|
Espai públic apropiat pels infants?Planificar la ciutat per afavorir el dret al joc, establir zones de baixa emissió al voltant dels equipaments amb gran afluència d’infants i adolescents o incorporar els drets dels infants i adolescents a l’ordenança per la convivència són només 3 de les 24 consideracions per fer de Barcelona una ciutat més adequada per viure-hi l'etapa dels 0-17. Aquestes consideracions són fruit del treball del Grup Transversal Espai públic, infància i adolescència. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Reglament de participació: i la ciutadania dels infants?Des del CMBS es plantegen esmenes al reglament de participació de Barcelona, que està en exposició pública, per tal que fomenti una participació ciutadana més inclusiva i reconegui que “els infants i els adolescents han d'ésser escoltats” (Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència). Es proposa situar l’edat mínima de participació en els 12 anys enlloc dels 16 que proposa el reglament. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Què passa quan preguntes a 4.000 nois i noies “com estàs”?Aquesta és la pregunta que han respost uns 4.000 infants pel projecte Benestar Subjectiu de la infància a Barcelona. Un cop acabat el treball de camp, us expliquem què hem tingut en compte a l’hora de passar els qüestionaris, l’ètica en la recerca amb infants i algunes experiències viscudes en aquests quatre mesos de treball en 52 escoles de la ciutat. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Oportunitats Educatives: iniciem els debats per l’informe 2018Prop de 70 persones han participat durant juny i juliol als tallers participatius a partir de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 amb l’objectiu de contrastar i concretar els reptes i orientacions de política pública que s’hi recullen. Aquest és el tret de sortida pels treballs de cara a la següent edició de l’informe, prevista pel 2018. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
La infància i l’agenda del desenvolupament sostenibleCom està Espanya en relació a la infància i l’agenda de desenvolupament sostenible per l’any 2030? En la posició 21 dels 41 països de l’OCDE. Aquest informe d’Unicef identifica quins són els àmbits d’actuació prioritaris per a la infància i proposa una agenda per a l’acció. És especialment interessant la comparativa amb altres països europeus i el punt de partida dels indicadors per fer seguiment dels avenços o retrocessos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. |
||||||||||||||||||||||||||
Manifest per moure el mónInfants d'entre 6 i 18 anys que participen en diferents agrupaments han elaborat el Manifest participatiu creat pels infants i adolescents de la Jamborinada. El manifest deixa ben clar que els infants i joves volen canviar el món i plantegen què i com cal fer-ho: reivindicant els valors com l’autenticitat, l’alegria, l’emoció i el compromís. A més, es posicionen en temes com l’ecologisme, la no discriminació, la diversitat cultural o l’equitat i reclamen la importància del seu temps pel lleure. |
||||||||||||||||||||||||||
Com fer l’espai públic millor pels infants?Posem a disposició, a través de la mediateca de l'Institut, el document Consideracions sobre espai públic amb perspectiva d’infància i adolescència que ha elaborat el Grup Transversal Espai públic, infància i adolescència de l’Ajuntament de Barcelona. El document recull reflexions i propostes per repensar l’espai públic de Barcelona perquè sigui més adequat a les necessitats dels infants i adolescents i millori la vida quotidiana de tota la ciutadania. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||