El potencial pedagògic dels patis escolars

2024 Guías y otros CAT

L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. Un projecte que defineixi els usos, les dinàmiques pedagògiques al pati, que es reconegui el valor del joc en l’educació i el valor de l’aprenentatge a l’aire lliure, tenint en compte aspectes de gestió, governança i protagonisme dels infants.  És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques per ajudar els equips educatius a fer el seu pla per a maximitzar el potencial educatiu del pati.

Elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona en el marc del grup de treball de Formació del programa Transformem els Patis integrat per: la Direcció d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, la Direcció de Serveis de Feminismes i LGTBI, la Xarxa d’Escoles + Sostenibles de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Proyectos relacionados

Plan del juego en el espacio público de Barcelona con horizonte 2030

ABIERTO DESDE 2017 | Acompañamos el Ayuntamiento de Barcelona en la definición y desarrollo del Plan del juego en el espacio público para que, con horizonte 2030, la ciudad sea cada vez más jugable y ofrezca más y mejores oportunidades de juego en el espacio público a los niños, niñas, adolescentes y al conjunto de la ciudadanía.

Programa relacionado

Ciudad jugable y espacio público

Generamos conocimiento para desarrollar estrategias de ciudad que amplíen, mejoren y diversifiquen las oportunidades de juego en el espacio público para los niños y adolescentes, contribuyendo a una mejor vida comunitaria.