Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Febrer 2017
 
 

Recerca participativa sobre benestar infantil

L’Institut lidera el projecte de Benestar subjectiu de la infància a Barcelona, per enquestar a 4.000 nois i noies d’entre 10 i 12 anys i per interpretar amb ells els resultats per tal que formulin propostes de política pública que millorin la seva qualitat de vida. És el primer cop que es pregunta directament als infants sobre el seu benestar i que se’ls convida a interpretar-ne els resultats. (+)

 
 
 

Nou projecte: Créixer a Besòs

El projecte Créixer a Besòs té per objectiu crear un model d’intervenció que incrementi les capacitats socials, culturals i educatives dels infants, en especial de la primera infància, que és l’etapa en què actualment hi ha més manca de propostes. L’Institut aportarà coneixement, procediment, anàlisi i avaluació al projecte, que neix en el marc de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva. (+)

 
 
 

10 reptes per un sistema d’atenció integral

Quins són els 10 reptes que permetrien millorar el sistema actual d’atenció a la infància? Aquesta va ser la temàtica de ponència de Xavier MartÍnez-Celorrio, durant la clausura del 20è Fòrum de la FEDAIA. En destaquem dues premisses: la voluntat de fer un salt cap a un sistema d’atenció modern i desenvolupat i la condició sine qua non de fer-ho triplicant la inversió en infància. (+)

 
 
 

Neix la revista Sociedad e Infancias

La nova revista Sociedad e Infancias ha obert un call for papers per tal de convidar a professorat, persones investigadores, estudiants de ciències socials i organitzacions d’infància a contribuir al primer monogràfic sobre diversitat en la infància. Accepten articles en espanyol i en portuguès fins el 15 d’abril. (+)

 
 
 
 

Com volen els infants que sigui la seva ciutat?

Una ciutat en què les nenes i els nens puguin jugar lliurement, que sigui prou segura i saludable perquè puguin anar sols pel carrer i que els escolti per saber quines són les seves propostes i necessitats. Així és com hauria de ser una ciutat per tal que fos més amigable amb els nens i nenes. I això és el que reclamen els protagonistes d’aquest vídeo, participants de la jornada que vam co-organitzar al desembre ‘El dret dels infants a la ciutat’.

 
 
 

Ser infant al segle XXI, segons Lourdes Gaitán

En l'article Ser niño en el siglo XXI, Lourdes Gaitán, doctora en Sociologia i impulsora del Grupo de Sociología de la Infancia y la Adolescencia, aporta reflexions sobre els significats de la infància avui: com a etapa vital, com a espai social reservat als infants i com a construcció social que es  transforma en cada context històric i cultural, però amb trets característics comuns en les relacions entre adults i nens i nenes.

 
 
 

Contra l’assetjament escolar

"Historia de much@s" és un curtmetratge fet per un grup de nois i noies de Barcelona amb l’objectiu de conscienciar sobre els efectes del bullying a l’escola. L’apoderament dels nens i nenes per tal que puguin denunciar els casos d’assetjament és una de les principals estratègies per combatre aquest fenomen d’abast mundial, tal i com s’explica en l'informe de la UNESCO sobre l’assetjament.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
 
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Institut Infància: Pg. de la Vall d'Hebron, 171 - Campus Mundet (UB) - Edifici del Teatre, 08035 Barcelona