Els nens i nenes demanen cuidar la vida a l’escola més enllà de l’aprenentatge

12/09/2024

En perspectiva de drets i benestar, l’escola hauria de funcionar des d’una triple mirada compartida: com un espai d’aprenentatge, com un espai de convivència lliure de violències i també com un espai per a la participació i ciutadania.

Només 7 de cada 10 infants estan completament satisfets amb la seva vida a l’escola

No tots els nens i nenes estan satisfets amb la seva vida a l’escola. De fet, 3 de cada 10 no n’estan completament satisfets (el 8,7% n’està gens o poc i el 25,9% bastant, però no completament) i són, justament, els infants amb necessitats educatives especials, els que creixen amb “privació material”, els que tenen orígens a l’estranger i els nens (més que les nenes) els que presenten valoracions més negatives.

I què demanen, exactament per resoldre aquesta manca de benestar a l’escola?

Els infants ho tenen clar: l’escola és més que un lloc on anar a aprendre. Per això, demanen, bàsicament 3 coses: millorar les maneres d’ensenyar perquè tots els nens i nenes s’ho passin bé aprenent; sentir-se bé a l’escola i que sigui un espai on fer amics i amigues; i que l’escola escolti les seves opinions i participar en les decisions que els afecten.

Coincidint amb l’inici de curs escolar i amb l’objectiu d’afavorir el coneixement de les demandes, propostes i idees dels infants per part de tots els mestres de Barcelona, hem preparat el document “Què demanem els nens i nenes a les escoles per millorar el nostre benestar?”, que és una lectura en clau escolar de l’Agenda dels Infants, el document que recull la veu de les nenes i nenes, sorgit a partir del “Parlen els nens i nenes”, un programa de recerca i participació sobre el benestar de la infància impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, que desenvolupa l’Institut Infància i Adolescència amb el suport del Consorci d’Educació de Barcelona.

 

Més informació:

Projecte relacionat

Programa relacionat