El vincle adolescència, activitat lúdica i espai públic és una relació complexa que sovint s’associa més a aspectes negatius i problemàtics que no pas a positius. Però, paradoxalment, els nois i noies adolescents són, precisament, el col·lectiu que més necessita l’espai públic per trobar-se i relacionar-se. Teixir vincles i passar temps amb els iguals és una necessitat de primer ordre en aquesta etapa de la vida.
Amb el projecte Adolescència i espai públic: anàlisis i propostes per a un ús positiu i saludable, es crea una Taula tècnica transversal sobre adolescència, ciutat i espai públic formada per a diversos responsables municipals. L’objectiu és reflexionar sobre la relació entre l’adolescència i l’espai públic per tal d’elaborar propostes d’acció que permetin donar una millor resposta a les necessitats de l’adolescència des de la política municipal en relació a la seva activitat lúdica i relacional, i al seus usos de l’espai públic.
Afavorir un ús positiu i saludable de l’espai públic per part dels nois i noies de la ciutat és una necessitat identificada en tres estratègies de ciutat cabdals en les polítiques d’infància i adolescència (El Pla d’Adolescència i Joventut de Barcelona 2023-2030, el Pla d’infància 2021-2030 i el Pla del Joc a l’Espai Públic amb horitzó 2030) i amb aquest projecte s’hi vol donar sortida.
Equip de projecte:
Emma Cortés (coordinació i dinamització de la Taula)
Berta Fernández (suport i recerca)
Laia Pineda (direcció)
Laia Curcoll (publicacions i comunicació)
Per encàrrec de:
Direcció de Serveis d’Infància, Joventut i Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona
amb el suport de la Direcció d’Estratègia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona