|
Què demanen els nens i nenes a les escoles?No tots els nens i nenes estan satisfets amb la seva vida a l’escola. De fet, 3 de cada 10 no n’estan completament satisfets (especialment els infants amb necessitats educatives especials, els que creixen amb privació material i els que tenen orígens a l’estranger). Però tots i totes coincideixen en una cosa: l’escola és molt més que un lloc on anar a aprendre. Per això, demanen cuidar la seva vida a l'escola més enllà de l'aprenentatge. (CAT)(ES) |
||||||||||||||||||||||||||
Bons resultats dels Altaveus d'Infants a les EscolesEl curs passat, 13 escoles de Barcelona (amb representació dels 10 districtes de la ciutat) van dur a terme els Altaveus d'Infants a les Escoles, una experiència de participació en què les nenes i nens de 5è explicaven l'Agenda dels Infants a la seva comunitat educativa. Els resultats, tant pel que fa a valoracions com a compromisos, són molt positius. Ja estan accessibles l’informe de recerca i la proposta metodològica de l’experiència. (CAT)(ES) |
||||||||||||||||||||||||||
L'Altaveu d'Infants de la Ciutat al pregó de la Mercè 2024Una representació de nens i nenes de l’Altaveu d’Infants de la Ciutat han estat presents al Pregó de la Mercè pronunciat per l’artista, il·lustradora i defensora dels drets dels infants, Carme Solé i Vendrell. La pregonera ha posat en valor l'experiència de l'Altaveu d'Infants i ha destacat la importància del dret a ser escoltats, entre molts d'altres drets, com ara el dret al joc o el dret a l'educació. (CAT)(ES) |
||||||||||||||||||||||||||
Recerca ètica i participació autènticaL’Institut Infància i Adolescència de Barcelona treballem a partir d’uns principis ètics i metodològics, un dels quals és des de, per i amb la infància. Però incloure els infants en la recerca i promoure la participació nenes i nenes, requereix forçosament una reflexió aprofundida sobre com fer-ho per tal que aquesta recerca sigui ètica i la participació sigui autèntica. Publiquem dos documents de treball fruit d'una reflexió sobre aquestes qüestions. (CAT)(ES) |
||||||||||||||||||||||||||
La XDI presenta un informe ombra al Comitè dels Drets de l'InfantEl sentit de l'informe és orientar les preguntes que el Comitè pugui fer a l’estat espanyol el gener de 2025 per, a partir d'aquí, emetre una avaluació que oirienti les polítiques públiques espanyoles en relació als drets de la infància per als propers 5 anys. Des de la XDI hem posat el focus en la violència entre iguals, el suïcidi i la necessitat de garantir els drets dels infants en l’entorn digital. (CAT)(ES) |
||||||||||||||||||||||||||
Guia per la detecció de les necessitats educatives de l'alumnatEl Consorci d'Educació de Barcelona ha publicat la “Guia per a la detecció de les necessitats educatives de l’alumnat de 3 a 16 anys”. Aquesta guia proposa un canvi de mirada en les necessitats educatives especials (NEE): passa d’una mirada clínica a una mirada psicopedagògica. Aquest canvi té efectes a tots els nivells: des de la detecció i reconeixement, fins a la planificació, l’escolarització i la focalització amb les mesures adequades. La detecció és un pas imprescindible per una millor garantia del benestar d’aquests infants. |
||||||||||||||||||||||||||
Jaume Funes: "Si més no, un amic"Recuperem l'article que el psicòleg, educador i periodista, Jaume Funes, va publicar a finals de juliol al Periódico, en motiu del Dia internacional de l'Amistat. En l'article "Si més no, un amic", Funes fa una revisió de l'Agenda dels Infants per detectar-hi allò que els nens i nenes diuen sobre l'amistat, un aspecte que és clau i troncal per al benestar de les criatures. Llegir en castellà. |
||||||||||||||||||||||||||
Per què tants nens i nenes se senten sols?Sandra Escapa publica l'article "Soledat no desitjada i infància: per què tants nens i nenes se senten sols" al Tot Barcelona en què explica que els nens i nenes són el grup de població que presenta un índex més alt de soledat no desitjada. Escapa també explica quins són els factors que afavoreixen que un infant se senti sol: no tenir la certa de rebre ajuda en cas de necessitar-la, no sentir-se segur i no sentir-se escoltat. Aquest article és fruit de la seva recerca, que ha fet utilitzant dades del Parlen els nens i nenes. Llegir en castellà. |
||||||||||||||||||||||||||
Derechos sin conexiónL'informe de Save the Children "Derechos sin conexión" analitza els drets de la infància i l'adolescència i la seva protecció a l'entorn digital, per comprendre com es relacionen amb l'entorn digital i com es pot garantir que es compleixen tots els seus drets en aquest àmbit. La recerca ha comptat amb una enquesta a 3.315 adolescents de 14 a 17 anys a l'Estat espanyol, cinc grups de discussió formats per infants entre 10 i 17 anys i entrevistes a diverses persones expertes. |
||||||||||||||||||||||||||
Informe Altaveus d'Infants a les EscolesL’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets de l’experiència de participació dels Altaveus d’Infants a les Escoles, que forma part de la tercera fase del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”. En aquesta experiència hi han participat gairebé 500 infants de 13 escoles de la ciutat, amb representació de tots els districtes de Barcelona. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||