El potencial pedagògic dels patis escolars

2024 Guides and others CAT

L’objectiu d’aquest document és aportar orientacions i sistematitzar el disseny del projecte educatiu de pati. Un projecte que defineixi els usos, les dinàmiques pedagògiques al pati, que es reconegui el valor del joc en l’educació i el valor de l’aprenentatge a l’aire lliure, tenint en compte aspectes de gestió, governança i protagonisme dels infants.  És un document pràctic, acompanyat de breus reflexions pedagògiques per ajudar els equips educatius a fer el seu pla per a maximitzar el potencial educatiu del pati.

Elaborat per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona en el marc del grup de treball de Formació del programa Transformem els Patis integrat per: la Direcció d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, la Direcció de Serveis de Feminismes i LGTBI, la Xarxa d’Escoles + Sostenibles de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Related projects

Related program

Playable city and public space

We generate knowledge to develop city strategies that expand, improve and diversify opportunities for play in the public space for children and teenagers, contributing towards a better community life.