Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Juliol 2019
 
 

Publiquem el segon informe d’Oportunitats educatives

L’Ajuntament de Barcelona ha fet públic el segon informe Oportunitats educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l’Institut Infància i Adolescència. Àmplia radiografia de l’educació, amb un focus especial en les desigualtats educatives i mirada integral des de la petita infància, de P3 a ESO, secundària, postobligatòria i educació més enllà del temps escolar.

 
 
 

Nova direcció a l'IIAB

La directora, Maria Truñó, ha estat nomenada Comissionada d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, dins la Tinència de Cultura, Educació i Ciència. La Laia Pineda, actual cap de projectes, assumirà la direcció de l'IIAB (mentre duri el càrrec públic). Ambdues han fet equip i construït l'IIAB des del 2016, engegant les línies i àmbits de treball en marxa.

 
 
 

S’hi troben bé els infants a les escoles?

Els infants són informants clau sobre l’escola, per això cal saber què opinen sobre el que fan a l’escola, els companys i el professorat. I cal el seu protagonisme per crear propostes de millora, canvis conjunts d’administració, infants i professionals de les escoles, objectiu del projecte Parlen els nens i nenes. Llegiu l'article de la col·laboradora de l’IIAB, Marta Curran, al Diari de l’Educació.

 
 
 
 

Entrevista de Tonucci a jornada Joc i Ciutat

“L’objectiu de la ciutat és no tenir espais de jocs, sinó fer un pas més i ser una ciutat jugable, és a dir, que la mateixa ciutat es reconegui com a espai lúdic. I aquí entra un altre tema, que és el de l’espai públic, l’espai de tothom i que actualment ha desaparegut”. Aquestes i altres reflexions de Francesco Tonucci, pedagog italià referència mundial en el dret dels infants al joc i a la ciutat, en l’entrevista del periodista Roger Palà, de Crític, a la Jornada Joc i Ciutat, en motiu de la presentació del Pla de joc a l'espai públic. Accedeix a l’entrevista aquí.

 
 
 

Unicef fa una eina que mesura la inversió en infància

Unicef ha presentat una proposta metodològica per estimar la inversió pressupostària en infància que fan les diverses administracions. Aquesta eina haurà de servir per avançar en les anàlisis dels pressupostos públics per evidenciar l’aplicació de la Convenció sobre els Drets de l’Infant.

 
 
 

Informe Oportunitats Educatives 2018-2019

Publiquem l’informe Oportunitats Educatives de la infància i l’adolescència a Barcelona 2018-2019, una àmplia radiografia de la situació de l’educació de la infància i l‘adolescència de la ciutat de Barcelona. Es tracta de la segona edició d’aquesta anàlisi, amb l’objectiu d'analitzar i monitorar la situació de l’educació de la infància i l’adolescència a la ciutat, amb un focus especial en les desigualtats educatives. L'informe estudia els àmbits de la petita infància, de P3 a ESO, la secundària postobligatòria i les oportunitats educatives més enllà del temps escolar.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants  
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
  Institut d'estudis regionals i metropolitans de Barcelona
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Plaça de la Vila de Gràcia, 6 baixos, 08012, Barcelona - Tel. 930023255