A través de diferents projectes de recerca acompanyem l’Ajuntament de Barcelona per avançar en la millora del coneixement, les polítiques i els serveis d’educació i criança adreçats a la petita infància i les seves famílies. Són projectes vinculats a un àmbit clau de polítiques públiques de l’Ajuntament de Barcelona i encarregats per l’Institut Municipal d’Educació.
Aportem coneixement sobre la realitat de la petita infància a través de l’anàlisi de dades (gràcies a la dimensió educativa de l’Observatori 0-17) i de documents de referència. Aquest coneixement es complementa amb la realització de grups de discussió amb actors clau de l’àmbit per tal de reflexionar sobre els reptes de futur i les propostes de millora de forma col·lectiva.
Hem contribuït amb les següents iniciatives:
- Taula d’educació i criança de la petita infància de la ciutat: dinamitzem aquest espai de rendiment de comptes, reflexió, debat i seguiment del Pla d’educació i criança de la petita infància de Barcelona (2022, en curs)
- Acord per l’Educació 2030 a Barcelona: suport tècnic en l’elaboració del document de bases de l’eix “Educació i criança en la petita infància (0-3)”, junt amb una experta interna de l’IMEB (2022)
- Pla d’educació i criança de la petita infància de Barcelona 2021-2024: acompanyament específic en l’elaboració de la diagnosi de l’estat de l’educació de la petita infància (0 a 3 anys) per aquesta mesura de govern (2020)
- Informe Serveis socioeducatius per a la primera infància: anàlisi de casos per contribuir al procés de definició d’un model integral d’espais familiars municipals per a la primera infància de Barcelona i elaboració posterior d’una proposta especifica de model socioeducatiu (2017)
Equip de projecte:
Laia Pineda (direcció des de 2019)
Maria Truñó (direcció 2016-2019)
Elisa Stinus (coordinació i recerca)
Elena Sintes (coordinació i recerca 2016-2018)
Projecte per encàrrec de:
Ajuntament de Barcelona