Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Octubre 2016
 
 

Ja tenim el primer pla estratègic i nou nom

L’Institut ja té el rumb ben definit per fer avançar els drets dels ciutadans de 0-17 anys. El Consell de Govern ha aprovat aquest octubre el primer Pla Estratègic 2016-2020, que marca la missió i les línies prioritàries. Arran d’aquest procés participat per elaborar-lo, s’ha decidit que el nom sigui Institut Infància i Adolescència de Barcelona i modificar-ne els estatuts. (+)

 
 
 

Noves incorporacions a l'equip

L’equip de l’Institut s’amplia amb dos investigadors col·laboradors i una responsable de comunicació. L’arquitecta Elena Guim està treballant en el projecte d’Espai Públic, infància i adolescència; el sociòleg Enric Saurí en les avaluacions de dos programes educatius Camins Escolars i Patis Oberts; i l'especialista en comunicació, Laia Curcoll, s’encarrega de l’estratègia, eines i materials comunicatius. (+)

 
 
 

Molt camí a fer en la participació d’infants i adolescents

Hem iniciat els debats a partir de les conclusions de l’informe Participació de nois i noies a Barcelona amb diversos departaments de l’Ajuntament de Barcelona per tal d’afavorir la mirada àmplia, transversal i de complementarietat en les estratègies de participació. El següent serà en el marc del Consell Municipal de Benestar Social i de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva. (+)

 
 
 

Educació a temps complet al Fòrum Local d'Educació

El passat 28 de setembre vam assistir al XXIV Fòrum Local d'Educació, organitzat per la Diputació de Barcelona, on es va plantejar el repte d’avançar cap a entorns educatius a temps complet tot implicant els barris i els municipis en el procés d’innovació educativa. (+)

 
 
 

Reserva't la data: jornada 'El dret a la ciutat d'infants i adolescents' amb Tonucci

Co-organitzem amb l’IMEB la jornada El dret dels infants a la ciutat. Millorar l’espai públic per viure-hi la infància. Comptarem amb Francesco Tonucci, Itziar Gonzàlez, nois i noies i mestres. Debatrem sobre com transformar l’espai públic per poder viure millor la infància i l’adolescència. Ben aviat informarem del programa i inscripcions. Per ara, reserva’t  la data: 15 de desembre.

 
 
 
 

La igualtat d’oportunitats dels infants amb discapacitats

Recuperem aquest curtmetratge d’animació francès que ens parla sobre la igualtat d’oportunitats en la infància, el principi de no discriminació i de la inclusió efectiva dels infants amb discapacitats. Ens ha agradat perquè posa l’èmfasi en la necessitat d’oferir els suports adequats a cada nen i nena, i en la necessitat de repensar com els tractem i els acompanyem respectant les característiques específiques de cada infant.

 
 
 

L’educació democràtica, segons Phillipe Meirieu

Philippe Meirieu (França, 1949) es defineix a ell mateix com a investigador i militant en pedagogia, i és un referent clau sobre el paper social de la infància i la mirada dels adults vers els infants. Us proposem aquesta entrevista publicada al Diari de l’Educació, en què reflexiona sobre com construir un model educatiu basat en la participació de tots els actors i partint dels valors democràtics.

 
 
 

Document de treball sobre la participació a Barcelona

Publiquem el document de treball Participació de nois i noies a Barcelona. Es tracta d’un informe realitzat a iniciativa pròpia, que pretén contribuir  a obrir un debat informat sobre la estratègies de participació ciutadana de nois i noies a Barcelona, combinant espais estables, projectes i experiències, i fer-ho de manera proactiva, sistemàtica i transversal.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
 
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Institut Infància: Pg. de la Vall d'Hebron, 171 - Campus Mundet (UB) - Edifici del Teatre, 08035 Barcelona