• ca
  • es
  • en
Netejar cerca
  • BlueSky
  • BlueSky

Subscriu-te al butlletí

Institut infància i adolescència
  • L’Institut
    • Qui som?
    • Equip
    • Què fem?
    • Com ho fem?
    • Transparència
    • Contacte
  • Programes
  • Projectes
  • Blog
  • Notícies
  • Mediateca
  • Butlletins

Blog

Si el Covid-19 no és ciència-ficció, tampoc no ho hauria ser que els polítics escoltin als infants

24/03/2020 Laia Curcoll, Laia Pineda

(Article publicat originàriament a Social.cat) Us imagineu un món en què els polítics tinguessin per costum respondre les preguntes dels infants? Us imagineu que en l’agenda plena a vessar de la persona que ocupa la…

La participació dels infants i adolescents, tema emergent de ciutat

09/03/2020 Laia Curcoll, Laia Pineda

(article publicat originàriament a Educa.barcelona) Em sents? M’escoltes? Tens en compte el que dic? T’interessa la meva opinió? Què hi ha de més frustrant que intentar parlar amb una persona que no vol (o no sap)…

Cap petit infant sense un entorn educatiu de qualitat

23/02/2020 Laia Pineda

(article publicat originàriament a Barcelona Metropolis) L’escolarització en els primers anys de vida té importants beneficis per als infants, per a les persones que en tenen cura i per a la societat. A Barcelona els…

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

29/10/2019 Laia Pineda

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) El passat més de juliol l’Ajuntament de Barcelona publicava l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, amb l’objectiu…

Els reptes educatius de Barcelona: una mirada en clau d’equitat

11/10/2019 Adrián Zancajo, Alba Castejón

(Article publicat originàriament a Elcritic.cat) Tot i que molt sovint alguns actors i discursos insisteixen en assenyalar que Catalunya és un sistema amb resultats mediocres però relativament equitatiu, diversos estudis han mostrat, des de fa…

Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona

15/07/2019 Emma Cortés, Maria Truñó

(Article publicat originàriament a l’Anuari Metropolità de Barcelona 2018. Del barri a la metròpoli). L’article Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona fa un resum de…

S’hi troben bé els infants a les escoles? Parlen els nens i nenes

02/07/2019 Marta Curran

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) L’article explica com l’escola és molt més que un espai d’aprenentatge, és un espai de vida per als infants. Explica les principals conclusions de l’estudi “Parlen els nens…

Impactes subjectius del Fons 0-16 en la vida dels infants, adolescents i les seves famílies

08/05/2019 Maria Truñó, Miryam Navarro

(Article publicat originàriament al número 23 de la revista Barcelona Societat) L’article sintetitza l’avanç de resultats de la recerca etnogràfica per conèixer els impactes subjectius que els ajuts del Fons 0-16 tenen en les vides…

Dissenyar espais per jugar a la ciutat: els qui en saben més hi participen?

01/10/2018 Emma Cortés

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) Quant de temps fa que, com a persones adultes, no juguem? Quant de temps fa que no ens enfilem a una estructura de fusta, pujant per unes cordes,…

The Change Factory: conèixer l’experiència dels infants és una peça imprescindible per la millora de les seves vides

19/07/2018 Laia Pineda

(Versió ampliada de l’article publicat a Social.cat) Forandrings Fabrikken (The Change Factory o la Fàbrica del Canvi) és una fundació de caràcter privat que va començar ara fa 14 anys a Noruega, amb la missió…

< 1 … 5 6 7 8 9 10 >
  • Segueix-nos a Twitter

    Tweets by InstInfancia
  • Inscripció butlletí
Institut infància i adolescència Institut infància i adolescència

info@institutinfancia.cat

93 002 32 55

X @InstInfancia

BlueSky @institutinfancia.cat

  • Qui som?
  • Equip
  • Què fem?
  • Com ho fem?
  • Butlletins
  • Contacte

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari Creative Commons logo

  • Avís legal i política de privacitat
  • Accessibilitat
  • Política de cookies
Institut infància i adolescència
Gestionar el consentiment

Aquesta web utilitza cookies no exceptuades, cookies pròpies i de tercers amb l’objecte d’identificar les preferències i hàbits de navegació dels usuaris i per oferir una millor experiència.

Pot consultar les polítiques de cookies en aquest enllaç.

A continuació, pot seleccionar les cookies que s’habilitaran a la web en funció de les seves preferències.

Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
Estadístiques
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit normalment no es pot utilitzar per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}