![]() |
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Barcelona dona resposta a les demandes dels nens i nenesDesprés de 7 diàlegs de l'Altaveu d'Infants de la Ciutat amb prop de 300 representants polítics i socials de la ciutat, el grup ha completat amb l'encàrrec que els va fer l'Alcalde el juny passat. Per la seva banda els representants amb qui s'han reunit, han presentat als infants de l'Altaveu els seus compromisos d'actuació per impulsar les demandes de l'Agenda i millorar el benestar de tots els infants de la ciutat. (+) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Protagonistes, ja!Alguns representants de l'Altaveu d'Infants de la Ciutat han explicat la seva experiència a la revista Protagonistes, ja! que publica l'Associació Diomira, com a eina per al debat i difusió en l’àmbit de la infància i l’adolescència. A més, també hi ha un article de l'Institut Infància i Adolescència sobre com "Trencar la visió adultocèntrica a partir de la participació genuïna i l’escolta atenta dels infants" en què s'explica aquesta experiència de participació de la infància. (+) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Taula d’impuls de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantilBarcelona ha constituït la Taula d’impuls de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil, un espai de diàleg i construcció col·lectiva entre els diferents actors involucrats en les polítiques públiques d’atenció a la infància. Aquesta taula és un pas més del procés d’elaboració de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil que estem elaborant des de l’Institut Infància i Adolescència per encàrrec de l’Ajuntament. (+) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Què diuen els infants sobre les desigualtats i discriminacions de gènere?Les desigualtats de gènere afloren molt aviat, i els infants tenen algunes coses a dir al respecte. Hem explicat què proposen per posar-hi fi i les conseqüències de no fer-ho en un article publicat al Criatures del Diari Ara, coincidint amb el 8M. Entre d'altres qüestions demanen acabar amb la pressió estètica, que a les botigues de roba i joguines no hi hagi seccions diferenciades per nens i nenes, i que tothom pugui vestir-se com vulgui i jugar al que vulgui a l'hora del pati. (CAT)(ES) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
El so dels nens i nenes al pati no és sorollAquest mes de març el Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat una modificació de la llei de contaminació acústica perquè el so dels infants als patis escolars no sigui tractat com a soroll i no es pugui denunciar. Celebrem la unitat política en impulsar aquest canvi i també la implicació d'escoles, AFAs i institucions educatives per afavorir aquesta resolució. Recuperem l'article que vam publicar amb 6 arguments clau per reconèixer els patis com un espai essencial de garantia dels drets dels infants. (CAT)(ES) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
Document de treball: 6 arguments sobre perquè els patis són clauDocument de treball amb 6 arguments clau per explicar el valor de l’activitat als patis de les escoles per a la garantia dels drets dels infants. El document es va elaborar en el marc de l’encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona d’acompanyar l’administració en el seu paper de garantia dels drets dels infants i a partir de la polèmica generada per les denúncies d’alguns veïns i veïnes de la ciutat de Barcelona pel "soroll" dels infants al pati de les escoles. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
Transformar els patis té un impacte positiu en el benestar de l’alumnatEl projecte "Transformem els patis" de l'Ajuntament de Barcelona per fer patis escolars més verds, coeducatius i comunitaris genera espais més diversos i equitatius i millora el benestar de l’alumnat. Així es desprèn de l'avaluació del projecte que ha dut a terme l'Agència de Salut Pública de Barcelona, i amb la qual hem col·laborat en la fase d'anàlisi i interpretació de dades. Entre d'altres, l'avaluació conclou que amb els patis transformats es diversifica el joc, el futbol perd hegemonia, augmenta el joc mixt entre nens i nenes i les nenes ocupen espais no perifèrics del pati. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
Què podem fer per què cap infant hagi de viure situacions de violència?Hem elaborat una adaptació per infants de l'informe sobre violència entre iguals, suïcidi i abús de les pantalles que la Xarxa dels Drets de la Infància va adreçar al Comitè dels Drets de l'Infant de les NNUU per orientar l'avaluació i recomanacions a l'Estat espanyol. L'adaptació inclou un apartat per explicar als infants els tipus de violència i saber-los identificar, i també recomanacions sobre què poden fer en cas de patir violència o conèixer algun infant que n'està patint. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
Xavier Casanovas: "Smartphones i infància: el consens social està canviant"Destaquem aquest article de Xavier Casanovas que posa en valor la mirada crítica entorn les tecnologies i assenyala els progressos cap a un nou consens social per retardar l'ús dels smartphones durant l'adolescència. Des de l'Institut Infància celebrem que aquesta qüestió hagi entrat en l'agenda pública amb força i remogut i despertat consciències, alhora que recordem que retardar l'ús dels mòbils i prou no és cap solució si no s'acompanya d'un compromís ferm d'educar i acompanyar en infants, adolescents i joves en usos crítics i conscients de les tecnologies perquè no siguin nocives pel seu desenvolupament i benestar. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
Sheila González: “Les escoles no són llocs on triar famílies per fer el teu grup d’amics”Compartim aquesta entrevista del Elcrític.cat a Sheila González, una de les investigadores catalanes més reconegudes en l’àmbit de les desigualtats educatives. En aquesta entrevista, Sheila González reflexiona sobre les causes, conseqüències i possibles solucions de la desigualtat educativa a casa nostra, un fenomen que va en augment, no perquè el sistema educatiu estigui fallant, sinó perquè les desigualtats socials estan creixent. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
L'Altaveu d'Infants explica la seva vivènciaAlguns representants de l'Altaveu d'Infants de la Ciutat han explicat què és el que més els agrada de l'Altaveu d'Infants, perquè creuen que és important poder-hi participar i com se senten a l'hora de defensar les demandes dels nens i nenes de tot Barcelona davant de diferents representants socials i polítics de la ciutat. Ho han fet en aquest vídeo editat pel Consell de Ciutat després del diàleg que van mantenir amb el màxim òrgan de participació de la ciutat de Barcelona. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255 |
||||||||||||||||||||||||||