Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Setembre 2017
 
 

Avaluem el programa Camí escolar, espai amic

Què són els camins escolars, quins són els seus objectius, com funcionen en el cas concret de Barcelona, quina és la situació actual del programa Camí escolar i com es podria millorar el seu funcionament i el seu impacte? Aquestes són algunes de les preguntes que responem en l’Informe d’Avaluació del programa Camí escolar, espai amic, elaborat per encàrrec de l’IMEB i disponible al web de l’Institut. (+)

 
 
 

Com millorar l’Audiència Pública de Nois i Noies?

Presentem l’Informe d’Avaluació del programa ‘Audiència Pública de Nois i Noies de Barcelona’, elaborat per encàrrec de l’IMEB amb l’objectiu d’analitzar l’abast actual del programa i, sobretot, de determinar propostes de millora, tant a curt com a llarg termini, per tal que tingui més incidència i abast social. Tant l’informe com el resum executiu es poden consultar al web. (+)

 
 
 

Barcelona ciutat jugable

Com fer una política local que afavoreixi el dret al joc a l’espai públic? Aquest és el repte plantejat en el projecte Barcelona ciutat jugable que impulsem per encàrrec de l’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona. L’objectiu és acompanyar i assessorar aportant coneixement i experiències i amb diagnosis i  propostes participades perquè la ciutat faci un salt qualitatiu i compti amb una estratègia per estimular el joc lliure, divers i inclusiu als carrers, places i parcs.

 
 
 

L’optimisme vital de la infància

Entre els adults és habitual trobar pessimistes vitals però, en canvi, els nens i nenes tenen una tendència a l’optimisme vital i una gran capacitat d’adaptar-se. Per això, si un infant expressa que la seva vida no va bé, cal escoltar-lo seriosament i actuar. Així ens ho expliquen els doctors Ferran Casas i Mònica González  de la Universitat de Girona en aquesta entrevista en el marc del projecte Parlen els nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona. (+)

 
 
 

Ens sumem al “No tenim por”

Des de l’Institut Infància i Adolescència ens afegim al rebuig col·lectiu i a la condemna moral de l’extremisme violent que aquest agost ha tocat el cor de Barcelona. Pensem en els infants que han estat víctimes de l’atemptat, en els que n’han estat testimonis, en els que han fet seu el clam del “no tinc por” i també en els adolescents i joves que, estant en situacions vitals fràgils, són captats per aquestes formes de radicalització violenta. (+)

 
 
 
 

Invertir en la infància, resum a 35 països

Quatre anys després de la Recomanació europea Invertir en infància: trencar el cicle de desigualtats, la Xarxa Europea Política Social (ESPN) ha analitzat el seu desenvolupament en un informe que recull avenços, retrocessos i canvis fets pels 35 països analitzats en cada un dels tres pilars: accés a recursos suficients a les famílies amb infants, accés a serveis assequibles i de qualitat adreçats a la infància, i participació social dels infants i adolescents. La Plataforma de Organizaciones de Infancia en fa un resum

 
 
 

Em fa mal que hagin estat ells…

En aquesta secció procurem fer-nos ressò d’articles i entrevistes interessants i rellevants de persones diverses i reconegudes. En aquesta ocasió, volem fer d’altaveu de les paraules de Raquel Rull, educadora de Ripoll que havia treballat amb els nois que van cometre els atemptats de Barcelona i Cambrils i que es qüestiona i comparteix emocions empatitzant i posant l’accent en “l’altra cara de la moneda, la que s’empassa les llàgrimes perquè sembla que sigui malvist plorar per ells”.

 
 
 

Recerca-acció participativa a Ciutat Meridiana

Aquest vídeo recull l’experiència d’un grup de nens i nenes de l’Escola Mestre Morera participants del Projecte de recerca – Acció participativa a escoles. És un projecte nascut el 2013 i que segueix en marxa amb l’objectiu d’acompanyar l’alumnat d’aquest centre públic de primària de Nou Barris en processos d’investigació que comporten conèixer, implicar-se i actuar en el seu entorn com a ciutadans amb capacitats i protagonistes del barri.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
 
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Institut Infància: Pg. de la Vall d'Hebron, 171 - Campus Mundet (UB) - Edifici del Teatre, 08035 Barcelona