Cerca en aquesta secció

Arxius destacats

2017 Informe

Informe Oportunitats Educatives a Barcelona 2016

L’informe fa una anàlisi de la situació de l’educació de la infància i l’adolescència a Barcelona en sentit ampli. Fa una diagnosi global de la situació de l’educació dels infants i adolescents; identifica els principals reptes de ciutat en aquest àmbit, proposa línies d’orientació de política pública, descriu experiències rellevants i apunta les línies necessàries per aprofundir en la diagnosi en properes edicions.

2017 Vídeo

Parlen els protagonistes: el dret dels infants a la ciutat, millorem el nostre espai públic

Els infants tenen reconeguts uns drets de ciutdania que, sovint, no es compleixen. El dret al joc, el dret a la salut, al màxim desenvolupament i aparticipar i ser escoltat són alguns d’ells.
En aquest vídeo en podreu conèixer més detalls, escoltar què en pensen els nens i nenes, i nois i noies i també l’opinió del pedagog Francesco Tonucci, l’arquitecta i urbanista Itziar González i el periodista Carles Capdevila, tots els participants en la jornada ‘El dret dels infants a la ciutat’.

2017 Vídeo

Entrevista oberta a Francesco Tonucci pel periodista Carles Capdevila

Per què una Barcelona més adequada per créixer i viure-hi la infància i l’adolescència és una ciutat millor per a tothom? Aquesta i altres preguntes formula el periodista Carles Capdevila al pedagog italià Francesco Tonucci en el marc de la joranda ‘El dret dels infants a la ciutat’ coorganitzada per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona i l’IMEB.

2016 Document de treball

Participació de nois i noies a Barcelona. Oportunitats per a la co-producció de la ciutat amb i des de la infància i l’adolescència

Document de treball elaborat per l’Institut Infància i Adolescència (2016) amb l’objectiu d’emmarcar el debat, apuntar escenaris d’oportunitat i fer propostes de treball per tal d’acompanyar l’Ajuntament de Barcelona en l’impuls proactiu, sistemàtic i transversal, de projectes i canals de participació per infants i adolescents.

2015 Informe

Temps de créixer, temps per créixer

Com transcorre el temps quotidià dels infants i adolescents? Quines característiques té el seu dia a dia? Com són els temps i els espais relacionats amb la família i l’educació, el lleure i l’entreteniment o…