Complete version in English of the Children’s Agenda (2nd edition). It is the document that collects the demands, proposals and ideas of the boys and girls of the city of Barcelona to improve the childhood well-being.
Children’s Agenda (2nd edition)
Related files
Resposta de l’Ajuntament a l’Agenda dels Infants
Document que s’adreça a tots els nens i nenes de la ciutat i és la resposta que fa l’Ajuntament a les demandes de l’Agenda dels Infants.
Què demanen els nens i nenes a les escoles per millorar el seu benestar?
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a les escoles, a partir de l’Agenda dels Infants.
Què demanen els nens i nenes a l’Ajuntament per millorar el seu benestar?
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a l’Ajuntament i les administracions en general, a partir de l’Agenda dels Infants.
Agenda dels infants (2a edició)
L’Agenda dels infants (2a edició) és el document que recull les demandes, propostes i idees dels nens i nenes de la ciutat de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Agenda de los niños y niñas de Barcelona (2ª edición)
Versión completa en español de la Agenda de los niños y niñas (2ª edición). Es el documento que recoje las demandas, propuestas e ideas de los niños y niñas de la ciudad de Barcelona para…
Expo: “Les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el seu benestar”
Contingut íntegre de l’exposició “Les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el seu benestar” sobre l’Agenda dels Infants (2a edició), amb tots els plafons complets.
Vídeo de l’Agenda dels Infants (2a edició)
Vídeo animat en què s’expliquen molt breument les 11 demandes de l’Agenda dels Infants (2a edició) i el procés de recerca que hi ha al darrere.
Vídeo de la presentació de l’Agenda els Infants (2ed) a la tinenta i el comissionat
Vídeo íntegre de la presentació de l’Agenda els Infants (2ed) a la tinenta de Drets Socials i al comissionat de polítiques d’Infància de l’Ajuntament de Barcelona per part de 450 infants de 10 escoles de la ciutat.
NP: Els nens i nenes de Barcelona demanen més temps lliure i en família, més ajuda emocional, més acompanyament en l’ús de les pantalles i acabar amb el bullying
Nota de premsa emesa per l’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona per explica rals mitjans de comunicació la presentació de l’AGenda dels Infants per part dels nens i nenes de Barcelona a la tinenta d’alcaldia Maria Eugènia Gay i al comissionat de Polítiques d’Infància, Javier Rodríguez.
Informe de recerca per l’elaboració de l’Agenda dels Infants (2a edició)
Informe que presenta el procés de recerca del programa Parlen els nens i nenes que fa possible l’actualització i millora de l’Agenda dels infants (2a edició).
Agenda dels Infants (2a edició) versió lectura fàcil
Versió en lectura fàcil de l’Agenda dels Infants (2a edició) elaborada per facilitar la difusió de l’Agenda a les persones amb dificultats lectores.
Agenda de los Niños y Niñas (versión lectura fácil)
Traducción al castellano de la versión en lectura fácil de la Agenda de los Niños y Niñas (2ª edición) elaborada para facilitar la difusión de la Agenda a las personas con dificultades lectoras.
Children’s Agenda (Easy-to-read format)
English translation of the easy-to-read format of the Children’s Agenda (2nd edition) prepared to make it easier for people with reading difficulties to read the Agenda.
Poster Agenda de los niños y niñas (2ª edición)
Versión en español del poster de la Agenda de los niños y niñas, en el que se explican las 11 demandas de los niños y niñas para mejorar su bienestar.
Poster of the Children’s Agenda (2nd edition)
English version of the Children’s Agenda poster (2nd edition), which explains the 11 demands of children to improve their well-being.
Pòster Agenda dels Infants (versió àrab)
Versió en àrab del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Pòster Agenda dels infants (versió francès)
Versió en francès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Pòster Agenda dels Infants (versió portuguès)
Versió en portuguès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Pòster Agenda dels Infants (versió urdú)
Versió en urdú del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Pòster Agenda dels Infants (versió xinès)
Versió en xinès del pòster de l’Agenda dels Infants, en el qual s’expliquen les 11 demandes dels nens i nenes de Barcelona per millorar el benestar de la infància.
Infografia mòbils i infància (dades i veu dels infants)
Des de l’Institut Infància i Adolescència celebrem la iniciativa de milers de famílies d’obrir debat al voltant de l’ús dels mòbils a l’adolescència, però pensem que han de ser debats informats a partir de dades…
Related projects
Children and digital well-being
OPEN since 2023 | The aim of this project is to provide context and understanding about digital well-being in childhood and adolescence, to inform debates in this area and to provide guidance for public policy actions to be implemented in the coming years.
Related projects
Adolescence and public space
OPEN since 2024 | The aim of this project is to promote a deliberative space that generates proposals for action to promote municipal policies on adolescence that favour a positive and healthy use of public space by boys and girls. The deliberative space is articulated through a cross-cutting technical committee on adolescence, the city and public space made up of various municipal officials.
Related projects
City Spokeskids Group
OPEN from 2023 (1st edition, 2018-2020) | City Spokeskids Group is a group of about thirty boys and girls aged between 11 and 12 from all the districts of Barcelona. The aim of the group is to publicize the Children’s Agenda and open dialogues with political and social agents in the city of Barcelona around the demands and proposals of children to improve the well-being of childhood.
Related projects
The children have their say (2nd edition)
OPEN SINCE 2021 The 2nd edition of The children have their say begins by asking “how are you?” to children aged 8-12. With the knowledge generated by this survey, the Children’s Agenda will be updated. A new Spokeskids Group will explain it to us.
Related projects
Plan for play in public spaces, 2030 horizon in Barcelona
OPEN SINCE 2017 | We support Barcelona City Council in the definition and implementation of the Plan for play in public space so that, with a horizon of 2030, the city is increasingly playable and offers more and better opportunities for playing in public space for children , adolescents and the general public.
Related projects
Childhood Plan 2021-2030
OPEN SINCE 2021 | We are supporting Barcelona City Council on the drawing up of the Childhood Plan 2021-2030, which is the framework for planning and mainstreaming of the main policies that affect children and teenagers in the city of Barcelona.
Related projects
Key data on childhood and adolescence in Barcelona
OPEN SINCE 2017 | A project that, through an annual report, presents and analyses the data of the Comprehensive System of Indicators on Children and Adolescents of Barcelona (SIIIAB).
Related projects
Playable towns and cities
OPEN from 2022 | After more than 5 years working on the Barcelona playable city project and working with Barcelona City Council in the development and deployment of the Play Plan in public spaces, the Childhood and Adolescence Institute makes the knowledge available to other municipalities because more towns and cities becomes more and more playable.
Related projects
Equal Opportunities in Childhood Group of the Municipal Council for Social Welfare
OPEN SINCE 2016 | We coordinate the Equal Opportunities in Childhood Group of the Municipal Council for Social Welfare in Barcelona. The group works on strategies, measures and municipal strategic planning linked to reducing inequalities and poverty among children and adolescents.
Related projects
Co-creating the city with children and teenagers
OPEN SINCE 2018 | We are supporting the public administration in the processes of co-creation with children and teenagers in order to design the city and the public space taking into account their voices and needs. In addition, we are systematising these processes in order to be able to replicate them beyond the pilot experiences.
Related program
BCN 0-17 Observatory
The aim of this programme is to improve knowledge around and conduct regular analyses of the lives and rights of children and teenagers in Barcelona, with a view to strengthening local policies affecting this life phase of citizens aged from 0 to 17.
Related program
The children have their say: the wellbeing of children in Barcelona
Incorporating the viewpoints of children and favouring their active citizenship, the programme “The Children Have Their Say” is a municipal action for ascertaining and enabling improvement of the wellbeing of children in the city of Barcelona.
Related program
Playable city and public space
We generate knowledge to develop city strategies that expand, improve and diversify opportunities for play in the public space for children and teenagers, contributing towards a better community life.
Related program
Spaces of governance: mainstreaming of children’s policies
As a bridge between research and policy, we participate in the drawing up of measures and plans for governance, and contribute a children’s view in different groups and workspaces.
Related program
Education
Educational Opportunities for Children and Teenagers in Barcelona is a line of work that aims to provide elements for the situation assessment of education in the city of Barcelona, while identifying challenges and action proposals for local policy.
Related program
Participation of children and teenagers
Through the line of work on “Participation of children and teenagers: the voices we must listen to and take into account” we are supporting the administration in projects and channels for the participation of children and teenagers.