Informe que analitza com ha evolucionat la desigualtat socioeconòmica i la pobresa dels infants de la ciutat de Barcelona en un context marcat per la recuperació econòmica postpandèmica i per la inflació.
Informe que analitza com ha evolucionat la desigualtat socioeconòmica i la pobresa dels infants de la ciutat de Barcelona en un context marcat per la recuperació econòmica postpandèmica i per la inflació.
Aquest document és una actualització del Pla d’infància de Barcelona 2021-2030 pel període 2024-2027.
Guia pràctica per elaborar un pla local d’infància i adolescència (PLIA) per millorar-ne les seves vides i garantir millor els seus drets. La guia incorpora un marc conceptual i jurídic, els passos per elaborar un…
Document que s’adreça a tots els nens i nenes de la ciutat i és la resposta que fa l’Ajuntament a les demandes de l’Agenda dels Infants.
Nota de premsa que explica l’actualització del Pla d’Infància per al període 2024-2027 elaborat tenint en compte les demandes i propostes dels nens i nenes de la ciutat.
En aquest document de treball es recull tant el marc conceptual com les conclusions de la Taula d’adolescència i espai públic, sintetitzades en forma de 14 reptes per a la ciutat.
Informe de recerca en el qual es recullen set criteris de disseny per a donar resposta a les necessitats de joc i trobada dels nois i noies adolescents a l’espai públic, acompanyats de suggeriments d’elements clau per a satisfer-los.
Capítol de l’Anuari 2024 de l’Institut Metròpoli dedicat a explicar quin és l’impacte de la privació material i l’origen familiar en el benestar dels nens i nenes.
Informe que sistematitza l’evidència disponible i es fa ressò dels debats més rellevants entorn el benestar digital de la infància i l’adolescència. L’informe planteja 5 reptes i proposa 9 oportunitats per a millorar el benestar digital de nens, nenes i adolescents.
Document de treball en què s’explica com s’han desenvolupat metodològicament els Altaveus d’infants a les escoles, dins del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.
L’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets d’aquesta experiència de participació vinculada al programa Parlen els nens i nenes.
Article acadèmic, publicat a la revista Sociedad e Infancias, que evidencia que per afavorir el benestar subjectiu de la infància des de les ciutats, cal que siguin segures i jugables per als nens i nenes en transició a la seva adolescència.
Informe que fa una radiografia de l’estat de la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona a partir de l’anàlisi de més de 200 indicadors endreçats a partir de 6 dimensions de la vida d’un infant. El principal valor de l’informe és la seva mirada transversal i evolutiva.
Aquest document de treball recull el marc teòric de referència sobre la participació de la infància de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona.
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a les escoles, a partir de l’Agenda dels Infants.
Una mirada específica del que demanen els nens i nenes de Barcelona a l’Ajuntament i les administracions en general, a partir de l’Agenda dels Infants.