|
Avaluar per mesurar el retorn social: Patis Oberts i Camins EscolarsLes administracions públiques s’han d’assegurar que l’acció de govern té efectes positius visibles en la qualitat de vida de la ciutadania, o en la reducció de les desigualtats. I, per fer-ho, és indispensable que les polítiques públiques s’avaluïn. Des de l’Institut, per encàrrec de l’IMEB, estem avaluant dos programes municipals: Patis Oberts i Camins Escolars. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
La Reforma horària i els infantsLa Iniciativa per la Reforma horària promou, des de l’any 2014, un canvi sistèmic en els horaris catalans, que culmina aquest mes de juny amb la signatura del Pacte per la Reforma horària, promogut per la Generalitat de Catalunya. Com pot millorar aquesta reforma horària la qualitat de vida dels infants i adolescents catalans? Donem respostes a través d'aquest post. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
La infància en les polítiques de rendesLes polítiques de rendes estan en l'agenda política. Com a Institut, a més de formar part del Consell assessor per a la implementació del suport municipal d'inclusió de Barcelona que s’acaba de constituir, ben aviat contribuirem en una sessió específica sobre rendes i infància del Consell Municipal de Benestar Social. Recollim arguments en aquest article recentment publicat en premsa. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Els mitjans segueixen parlant de les oportunitats educatives a BarcelonaUn parell de mesos després de la presentació pública de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016, el tema segueix estant als mitjans de comunicació, complint un dels objectius de l’Institut: enriquir el debat social, compartint el coneixement generat sobre infància i adolescència. Mireu el reportatge que publica l’Ara Criatures i l’article a Educa.barcelona. (+) |
||||||||||||||||||||||||||
Un banc d’experiències educativesLa Diputació de Barcelona té a disposició de tota la ciutadania un banc d’experiències educatives per tal de compartir bones pràctiques sobre polítiques educatives locals, promoure la millora i la creativitat en aquest àmbit i reconèixer experiències i iniciatives que aportin elements d’innovació o que siguin especialment destacables. El banc d’experiències, permet fer cerques per àmbit territorial, àmbit d’actuació i també pels atributs de l’experiència, com per exemple, la seva innovació o sostenibilitat, entre d’altres. |
||||||||||||||||||||||||||
El Projecte de Benestar subjectiu a l’InfoKEl programa InfoK, l'informatiu de TV3 destinat a nens i nenes, s’ha fet ressò del projecte Benestar subjectiu de la infància a Barcelona. Un equip del programa ens ha acompanyat a una de les sessions del treball de camp per poder parlar amb els nois i noies participants de l’enquesta. No us perdeu aquest reportatge en què entrevisten diferents nens i nenes de l'escola Doctor Ferran i Clua de Sant Andreu, una de les 52 escoles participants. |
||||||||||||||||||||||||||
Recuperem l’entrevista de Carles Capdevila a Francesco TonucciFa uns dies ens ha deixat el periodista Carles Capdevila, que va dedicar bona part de la seva trajectòria a parlar dels infants i l’educació. Per aquest motiu, i a mode de petit homenatge, us proposem tornar a veure l’entrevista que va fer a Francesco Tonucci en el marc de la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat’. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||