, una declaració aspiracional de set compromisos clau destinats a elevar l’estatus, els drets i el benestar de tots els nens i nenes involucrats a la investigació.
Donem suport i col·laborem en el projecte europeu que té com a objectiu millorar l’espai públic de les ciutats en benefici dels infants neurodivergents, en especial dels nens i nenes amb trastorn de l’espectre autista (TEA), a partir de processos de cocreació.
En la definició d’aquests criteris hi han intervingut molts departaments i entitats externes del món de la discapacitat, de manera que són uns criteris sòlids i ben documentats elaborats a partir d’un treball col·lectiu. És un model pioner perquè es fixa en les activitats lúdiques i no en les àrees de joc i perquè va més enllà de la normativa de mínims vigent.
L’Ajuntament de Medellín, Colòmbia, s’interessa per l’estratègia compartida entre l’ajuntament de Barcelona i l’Institut Infància i Adolescència i programes com ara el Parlen els nens i nenes, Ciutat jugable, l’Observatori 0-17 o bé el Pla d’infància de Barcelona.