(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) Quant de temps fa que, com a persones adultes, no juguem? Quant de temps fa que no ens enfilem a una estructura de fusta, pujant per unes cordes,…
(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) Quant de temps fa que, com a persones adultes, no juguem? Quant de temps fa que no ens enfilem a una estructura de fusta, pujant per unes cordes,…
(Versió ampliada de l’article publicat a Social.cat) Forandrings Fabrikken (The Change Factory o la Fàbrica del Canvi) és una fundació de caràcter privat que va començar ara fa 14 anys a Noruega, amb la missió…
(Artícle publicat originàriament a El Diari de l’Educació) Cadascú té les seves memòries de joc de quan era petit i no cal tenir un fill o filla per saber de la necessitat vital i del…
(Versió ampliada de l’article publicat a Educa.barcelona) Diversos estudis permeten afirmar que les activitats extraescolars tenen un enorme potencial a l’hora d’enfortir determinades habilitats i competències i afavorir la inserció social de certs col·lectius de…
Investigar temes socials amb infants i adolescents implica comunicar-s’hi de manera respectuosa, a més de preguntar-nos, des d’una perspectiva ètica, la utilitat de la recerca per a la infància i la societat en general, però…
Els espais familiars municipals (espais d’intercanvi i aprenentatge mutu, on compartir coneixements i experiències en relació a la criança de la petita infància) van sorgir als anys 90 a Catalunya i, concretament, al 1991 a…
Escoltem prou els infants? Reconeixem prou el seu dret a participar, a ser escoltats i a que les seves opinions sobre les qüestions que els afecten siguin tingudes en compte? La resposta és que no,…
Article publicat originàriament a Educa.barcelona El programa ‘Camí escolar, espai amic’ és una de les estratègies educatives impulsades per l’Ajuntament de Barcelona per a promoure la mobilitat sostenible i segura i per incorporar la mirada…
L’Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona ha d’arribar a ser un procés ciutadà polític educatiu que tingui sentit tant pels nois i les noies com per la ciutat en general. S’ha de contemplar…
A principis del 2016 es va publicar l’Estratègia del Consell d’Europa pels Drets dels infants (2016-2021) en la qual s’estableixen les prioritats del Consell d’Europa en termes de protecció i promoció dels drets humans i,…