|
Com millorar l'educació inclusiva a les bressolHem contrastat les propostes de millora identificades en l'informe “Petita infància i educació inclusiva a les escoles bressol municipals” amb els membres de la Taula d'educació i criança de la petita infància en una sessió ampliada amb persones clau en aquest àmbit. Després de la presentació de l'informe per part de l'IMEB s'han creat tres grups de treball per analitzar quins són els facilitadors i les barreres que poden tenir la vintena d'actuacions de millora que proposa l'informe i que tenen a veure amb els 4 reptes identificats. (CAT)(CAST) |
||||||||||||||||||||||||||
Les dades sobre els impactes de la pandèmiaA l’article "Viure la infància i l’adolescència a Barcelona en temps de pandèmia" a la revista Barcelona Societat repassem, amb dades del 2021, els impactes de la pandèmia en la vida dels infants i adolescents: la caiguda de la natalitat, una caiguda de l’escolarització de la petita infància sense precedents, l’increment de desigualtats en els temps educatius fora de l’escola, l’augment del malestar emocional i del risc de patir un problema de salut mental, l’estancament de la pobresa severa o els sentiments de solitud expressats pels infants, entre d’altres. (CAT)(CAST) |
||||||||||||||||||||||||||
L'Ajuntament agraeix les propostes dels infantsMés de 30 escoles de la ciutat han realitzat tallers participatius sobre benestar en el marc del programa "Parlen els nens i nenes de Barcelona". L'alcaldessa Ada Colau ha gravat un vídeo per mostrar als infants com les targetes amb les seves propostes han arribat a les seves mans i per explicar-los que un cop llegides totes les propostes, s'analitzaran amb detall i s'actualitzarà l’Agenda dels Infants. (CAT)(CAST) |
||||||||||||||||||||||||||
«Els infants han d’expressar les seves opinions i prendre decisions que millorin les seves vides»La investigadora de l'Institut Infància i Adolescència, Mari Corominas, participa com a ponent a l'Escola d'Esplac, que té com a eix central el paidocentrisme (posar l'infant al centre), per compartir l'experiència i aprenentatges del programa de recerca i participació "Parlen els nens i nenes" amb els monitors i monitores dels espais membres d'Esplac. En aquesta entrevista podeu fer-vos una idea del que els explicarà. (CAT) |
||||||||||||||||||||||||||
“Ells i nosaltres": els infants són conscients de les desigualtats socialsEls nens i nenes de Barcelona són conscients de les desigualtats socials i tenen un autoconeixement de quina és la seva situació. Així ho han expressat durant els tallers participatius del "Parlen els nens i nenes". Però no només són conscients d'aquestes desigualtats sinó que tenen molt clar com combatre-les. Així ho ha recollit Pau Jordana en aquest article fet a partir de l'observació dels tallers durant les seves pràctiques universitàries. (CAT)(CAST) |
||||||||||||||||||||||||||
Compartim al projecte europeu IMCITIZEN per fomentar la participació de la infànciaSom entitat associada al projecte europeu IMCITIZEN liderat pel Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la UB. El projecte fomenta la identitat de ciutadania democràtica dels nens i nenes com a membres actius i compromesos dels seus municipis. A través de les escoles, s'implicarà a nens i nenes de 6 a 12 anys i també a persones adultes de 6 municipis espanyols, entre ells, Barcelona. Els infants cocrearan una Plataforma de participació infantil a la seva escola a través de la que col·laboraran en l'elaboració d'un Pla Estratègic Municipal per la Participació dels Infants. (CAT)(CAST) |
||||||||||||||||||||||||||
Manifest contra les violències sexuals en la infànciaL'Institut Infància i Adolescència de Barcelona ens hem adherit al Manifest contra les Violències Sexuals a la Infància de la Xarxa dels Drets dels Infants. Es tracta d'un document amb 3 parts diferenciades: 10 prioritats o idees força inicials, un argumentari amb la justifcació del manifest, i un apartat final de propostes d'actuació per lluitar contra les violències sexuals en la infància i l'adolescència. Manifest i adhesions aquí. |
||||||||||||||||||||||||||
Informe "Petita infància i educació inclusiva a les escoles bressol"Compartim l'informe "Petita infància i educació inclusiva a les escoles bressol" que hem elaborat per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu de fer una diagnosi sobre la situació de la petita infància amb necessitats educatives especials a l'escola bressol. Un cop feta la diagnosi l'informe identifica els reptes de futur que tenen a veure amb la prevenció, detecció i atenció precoç, el suport i acompanyament a les famílies i també amb la necessitat d'una major coordinació i corresponsabilitat entre els diferents actors que fan atenció a la petita infància. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||