Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Juny 2016
 
 

Patis, camins i audiència: on som? on anem?

Ens preguntem sobre els impactes, la rellevància social i educativa i les valoracions que en fan els protagonistes dels programes: camins escolars, patis oberts al barri i l’audiència pública als nois i noies. Estem dissenyant, amb l’IMEB, les avaluacions per tal de contribuir a la presa de decisions de responsables tècnics i polítics per millorar-los.

 
 
 

Una llei de violència contra la infància?

Com a Institut Infància hem contribuït en la discussió de les bases d’una futura llei integral de violències contra la infància d’abast estatal. D’ençà que el Comitè dels Drets de l’Infant de Nacions Unides la va plantejar entre les recomanacions a Espanya del 2010, diverses entitats impulsen els treballs per tal que es faci realitat.

 
 
 

Europa vol mesurar el benestar infantil

Quin és l'interès de mesurar el benestar d'infants i joves a nivell europeu? Podem construir una definició compartida de benestar? És viable fer-ho a través d'una enquesta longitudinal a escala europea? Com podem fer una recerca en la què infants i joves prenguin part? Aquestes són algunes de les preguntes del projecte europeu MY WEB i que, recentment, ha compartit amb l'Institut Infància.

 
 
 

Creix la FP a Barcelona

La Fundació BCN Formació Professional ha presentat l’Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2015 on recull la situació del sector. En destaquem: el bon ritme de creixement de l’oferta i la demanda, la millora de l’ocupabilitat i del pas de l’alumnat dels cicles formatius de grau superior cap a la universitat i l’encara preocupant nivell d’abandonament en els cicles formatius de grau mig.

 
 
 
 

Equitat en la infància als països rics

En el seu darrer informe Report Card nº13 "Equidad para los niños: una tabla clasificatoria de la desigualdad respecto al bienestar infantil en los países ricos”, UNICEF fa una anàlisi comparada de 41 països de l’OCDE sobre les bretxes en els ingressos, educació, salut i satisfacció vital i insisteix en els impactes de les desigualtats, tant dels infants com dels països en conjunt. Trobareu un resum en vídeo i dades del cas d’Espanya.

 
 
 

Infància i Serveis Socials: repensar-se

Una recerca aplicada analitza “Les intervencions psicoeducatives amb famílies amb infants en risc als Serveis Socials Bàsics de Barcelona” dels darrers anys, sistematitzant dades de registre, enquestes i grups de discussió amb professionals, adults i infants atesos. Planteja una sèrie de millores en l’organització i pràctiques treballades conjuntament des de l’Institut Municipal de Serveis Socials i l’equip investigador de la Universitat de Girona.

 
 
 

Adolescents que investiguen, Rhys Farthing

Aquesta investigadora de la Universitat d’Oxford ha centrat la seva recerca en escoltar què tenen a dir els i les adolescents sobre les polítiques públiques que més els afecten, fent-ho conjuntament, com a recercadors i persones expertes de la seva realitat, i finalment plantejant les seves conclusions i propostes als responsables polítics. Des de la seva experiència, advoca per l’apoderament de nois i noies, per compartir el seu llenguatge i per fer una recerca de baix a dalt, sobre ells i també amb ells.

 
 
Institut infància: coneixement, polítiques locals i drets dels infants
Website institutinfancia.cat
Twitter @InstInfancia
Subscripció Subscriu-te
 
 
Aquest correu s'ha enviat des de digital@institutinfancia.cat
Per què has rebut aquest butlletí? Si desitges donar-te de baixa clica aquí
Si vols modificar les dades de subscripció clica aquí
Institut Infància: Pg. de la Vall d'Hebron, 171 - Campus Mundet (UB) - Edifici del Teatre, 08035 Barcelona