L’Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona ha d’arribar a ser un procés ciutadà polític educatiu que tingui sentit tant pels nois i les noies com per la ciutat en general. S’ha de contemplar…
L’Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona ha d’arribar a ser un procés ciutadà polític educatiu que tingui sentit tant pels nois i les noies com per la ciutat en general. S’ha de contemplar…
A principis del 2016 es va publicar l’Estratègia del Consell d’Europa pels Drets dels infants (2016-2021) en la qual s’estableixen les prioritats del Consell d’Europa en termes de protecció i promoció dels drets humans i,…
Durant els mesos de juny i juliol han tingut lloc els tallers participatius del Retorn Social de l’Informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016 (Resum executiu), elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona. Els tallers…
Entrevista al Dr. Ferran Casas i la Dra. Mònica González El benestar subjectiu és el que les persones sentim, pensem i valorem en relació amb nosaltres mateixes, les nostres condicions de vida i les experiències…
Com estàs? És una pregunta que fem al nostre entorn i que també ens fan sovint. No sempre és una qüestió fàcil de respondre. En Carles Capdevila comentava que és “la pregunta més difícil” i…
El perquè: avaluar per assegurar que l’acció pública té impactes positius Des de fa anys la ciutat de Barcelona té en funcionament els programes ‘Camí Escolar, espai amic’ i ‘Patis escolars oberts al barri’. Aquests programes,…
Article publicat a Educa.barcelona Barcelona té una sèrie de reptes a assolir si vol generar igualtat d’oportunitats educatives per als seus infants i adolescents; ja que, a dia d’avui, persisteixen les desigualtats educatives des de…
Són raonables els horaris dels infants i adolescents? Tenim un greu problema d’horaris. L’actual organització horària genera moltes dificultats per combinar la vida personal, familiar, professional i de relació social, així com conseqüències nefastes en…
Article publicat a El Diari de l’Educació Fa temps que ho sabem i se’n parla: les desigualtats socials creixen i ho fan especialment en l’etapa vital estratègica de la infància. Al voltant de 3 de…
Tenim els indicadors necessaris per seguir les polítiques d’infància que es desenvolupen a Catalunya? Tenim els indicadors que calen per avaluar-ne els resultats? Coneixem prou bé la situació de la infància i l’adolescència? Coneixem l’opinió…