Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Juliol 2017
 
 

Espai públic apropiat pels infants?

Planificar la ciutat per afavorir el dret al joc, establir zones de baixa emissió al voltant dels equipaments amb gran afluència d’infants i adolescents o incorporar els drets dels infants i adolescents a l’ordenança per la convivència són només 3 de les 24 consideracions per fer de Barcelona una ciutat més adequada per viure-hi l'etapa dels 0-17. Aquestes consideracions són fruit del treball del Grup Transversal Espai públic, infància i adolescència. (+)

 
 
 

Reglament de participació: i la ciutadania dels infants?

Des del CMBS es plantegen esmenes al reglament de participació de Barcelona, que està en exposició pública, per tal que fomenti una participació ciutadana més inclusiva i reconegui que “els infants i els adolescents han d'ésser escoltats” (Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència). Es proposa situar l’edat mínima de participació en els 12 anys enlloc dels 16 que proposa el reglament. (+)

 
 
 

Què passa quan preguntes a 4.000 nois i noies “com estàs”?

Aquesta és la pregunta que han respost uns 4.000 infants pel projecte Benestar Subjectiu de la infància a Barcelona. Un cop acabat el treball de camp, us expliquem què hem tingut en compte a l’hora de passar els qüestionaris, l’ètica en la recerca amb infants i algunes experiències viscudes en aquests quatre mesos de treball en 52 escoles de la ciutat. (+)

 
 
 

Oportunitats Educatives: iniciem els debats per l’informe 2018

Prop de 70 persones han participat durant juny i juliol als tallers participatius a partir de l’informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016 amb l’objectiu de contrastar i concretar els reptes i orientacions de política pública que s’hi recullen. Aquest és el tret de sortida pels treballs de cara a la següent edició de l’informe, prevista pel 2018. (+)

 
 
 
 

La infància i l’agenda del desenvolupament sostenible

Com està Espanya en relació a la infància i l’agenda de desenvolupament sostenible per l’any 2030? En la posició 21 dels 41 països de l’OCDE. Aquest informe d’Unicef identifica quins són els àmbits d’actuació prioritaris per a la infància i proposa una agenda per a l’acció. És especialment interessant la comparativa amb altres països europeus i el punt de partida dels indicadors per fer seguiment dels avenços o retrocessos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

 
 
 

Manifest per moure el món

Infants d'entre 6 i 18 anys que participen en diferents agrupaments han elaborat el  Manifest participatiu creat pels infants i adolescents de la Jamborinada. El manifest deixa ben clar que els infants i joves volen canviar el món i plantegen què i com cal fer-ho:  reivindicant els valors com l’autenticitat, l’alegria, l’emoció i el compromís. A més, es posicionen en temes com l’ecologisme, la no discriminació, la diversitat cultural o l’equitat i reclamen la importància del seu temps pel lleure.

 
 
 

Com fer l’espai públic millor pels infants?

Posem a disposició, a través de la mediateca de l'Institut, el document Consideracions sobre espai públic amb perspectiva d’infància i adolescència que ha elaborat el Grup Transversal Espai públic, infància i adolescència de l’Ajuntament de Barcelona. El document recull reflexions i propostes per repensar l’espai públic de Barcelona perquè sigui més adequat a les necessitats dels infants i adolescents i millori la vida quotidiana de tota la ciutadania.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
 
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Institut Infància: Pg. de la Vall d'Hebron, 171 - Campus Mundet (UB) - Edifici del Teatre, 08035 Barcelona