L’Institut Metròpoli i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona organitzem la jornada “Infància i habitatge a Barcelona: impactes de la crisi de l’habitatge a les vides dels infants i adolescents” el proper 13 de juny al CCCB.

L’Institut Metròpoli i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona organitzem la jornada “Infància i habitatge a Barcelona: impactes de la crisi de l’habitatge a les vides dels infants i adolescents” el proper 13 de juny al CCCB.
A punt de celebrar els primers quaranta anys d’història, l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) inicia una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual.
El projecte pilot forma part del Pla de Joc a l’espai públic i també de l’Estratègia municipal contra la soledat, i ha estat impulsat per l’Ajuntament de Barcelona amb el suport de l’Institut Infància i Adolescència.
Des de l’Institut Infància i Adolescència ja hem assessorat i compartit el nostre coneixement amb 3 municipis catalans que s’han sumat a l’objectiu de la ciutat jugable.
Ja fa anys que Barcelona avança per tenir un espai públic cada vegada més jugable, les transformacions i avenços que s’han fet són notables, però fins ara no s’havien explicat de manera agrupada als principals interessats: les famílies i els infants de la ciutat.
El curs “Cap a una política de la petita infància integral i universal” organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i el CUIMPB ha reunit un centenar de persones durant dos dies per reflexionar sobre el present i també el futur de l’atenció a la petita infància a la ciutat. Des de l’Institut Infància i Adolescència hem moderat dues de les taules rodones i participat en una tercera.
Amb aquests informes es vol contribuir a la diagnosi de la realitat dels tres districtes de la ciutat que presenten situacions de major vulnerabilitat en la infància.
L’Acord de ciutat per l’Educació 2030 s’ha elaborat a partir d’un procés participatiu amb més de 150 persones que ha estat coordinat per l’Institut Infància i Adolescència, per encàrrec de l’Ajuntament.
Participem com a jurat a la hackató “TikTok i violència de gènere: Què podem fer com a docents?”, on estudiants de la UB i la UIC han treballat amb el repte general de prevenir, detectar i intervenir contra la violència de gènere a les xarxes socials, partint de la recerca #ChallengingTikTok.
El projecte està compromès amb una participació inclusiva, significativa, autèntica, sostenible, vinculant, transformadora, segura i creativa per als nens i nenes. I busca canvis sistèmics en els mecanismes de participació dels infants.