• ca
  • es
  • en
Netejar cerca
  • BlueSky
  • BlueSky

Subscriu-te al butlletí

Institut infància i adolescència
  • L’Institut
    • Qui som?
    • Equip
    • Què fem?
    • Com ho fem?
    • Transparència
    • Contacte
  • Programes
  • Projectes
  • Blog
  • Notícies
  • Mediateca
  • Butlletins

Blog

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

29/10/2019 Laia Pineda

(Article publicat originàriament a Educa.barcelona) El passat més de juliol l’Ajuntament de Barcelona publicava l’informe d’Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, amb l’objectiu…

Els reptes educatius de Barcelona: una mirada en clau d’equitat

11/10/2019 Adrián Zancajo, Alba Castejón

(Article publicat originàriament a Elcritic.cat) Tot i que molt sovint alguns actors i discursos insisteixen en assenyalar que Catalunya és un sistema amb resultats mediocres però relativament equitatiu, diversos estudis han mostrat, des de fa…

Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona

15/07/2019 Emma Cortés, Maria Truñó

(Article publicat originàriament a l’Anuari Metropolità de Barcelona 2018. Del barri a la metròpoli). L’article Ciutat jugable i ciutat jugada: diagnosi de les oportunitats de joc a l’espai públic de Barcelona fa un resum de…

S’hi troben bé els infants a les escoles? Parlen els nens i nenes

02/07/2019 Marta Curran

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) L’article explica com l’escola és molt més que un espai d’aprenentatge, és un espai de vida per als infants. Explica les principals conclusions de l’estudi “Parlen els nens…

Impactes subjectius del Fons 0-16 en la vida dels infants, adolescents i les seves famílies

08/05/2019 Maria Truñó, Miryam Navarro

(Article publicat originàriament al número 23 de la revista Barcelona Societat) L’article sintetitza l’avanç de resultats de la recerca etnogràfica per conèixer els impactes subjectius que els ajuts del Fons 0-16 tenen en les vides…

Dissenyar espais per jugar a la ciutat: els qui en saben més hi participen?

01/10/2018 Emma Cortés

(Article publicat originàriament al Diari de l’Educació) Quant de temps fa que, com a persones adultes, no juguem? Quant de temps fa que no ens enfilem a una estructura de fusta, pujant per unes cordes,…

The Change Factory: conèixer l’experiència dels infants és una peça imprescindible per la millora de les seves vides

19/07/2018 Laia Pineda

(Versió ampliada de l’article publicat a Social.cat) Forandrings Fabrikken (The Change Factory o la Fàbrica del Canvi) és una fundació de caràcter privat que va començar ara fa 14 anys a Noruega, amb la missió…

Cap a una política de ciutat jugable

25/06/2018 Emma Cortés, Maria Truñó

(Artícle publicat originàriament a El Diari de l’Educació) Cadascú té les seves memòries de joc de quan era petit i no cal tenir un fill o filla per saber de la necessitat vital i del…

Els Patis Escolars Oberts al Barri, recuperant espais de lleure pels barris

15/02/2018 Enric Saurí Saula

(Versió ampliada de l’article publicat a Educa.barcelona) Diversos estudis permeten afirmar que les activitats extraescolars tenen un enorme potencial a l’hora d’enfortir determinades habilitats i competències i afavorir la inserció social de certs col·lectius de…

Què implica fer recerca social amb infants i adolescents?

18/12/2017 Mari Corominas

Investigar temes socials amb infants i adolescents implica comunicar-s’hi de manera respectuosa, a més de preguntar-nos, des d’una perspectiva ètica, la utilitat de la recerca per a la infància i la societat en general, però…

< 1 … 5 6 7 8 9 10 >
  • Segueix-nos a Twitter

    Tweets by InstInfancia
  • Inscripció butlletí
Institut infància i adolescència Institut infància i adolescència

info@institutinfancia.cat

93 002 32 55

X @InstInfancia

BlueSky @institutinfancia.cat

  • Qui som?
  • Equip
  • Què fem?
  • Com ho fem?
  • Butlletins
  • Contacte

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari Creative Commons logo

  • Avís legal i política de privacitat
  • Accessibilitat
  • Política de cookies