Document que s’adreça a tots els nens i nenes de la ciutat i és la resposta que fa l’Ajuntament a les demandes de l’Agenda dels Infants.
Document que s’adreça a tots els nens i nenes de la ciutat i és la resposta que fa l’Ajuntament a les demandes de l’Agenda dels Infants.
En aquest document de treball es recull tant el marc conceptual com les conclusions de la Taula d’adolescència i espai públic, sintetitzades en forma de 14 reptes per a la ciutat.
Informe de recerca en el qual es recullen set criteris de disseny per a donar resposta a les necessitats de joc i trobada dels nois i noies adolescents a l’espai públic, acompanyats de suggeriments d’elements clau per a satisfer-los.
Capítol de l’Anuari 2024 de l’Institut Metròpoli dedicat a explicar quin és l’impacte de la privació material i l’origen familiar en el benestar dels nens i nenes.
Informe que sistematitza l’evidència disponible i es fa ressò dels debats més rellevants entorn el benestar digital de la infància i l’adolescència. L’informe planteja 5 reptes i proposa 9 oportunitats per a millorar el benestar digital de nens, nenes i adolescents.
Document de treball en què s’explica com s’han desenvolupat metodològicament els Altaveus d’infants a les escoles, dins del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.
L’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets d’aquesta experiència de participació vinculada al programa Parlen els nens i nenes.
Article acadèmic, publicat a la revista Sociedad e Infancias, que evidencia que per afavorir el benestar subjectiu de la infància des de les ciutats, cal que siguin segures i jugables per als nens i nenes en transició a la seva adolescència.
Informe que fa una radiografia de l’estat de la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona a partir de l’anàlisi de més de 200 indicadors endreçats a partir de 6 dimensions de la vida d’un infant. El principal valor de l’informe és la seva mirada transversal i evolutiva.
Aquest document de treball recull el marc teòric de referència sobre la participació de la infància de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona.
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a les escoles, a partir de l’Agenda dels Infants.
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a l’Ajuntament i les administracions en general, a partir de l’Agenda dels Infants.
L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques
Barcelona constitueix l’Altaveu d’Infants de la Ciutat, un espai de participació de la infància per millorar el benestar dels nens i nenes. Aquests és la nota de premsa conjunta entre Ajuntament de Barcelona i Institut…
Vídeo que recull la feina feta pels Altaveus d’Infants a les Escoles que durant el curs escolar 2023-2024 han donat a conèixer l’Agenda dels Infants a les seva comunitats educatives. És un vídeo de resum de feina feta i d’agraïment als 470 infants i les 13 escoles participants.
Article presentat al congrés de la Red Española de Política Social (REPS) de l’octubre 2023 per explicar els resultats de la recerca etnogràfica sobre els impactes de l’emergència residencial en la infància i adolescència de Barcelona.