Reconeixements internacionals pel Parlen els nens i nenes

13/05/2022

El programa de recerca i participació infantil Parlen els nens i nenes ha estat recentment reconegut com a bona pràctica a nivell internacional en dos espais: a l’Associació Internacional de Ciutats Educadores i al fòrum de ciutats europees Eurocities

Ens adherim al manifest sobre les pantalles i la infància (0-6 anys)

09/05/2022

L’ús abusiu de pantalles durant la infància té efectes nocius tant en el desenvolupament cerebral, com en el desenvolupament físic, la salut en general i la salut emocional. Per això una seixantena d’entitats ens hem adherit al manifest sobre l’ús de les pantalles en la infància.

Per una recerca ètica amb infants, cal un bon acompanyament a l’aula

23/02/2022

En el marc de la segona edició de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància de Barcelona (octubre-desembre del 2021), des de l’Institut Infància i Adolescència hem tornat a apostar per fer un acompanyament acurat i especialitzat durant el treball de camp. Hem vetllat per ajustar-nos als estàndards de la recerca ètica amb infants, garantint que els tots els nens i nenes que hi participaven tenien el suport necessari, tant a nivell metodològic, com a nivell emocional, com d’inclusió social.

Ens adherim a la Plataforma PDA Bullying

24/01/2022

L’Institut Infància i Adolescència ja som entitat adherida de la plataforma PDA Bullying que treballa per la visibilització de bones pràctiques en Prevenció, Detecció i Actuació per superar el Bullying entre infants i adolescents.

Acabem el treball de camp: 5.000 nens i nenes d’entre 8 i 12 anys responen l’enquesta de benestar

13/12/2021

Durant el primer trimestre del curs hem realitzat el treball de camp de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (EBSIB), que ja s’ha acabat amb 5.000 infants enquestats d’entre 8 i 12 anys en més de 50 centres educatius de la ciutat. Les primeres sensacions un cop acabat el treball de camp és que els infants agraeixen ser escoltats i que valoren la possibilitat de participar a l’enquesta.