El potencial pedagògic dels patis escolars

2024 Guies i altres

L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. Un projecte que defineixi els usos, les dinàmiques pedagògiques al pati, que es reconegui el valor del joc en l’educació i el valor de l’aprenentatge a l’aire lliure, tenint en compte aspectes de gestió, governança i protagonisme dels infants.  És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques per ajudar els equips educatius a fer el seu pla per a maximitzar el potencial educatiu del pati.

Elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona en el marc del grup de treball de Formació del programa Transformem els Patis integrat per: la Direcció d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, la Direcció de Serveis de Feminismes i LGTBI, la Xarxa d’Escoles + Sostenibles de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Projecte relacionats

Pla del joc a l’espai públic de Barcelona amb horitzó 2030

OBERT DES DE 2017 | Acompanyem l’Ajuntament de Barcelona en la definició i desplegament del Pla del joc a l’espai públic per tal que, amb horitzó 2030, la ciutat sigui cada vegada més jugable i ofereixi més i millors oportunitats de joc a l’espai públic als infants, adolescents i al conjunt de la ciutadania.

Programa relacionat

Ciutat jugable i espai públic

Generem coneixement per desenvolupar estratègies de ciutat que ampliïn, millorin i diversifiquin les oportunitats de joc a l’espai públic per als infants i adolescents, contribuint a una millor vida comunitària.