6 criteris per a un bon pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari

2020 Resumen ejecutivo Catalán

Document que recull els 6 criteris per a un bon pati, naturalitzat, coeducatiu i comunitari elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona en el marc del Pla per la transformació de patis, un projecte que s’inclou dins del Pla del joc a l’espai públic de Barcelona.

Aquests criteris s’han elaborat a partir d’una recerca documental i revisió bibliogràfica d’iniciatives internacionals i s’han acordat en el marc d’una comissió transversal amb l’Ajuntament i el Consorci d’Educació de Barcelona, de la que han format part tècnics de diferents àrees (transversalitat de gènere, l’Institut Barcelona Esports, L’Institut Municipal de persones amb discapacitat, L’Institut Municipals de Parcs i Jardins…) abans de ser contrastats amb una vintena de persones i entitats expertes del món educatiu, l’arquitectura, el joc, el verd, l’esport, l’accessibilitat, la perspectiva de gènere, l’acció comunitària i la salut, entre d’altres.

Archivos vinculados

Programa relacionado

Observatorio 0-17 BCN

El objetivo del programa es mejorar el conocimiento y generar análisis periódicos sobre las vidas y los derechos de la infancia y la adolescencia de Barcelona para fortalecer las políticas locales que afectan a esta etapa vital de los ciudadanos entre los 0 y los 17 años.

Programa relacionado

Programa relacionado

Ciudad jugable

Generamos conocimiento para desarrollar estrategias de ciudad que amplíen, mejoren y diversifiquen las oportunidades de juego en el espacio público para los niños y adolescentes, contribuyendo a una mejor vida comunitaria.

Programa relacionado

Programa relacionado

Educaciones

Oportunidades educativas de la infancia y la adolescencia en Barcelona es una línea de trabajo que quiere aportar elementos de diagnóstico de la educación en la ciudad de Barcelona, identificando retos y propuestas de actuación para la política local.

Programa relacionado

Participación de la infancia y adolescencia

A través de la línea de trabajo de «Participación de la infancia y la adolescencia: las voces que debemos escuchar y tener en cuenta» acompañamos la administración en proyectos y canales de participación de los niños, niñas y adolescentes.