La veu dels infants de Barcelona ha arribat a tots els districtes de la ciutat a través d’una mostra que ha recorregut diverses biblioteques, destacant les seves demandes per millorar el benestar infantil.
L’exposició “Les 11 demandes dels infants de Barcelona per millorar el seu benestar”, impulsada per l’Institut Infància i Adolescència i l’Ajuntament de Barcelona, ha finalitzat la seva itinerància per les biblioteques de la ciutat. Durant un any i mig (des del novembre del 2023 fins el maig del 2025), la mostra ha estat present en diversos equipaments, com el Poliesportiu Camp del Ferro (on es va inaugurar coincidint amb la presentació pública de l’Agenda dels Infants), la seu del districte de Gràcia i les biblioteques Manuel Arranz, Francesc Candel, La Sagrera-Mariana Clotet, Gabriel García Márquez, la de Vallcarca-Els Penitents, Can Fabra, Horta-Can Mariner, Collserola, Sagrada Família, Montserrat Abelló i la Biblioteca de Nou Barris.
En total han estat 14 itineràncies pels 10 districtes de la ciutat que han acollit aquesta exposició que recull les principals dades sobre la satisfacció dels infants de Barcelona amb la seva vida, les 11 demandes i 30 propostes elaborades per nens i nenes d’entre 8 i 11 anys per millorar el seu benestar, així com frases literals que reflecteixen les seves opinions. Aquestes demandes aborden aspectes com la necessitat de més temps lliure, suport emocional, acompanyament en l’ús de les pantalles i la lluita contra l’assetjament escolar. La difusió d’aquestes demandes és essencial, ja que el benestar de la infància és una responsabilitat compartida que implica tota la societat.
L’exposició ha servit com a eina educativa i de sensibilització, s’ha comunicat a les escoles de la ciutat per tal que la poguessin anar a visitar amb el seu alumnat i se’ls ha enviat una guia amb orientacions didàctiques per a la seva visita. L’exposició convidava als infants reflexionar sobre la seva realitat i comprendre les diverses situacions que viuen els seus iguals a la ciutat i, a més, ha estat una oportunitat per treballar conceptes com l’estadística i la recerca, fomentant la participació activa dels nens i nenes en la construcció d’una ciutat més justa i adaptada a les seves necessitats.