|
Els infants de Barcelona volen més temps i més autonomia personalEl temps lliure i l’autonomia personal són els àmbits en els que els infants de 10 a 12 anys de Barcelona es mostren menys satisfets, a més, 3 de cada 10 infants no estan prou satisfets amb la seva vida en global. Així ho indiquen els primers resultats de l’enquesta Benestar subjectiu de la infància a Barcelona, presentats en roda de premsa al novembre. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Als infants els agrada que els preguntem, i no ho fem prou!Escoltem prou els infants? Reconeixem prou el seu dret a participar, a ser escoltats i a que les seves opinions sobre les qüestions que els afecten siguin tingudes en compte? La resposta és que no, els adults no els escoltem prou. Així ens ho han indicat els 4.000 infants d’entre 10 i 12 anys que han respost l’enquesta Benestar subjectiu de la infància a Barcelona. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Ètica i recerca amb infants i adolescentsQuè implica fer recerca social amb infants i adolescents? Com hauríem d’investigar? Com hem tingut en compte l’ètica en la recerca en el projecte Parlen els nens i nenes? Des de l’Institut hem participat a la Primera Trobada del Comitè de Sociologia de la Infància “Mirades sobre la Infància” a Madrid per abordar totes aquestes qüestions. Aquí us en fem un resum. (+)
|
||||||||||||||||||||||||||
Informe d'anàlisi sobre models d'espais familiarsHem treballat i us presentem l’informe Serveis socioeducatius per a la primera infància: anàlisi de models d’espais familiars, elaborat per l’Institut per encàrrec de l’IMEB. L’informe recull tant la descripció de diferents models d’espais familiars com la identificació de quins són els principals reptes, estratègies i exemples d’actuació per a fer-hi front, amb la idea de contribuir a definir el model integral d’espais familiars municipals per a la primera infància de la ciutat de Barcelona. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Espais familiars: com fer que siguin un servei integral?Al repensar un model més integral d’espais familiars municipals, hem de tenir en compte la diversificació de les necessitats de les famílies i els infants, la integració de mirades diferents com la d'educació, salut i serveis socials, el treball en xarxa entre professionals, així com les singularitats de cada territori. Aquestes són algunes de les conclusions de l'anàlisi de models que hem fet i que trobareu resumides aquí. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Catalunya té encara feina a fer per garantir els drets dels infantsL’Informe sobre els drets de l’infant 2017 del Síndic de Greuges de Catalunya, enguany fa especial èmfasi en els dèficits del sistema de protecció de la infància en risc, per la manca d’acolliment familiar, la situació laboral dels educadors i l’increment de menors estrangers no acompanyats. Recorda que 1 de cada 4 infants viu en situació de pobresa, i denuncia que la renda garantida de ciutadania no discrimini positivament les famílies amb infants a càrrec, ja que els imports no distingeixen si els membres de la unitat familiar són infants o adults. |
||||||||||||||||||||||||||
Fractura digital: un element més de desigualtat socialA l’Àfrica, 3 de cada 5 nens i nenes no estan connectats a internet. A Europa són 1 de cada 25. Aquesta és només una de les dades que aporta l’informe Niños en el mundo digital, el estado mundial de la infància 2017 d’UNICEF. Però no només això, sinó que la fractura digital té també un component de desigualtat de gènere important. A tot el món hi ha un 12% més d’homes en línia que de dones. Així, la tecnologia digital pot ser alhora una oportunitat i un fre al desenvolupament dels nens i nenes del món. |
||||||||||||||||||||||||||
Com fer de Barcelona una ciutat millor per viure-hi la infància?Recuperem els vídeos de la jornada El dret dels infants a la ciutat un any després de la celebració d’aquella jornada, havent treballat i fet molta feina des de llavors en el marc del projecte Espai públic, infància i adolescència, però essent conscients que encara queda molta feina per fer. Francesco Tonucci, Itziar González i Carles Capdevila, juntament amb els més de 300 assistents, entre d’altres nens i nenes d’algunes escoles, van reflexionar sobre l’espai públic de la ciutat i sobre com fer-lo més adequat per la infància i l’adolescència. No us perdeu els vídeos! |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||