istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
ataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escort
dubai escortsdubai escortsdubai escortsdubai escortsdubai escortsdubai escortsdubai escortsdubai escorts
ataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escortataşehir escort
london escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escorts
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
london escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escortslondon escorts
istanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escortistanbul escort
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Maig 2020
 
 

L’espai públic garanteix necessitats vitals de la infància i iguala oportunitats de joc i salut

Coincidint amb el 28 de maig, Dia internacional del joc, publiquem un article a Elcrític.cat sobre com l'espai públic garanteix necessitats vitals de la infància i iguala oportunitats de joc i salut. Destaquem 3 funcions de l’espai públic (salut, vida comunitària i igualtat d’oportunitats de joc), apuntem la mirada adultocèntrica en la gestió de la pandèmia i, també, la bona posició de partida de Barcelona per repensar i reconquerir l'espai públic a partir de mesures com el Pla del joc a l'espai públic. (+)

 
 
 

Publiquem una guia per la cocreació d'espais lúdics amb infants i adolescents

El 2018 vam dur a terme un procés de cocreació amb infants de dos parcs de Barcelona en el marc de l’elaboració i definició del Pla de joc a l’espai públic. Ara, publiquem una Eina de cocreació d’espais lúdics amb infants i adolescents, ua guia pràctica amb totes les fitxes d’activitats i materials necessaris per impulsar nous processos de cocreació que millorin les oportunitats de joc a l’espai públic. (+)

 
 
 

Dades clau d'infància i adolescència 2019

Publiquem el Dades Clau d'Infància i Adolescència de Barcelona 2019, un informe que aporta una visió integral a les condicions amb què els infants i adolescents viuen i creixen a la ciutat. Sense pretendre-ho inicialment, l’informe 2019 ens aporta un retrat de les condicions abans de la Covid-19 i serà un bon punt de partida per veure els impactes de la crisi social que s’està derivant de la pandèmia en les vides i drets de la infància. Disponible l'informe i el resum format revista.

 
 
 

Recerca social d'urgència: com la crisi de la Covid-19 està impactant en la infància?

En la nostra missió d’acompanyar l’administració aportant dades i coneixement (tant propi com d’altri) fem un seguiment de les iniciatives de recerca de diferents grups d'investigació d'universitats catalanes i espanyoles. L'objectiu és conèixer i analitzar com la Covid-19 i la seva gestió està impactant en les vides dels nens, nenes i adolescents. Recull de recerques i principals resultats al web. (+)

 
 
 

Sessions per valorar els impactes de la Covid19 i com gestionar-ho des de perspectiva d'infància

El Grup d'Igualtat d'Oportunitats del Consell Municipal de Benestar Social, coordinat per l'Institut Infància i Adolescència, ha organitzat dues xerrades per recollir mirades, valoracions i propostes en relació a la gestió de la Covid19 amb perspectiva d'infància. Una d'elles amb Jaume Funes, a partir dels aprenentatges de la crisi del 2008, i l'altra amb nois i noies del Grup Altaveu per recollir les seves veus.

 
 
 
 

Com ha viscut la infància el seu confinament?

Quan els infants i adolescents no podien sortir al carrer, Infancia confinada va promoure una consulta en línia per saber com estaven vivint el confinament (425 infants i adolescents participants). Els infants van expressar la necessitat urgent de sortir a l’espai públic i, sobretot, preocupació davant la possibilitat que algun familiar emmalaltís per coronavirus i també davant una possible pèrdua de feina per part dels seus pares i/o mares. Els infants que no disposen d’un espai obert a la llar s'han avorrit més i els que no han pogut passar el temps que voldrien amb els seus pares i/o mares estan menys satisfets amb la seva vida durant el confinament.

 
 
 

Propostes per una gestió de la crisi més empàtica amb els nens i nenes

Heike Freire ha dedicat bona part dels seus treballs a destacar el paper essencial de la naturalesa en l’educació dels infants (Educar en verde) i la necessitat d’obrir l’escola a l’entorn. El confinament estricte dels infants durant 6 setmanes han fet que Freire fos especialment reivindicativa en temps de #Coronavirus i en la necessitat de preservar els drets dels infants. Destaquem les més de 20 propostes per una gestió més empàtica de la crisi amb els nens i nenes que evidencien que una altra gestió de la crisi és possible.

 
 
 

23 preguntes per conèixer com viu la infància i l'adolescència a Barcelona

Amb l’edició 2019 de l'informe Dades Clau d'Infància i Adolescència a Barcelona llencem per primera vegada un resum de l’informe com a revista online, un format digest que es llegeix amb molt poca estona. A partir de 23 preguntes, es fa un repàs a les principals dades de context sociodemogràfic; educació; salut; temps, relacions i ciutadania; pobresa, exclusió i desigualtats; i violències, risc social i protecció. Són 6 dimensions per tenir una visió integral de les vides dels infants i adolescents a la nostra ciutat.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
  Website institutinfancia.cat
  Twitter @InstInfancia
  Subscripció Subscriu-te
  Institut d'estudis regionals i metropolitans de Barcelona
  Website iermb.uab.cat
  Twitter @iermbcn
  Subscripció Butlletí IERMB
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255