L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. Un projecte que defineixi els usos, les dinàmiques pedagògiques al pati, que es reconegui el valor del joc en l’educació i el valor de l’aprenentatge a l’aire lliure, tenint en compte aspectes de gestió, governança i protagonisme dels infants. És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques per ajudar els equips educatius a fer el seu pla per a maximitzar el potencial educatiu del pati.
Elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona en el marc del grup de treball de Formació del programa Transformem els Patis integrat per: la Direcció d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, la Direcció de Serveis de Feminismes i LGTBI, la Xarxa d’Escoles + Sostenibles de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.