6 criteris per a un bon pati naturalitzat, coeducatiu i comunitari

2020 Executive summary Catalan

Document que recull els 6 criteris per a un bon pati, naturalitzat, coeducatiu i comunitari elaborat per l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona en el marc del Pla per la transformació de patis, un projecte que s’inclou dins del Pla del joc a l’espai públic de Barcelona.

Aquests criteris s’han elaborat a partir d’una recerca documental i revisió bibliogràfica d’iniciatives internacionals i s’han acordat en el marc d’una comissió transversal amb l’Ajuntament i el Consorci d’Educació de Barcelona, de la que han format part tècnics de diferents àrees (transversalitat de gènere, l’Institut Barcelona Esports, L’Institut Municipal de persones amb discapacitat, L’Institut Municipals de Parcs i Jardins…) abans de ser contrastats amb una vintena de persones i entitats expertes del món educatiu, l’arquitectura, el joc, el verd, l’esport, l’accessibilitat, la perspectiva de gènere, l’acció comunitària i la salut, entre d’altres.

Arxius vinculats

Related program

BCN 0-17 Observatory

The aim of this programme is to improve knowledge around and conduct regular analyses of the lives and rights of children and teenagers in Barcelona, with a view to strengthening local policies affecting this life phase of citizens aged from 0 to 17.

Related program

Related program

Playable city

We generate knowledge to develop city strategies that expand, improve and diversify opportunities for play in the public space for children and teenagers, contributing towards a better community life.

Related program

Related program

Education

Educational Opportunities for Children and Teenagers in Barcelona is a line of work that aims to provide elements for the situation assessment of education in the city of Barcelona, while identifying challenges and action proposals for local policy.

Related program

Participation of children and teenagers

Through the line of work on “Participation of children and teenagers: the voices we must listen to and take into account” we are supporting the administration in projects and channels for the participation of children and teenagers.